33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου, Εμ. Μπενή Εύοσμος.

Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Οι τρεις Μουσικοί του Picasso - Μουσική Πινακοθήκη.


Ο γνωστός πίνακας του Picasso έγινε αφορμή για να δημιουργηθούν συνεργατικές δράσεις σχετικές με τον πίνακα ! Δημιουργήσαμε το τραγούδι, την ιστορία, το παιχνίδι του πίνακα  και  τολμήσαμε να του δώσουμε άλλη μορφή παρεμβαίνοντας σε αυτόν !


Οι τρεις Μουσικοί του Picasso

Ο πίνακας του γνωστού ζωγράφου Picasso : « Οι τρεις μουσικοί» αποτέλεσε το έναυσμα δημιουργικών δράσεων διασχολικών ομάδων του προγράμματος μας. Αφού χωρίστηκαν οι διασχολικές ομάδες δόθηκαν οι οδηγίες και οι υποχρεώσεις της κάθε ομάδας !


 Χωρισμός ομάδων

Οι διασχολικές ομάδες σε αυτή την δράση έπρεπε αφού επεξεργαστούν τον πίνακα στην τάξη με τα παιδιά, να δημιουργήσουν και ένα παραγόμενο υλικό σχετικό με τον πίνακα. Επομένως  :

η ομάδα : Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας (ολοήμερο & κλασσικό τμήμα) και 33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου, έπρεπε να δημιουργήσουν ένα τραγούδι για τον πίνακα
η ομάδα : Νηπιαγωγείο Γαρδικίου Θεσπρωτίας και 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης έπρεπε να μεταμφιέσουν τους ήρωες του πίνακα.
η ομάδα : 14ο Νηπιαγωγείο Χανίων Κρήτης (ολοήμερο & κλασσικό τμήμα) και Νηπιαγωγείο Περίκλειας Πέλλας, έπρεπε να δημιουργήσουν ένα σχετικό μουσικό παιχνίδι (Εκτέλεση συνεργατικής παρτιτούρας με την βοήθεια του Scratch)
η ομάδα : 38ο Νηπιαγωγείο Πατρών και 2ο Νηπιαγωγείο Ν. Μουδανιών Χαλκιδικής, έπρεπε να «αλλάξουν»  τον πίνακα  ( διαφορετικό μουσικό στυλ- Οι 3 μουσικοί μετατρέπονται σε ροκ συναυλία)
η ομάδα : 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών , 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας και Νηπιαγωγείο Βλαχάτων Κεφαλλονιάς, έπρεπε να δημιουργήσουν μία ηχοϊστορία βασισμένη στον πίνακα και να την αποδώσουν εικαστικά.

Λίγο πριν αναλάβουμε δράση μαζί με την ομάδα μας γνωρίσαμε τον πίνακα, τον επεξεργαστήκαμε, τον αναλύσαμε και τον κάναμε κολάζ (δείτε εδώ).

Συνεργατικό τραγούδι : « Οι τρεις μουσικοί»

Η πορεία που ακολουθήσαμε ήταν η εξής :
Έγινε η πρώτη τηλεδιάσκεψη (ολοήμερο και κλασσικό τμήμα Κεντριού μαζί με το νηπιαγωγείο μας) στην οποία γνωριστήκαμε.  Στη συνέχεια αφού το κάθε νηπιαγωγείο είχε αρχικά στην τάξη του επεξεργαστεί τον πίνακα, επέλεξε μία φιγούρα από τις τρεις για να φτιάξει δίστιχα. Τα δίστιχα βασίστηκαν στις εξής λέξεις : Αρλεκίνος , κιθάρα , Πιερότος , κλαρίνο, Παπάς(μαέστρος), μουσικοί. Επίσης αποφασίστηκε σε ένα δίστιχο να αναφερθεί και ο χώρος !

Τα νηπιαγωγεία επέλεξαν ποιες λέξεις θα δουλέψουν για να δημιουργηθούν οι στροφές του ποιήματος.
Το ολοήμερο τμήμα του Κεντριού πήρε τις λέξεις : Αρλεκίνος – κιθάρα –μουσικοί και φτιάξαμε  τα παρακάτω δίστιχα :
Μία μέρα γιορτινή
Μία μέρα γιορτινή 
τρεις φίλοι μουσικοί
Αρλεκίνος χαρωπός 
Αρλεκίνος χαρωπός 
είναι ανάμεσα στους δυο
Την κιθάρα την κρατά
Την κιθάρα την κρατά 
και την παίζει δυνατά
Το Κλασικό τμήμα Κεντριού πήρε τις λέξεις : μαέστρος, και χώρο και έφτιαξε τα παρακάτω δίστιχα :
Τρεις μασκαράδες παίζουν μουσική
σε ένα σπίτι καφετί
(και μαζί τους το σκυλί)
Και ο μαέστρος με χαρά 
και ο μαέστρος με χαρά 
Το πεντάγραμμο κρατά
Εμείς πήραμε  τις λέξεις : Πιερότος, κλαρίνο και έφτιαξε τα παρακάτω δίστιχα :
Πιερότε, πιερότε 
με την άσπρη την στολή 
τι τραγούδι θα μας παίξεις 
για να αρχίσει η μουσική;Το κλαρίνο, το κλαρίνο 
σαν πουλάκι κελαηδά 
και η μουσική του μοιάζει 
τα αυτιά να γαργαλά!
 Στη συνέχεια στην δεύτερη τηλεδιάσκεψη παρουσίασε το κάθε τμήμα τα δίστιχα του και πρότεινε έναν ρυθμό για το τραγούδι. Το ολοήμερο τμήμα Κεντριού πρότεινε το « Μια ωραία πεταλούδα» και το κλασσικό τμήμα το « Η καλή κυρά εβδομάδα».
Τοποθετήσαμε τα δίστιχα σε μια σειρά για να βγαίνει νόημα και δοκιμάσαμε το τραγούδι και όλους  τους ρυθμούς. Τα παιδιά επέλεξαν τον ρυθμό «της καλής κυρά εβδομάδας» που είχε προτείνει το κλασσικό τμήμα Κεντριού. Το τραγούδι γράφτηκε ολοκληρωμένο και μοιράστηκε στα τρία τμήματα για να το μάθουν.


Στο τέλος δημιουργήθηκε ένα βίντεο για το τραγούδι που μοιράστηκε στις υπόλοιπες ομάδες για να το μάθουν !  Ακούστε το :


Όλες όμως οι ομάδες έκαναν εξαιρετική δουλειά  και το παραγόμενο υλικό των δράσεών τους θα σας καταπλήξει ! Όλες οι εργασίες των ομάδων παρουσιάζονται σε μία παρουσίαση στο https://prezi.com/ που αυτή την φορά ανέλαβε να την δημιουργήσει το 10ο νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης. Αξίζει να την δείτε :



Οι τρεις μουσικοί λοιπόν απόκτησαν το τραγούδι τους, το παιχνίδι τους, την ιστορία τους, αλλά και διαφορετική μορφή !
Οι μουσικές μας δράσεις συνεχίζονται ….

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Οι τρεις Μουσικοί του Picasso - Μουσική Πινακοθήκη.


Ο γνωστός πίνακας του Picasso έγινε αφορμή για να δημιουργηθούν συνεργατικές δράσεις σχετικές με τον πίνακα ! Δημιουργήσαμε το τραγούδι, την ιστορία, το παιχνίδι του πίνακα  και  τολμήσαμε να του δώσουμε άλλη μορφή παρεμβαίνοντας σε αυτόν !


Οι τρεις Μουσικοί του Picasso

Ο πίνακας του γνωστού ζωγράφου Picasso : « Οι τρεις μουσικοί» αποτέλεσε το έναυσμα δημιουργικών δράσεων διασχολικών ομάδων του προγράμματος μας. Αφού χωρίστηκαν οι διασχολικές ομάδες δόθηκαν οι οδηγίες και οι υποχρεώσεις της κάθε ομάδας !


 Χωρισμός ομάδων

Οι διασχολικές ομάδες σε αυτή την δράση έπρεπε αφού επεξεργαστούν τον πίνακα στην τάξη με τα παιδιά, να δημιουργήσουν και ένα παραγόμενο υλικό σχετικό με τον πίνακα. Επομένως  :

η ομάδα : Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας (ολοήμερο & κλασσικό τμήμα) και 33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου, έπρεπε να δημιουργήσουν ένα τραγούδι για τον πίνακα
η ομάδα : Νηπιαγωγείο Γαρδικίου Θεσπρωτίας και 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης έπρεπε να μεταμφιέσουν τους ήρωες του πίνακα.
η ομάδα : 14ο Νηπιαγωγείο Χανίων Κρήτης (ολοήμερο & κλασσικό τμήμα) και Νηπιαγωγείο Περίκλειας Πέλλας, έπρεπε να δημιουργήσουν ένα σχετικό μουσικό παιχνίδι (Εκτέλεση συνεργατικής παρτιτούρας με την βοήθεια του Scratch)
η ομάδα : 38ο Νηπιαγωγείο Πατρών και 2ο Νηπιαγωγείο Ν. Μουδανιών Χαλκιδικής, έπρεπε να «αλλάξουν»  τον πίνακα  ( διαφορετικό μουσικό στυλ- Οι 3 μουσικοί μετατρέπονται σε ροκ συναυλία)
η ομάδα : 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών , 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας και Νηπιαγωγείο Βλαχάτων Κεφαλλονιάς, έπρεπε να δημιουργήσουν μία ηχοϊστορία βασισμένη στον πίνακα και να την αποδώσουν εικαστικά.

Λίγο πριν αναλάβουμε δράση μαζί με την ομάδα μας γνωρίσαμε τον πίνακα, τον επεξεργαστήκαμε, τον αναλύσαμε και τον κάναμε κολάζ (δείτε εδώ).

Συνεργατικό τραγούδι : « Οι τρεις μουσικοί»

Η πορεία που ακολουθήσαμε ήταν η εξής :
Έγινε η πρώτη τηλεδιάσκεψη (ολοήμερο και κλασσικό τμήμα Κεντριού μαζί με το νηπιαγωγείο μας) στην οποία γνωριστήκαμε.  Στη συνέχεια αφού το κάθε νηπιαγωγείο είχε αρχικά στην τάξη του επεξεργαστεί τον πίνακα, επέλεξε μία φιγούρα από τις τρεις για να φτιάξει δίστιχα. Τα δίστιχα βασίστηκαν στις εξής λέξεις : Αρλεκίνος , κιθάρα , Πιερότος , κλαρίνο, Παπάς(μαέστρος), μουσικοί. Επίσης αποφασίστηκε σε ένα δίστιχο να αναφερθεί και ο χώρος !

Τα νηπιαγωγεία επέλεξαν ποιες λέξεις θα δουλέψουν για να δημιουργηθούν οι στροφές του ποιήματος.
Το ολοήμερο τμήμα του Κεντριού πήρε τις λέξεις : Αρλεκίνος – κιθάρα –μουσικοί και φτιάξαμε  τα παρακάτω δίστιχα :
Μία μέρα γιορτινή
Μία μέρα γιορτινή 
τρεις φίλοι μουσικοί
Αρλεκίνος χαρωπός 
Αρλεκίνος χαρωπός 
είναι ανάμεσα στους δυο
Την κιθάρα την κρατά
Την κιθάρα την κρατά 
και την παίζει δυνατά
Το Κλασικό τμήμα Κεντριού πήρε τις λέξεις : μαέστρος, και χώρο και έφτιαξε τα παρακάτω δίστιχα :
Τρεις μασκαράδες παίζουν μουσική
σε ένα σπίτι καφετί
(και μαζί τους το σκυλί)
Και ο μαέστρος με χαρά 
και ο μαέστρος με χαρά 
Το πεντάγραμμο κρατά
Εμείς πήραμε  τις λέξεις : Πιερότος, κλαρίνο και έφτιαξε τα παρακάτω δίστιχα :
Πιερότε, πιερότε 
με την άσπρη την στολή 
τι τραγούδι θα μας παίξεις 
για να αρχίσει η μουσική;Το κλαρίνο, το κλαρίνο 
σαν πουλάκι κελαηδά 
και η μουσική του μοιάζει 
τα αυτιά να γαργαλά!
 Στη συνέχεια στην δεύτερη τηλεδιάσκεψη παρουσίασε το κάθε τμήμα τα δίστιχα του και πρότεινε έναν ρυθμό για το τραγούδι. Το ολοήμερο τμήμα Κεντριού πρότεινε το « Μια ωραία πεταλούδα» και το κλασσικό τμήμα το « Η καλή κυρά εβδομάδα».
Τοποθετήσαμε τα δίστιχα σε μια σειρά για να βγαίνει νόημα και δοκιμάσαμε το τραγούδι και όλους  τους ρυθμούς. Τα παιδιά επέλεξαν τον ρυθμό «της καλής κυρά εβδομάδας» που είχε προτείνει το κλασσικό τμήμα Κεντριού. Το τραγούδι γράφτηκε ολοκληρωμένο και μοιράστηκε στα τρία τμήματα για να το μάθουν.


Στο τέλος δημιουργήθηκε ένα βίντεο για το τραγούδι που μοιράστηκε στις υπόλοιπες ομάδες για να το μάθουν !  Ακούστε το :


Όλες όμως οι ομάδες έκαναν εξαιρετική δουλειά  και το παραγόμενο υλικό των δράσεών τους θα σας καταπλήξει ! Όλες οι εργασίες των ομάδων παρουσιάζονται σε μία παρουσίαση στο https://prezi.com/ που αυτή την φορά ανέλαβε να την δημιουργήσει το 10ο νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης. Αξίζει να την δείτε :



Οι τρεις μουσικοί λοιπόν απόκτησαν το τραγούδι τους, το παιχνίδι τους, την ιστορία τους, αλλά και διαφορετική μορφή !
Οι μουσικές μας δράσεις συνεχίζονται ….

Δεν υπάρχουν σχόλια :