33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου

Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014

Το σώμα μου και η κυρία συμμετρία!

Σήμερα συνεχίσαμε το θέμα μας για το σώμα. 

Θυμηθήκαμε τα μέλη κεφάλι , χέρια , πόδια , κορμός. Έπειτα με την βοήθεια ενός σχοινιού  ζήτησα από τα παιδιά να σκεφθούν πώς θα χωρίσουμε το σώμα μας σε δυο ίσα μέρη.
Μπορώ να πω ότι το βρήκαν αμέσως!
Βάλαμε σε  ένα φίλο μας το σχοινί έτσι ώστε να τον χωρίζει νοητά στη μέση. Το σχοινί ξεκινάει από το μέτωπο, περνάει από την μύτη, το στόμα, τον θώρακα και φτάνει στο πάτωμα περνώντας ανάμεσα στα δυο πόδια.


Στη συνέχεια σκεπάσαμε  το μισό σώμα με ένα πανί και το παρατηρήσαμε καλά...



Κάναμε το ίδιο και με το άλλο μισό....


Καταλήγουμε στο  συμπέρασμα είναι  ότι και οι δυο πλευρές του σώματος μας είναι όμοιες, είναι συμμετρικές.

Το σχοινί είναι η κυρία συμμετρία που χωρίζει το σώμα μας σε δυο ίσα, ίδια μέρη.

Που αλλού συναντάμε την κυρία συμμετρία;;;
Την βρήκαμε και την εντοπίσαμε σε διάφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη μας.

Στο βιβλίο όταν είναι ανοιχτό και το διαβάζουμε...
Στην ντουλάπα...
Στα παράθυρα ...
Στα φρούτα όταν τα κόβουμε στη μέση...
Στο κρουασάν που είχε ένα παιδάκι για κολατσιό...
Στο ταπεράκι μας όταν το ανοίγουμε...

Κάναμε ζωγραφιές συμμετρικές!
Σε ένα φύλλο χαρτιού που το χώρισα με μια γραμμή στη μέση, τα παιδιά βρήκαν και ζωγράφισαν την κυρία συμμετρία...







Με την συμμετρία μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για το δεξί - αριστερό.

Διαβάσαμε το βιβλίο "Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε"


Μπορούμε να κάνουμε χίλια δυο πράγματα. Να ζωγραφίσουμε, να χτίσουμε πύργους, να χαιρετήσουμε ένα φίλο μας, να δέσουμε τα κορδόνια μας, να τα τρίψουμε για να μην κρυώνουν, να κάνουμε αγκαλιές, να στείλουμε φιλάκια!!!

Με την καθημερινή προσευχούλα το πρωί όλοι έχουμε μάθει το δεξί χεράκι. Το βρίσκουμε και κάνουμε τύπωμα συμμετρίας.


Βάλαμε δηλαδή χρώμα στο χεράκι μας , τυπώνουμε στο μισό μέρος του χαρτιού...


διπλώνουμε και...


συμπληρώνουμε την ζωγραφιά με την φαντασία μας.

"Με τα δυο μου χεράκια,  μου αρέσει να...."











Στο διάλειμμα κάποια από τα παιδιά σκέφθηκαν να κάνουν σχέδια συμμετρικά με τα τουβλάκια. Για να τους βοηθήσω τους χώρισα σε δυο ομάδες. Αρχικά βάλαμε την "κυρία συμμετρία", δηλ το σχοινί.  Κάθε φορά που η μια ομάδα τοποθετούσε ένα τουβλάκι στην κατασκευή, δεύτερη έπρεπε να πάρει το ίδιο τουβλάκι κ να το τοποθετήσει στην αντίστοιχη θέση.




Μπράβο παιδιά!!!
 Καλό Σαββατοκύριακο!

12 σχόλια :

Κική είπε...

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΤΟΤΥΠΗ Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΣ

Τάνια Μάνεση είπε...

Τι εξαιρετικές και πρωτότυπες δραστηριότητες για τη συμμετρία. Μου άρεσαν όλες πάρα πολύ με κορυφαία την τελευταία με το σχοινί και τα τουβλάκια. Μπράβο....

Δέσποινα Παρταλά είπε...

Πολύ ωραία ανάρτηση Αννιώ!!!

15ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου είπε...

Καταπληκτικές ζωγραφιές!!!!!

ariadnh2002 είπε...

ΤΙ ΩΡΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΝΟΥΛΑ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!

Μαρία Γιαννίκη είπε...

Μπράβο Άννα!!!!Δύσκολο θέμα αλλά τι ωραία το προσέγγισες!!!!!!

~~kindergarden teacher ~~ είπε...

ΤΕΛΕΙΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ

Άννη Λιβαθινού είπε...

Μπράβο Αννούλα μου!!!Πόσο ωραία δουλέψατε την έννοια της συμμετρίας!!!!!

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ είπε...

εκπληκτική η συμμετρία σας...... και η προέκταση που δώσατε !!!!

maria menychta είπε...

Μπράβο Αννα ,καταπληκτική δουλειά και φοβερή προσεγγιση !!! καλή συνέχεια !!!!

Διόνη Κανερνή είπε...

καταπληκτική δουλειά Αννούλα!!!!!!!

magiko kapelo είπε...

Εντυπωσιάστηκα!!! Μπράβο σας!!!
Όσο για τις ζωγραφιές... απίθανες!!!

Το σώμα μου και η κυρία συμμετρία!

Σήμερα συνεχίσαμε το θέμα μας για το σώμα. 

Θυμηθήκαμε τα μέλη κεφάλι , χέρια , πόδια , κορμός. Έπειτα με την βοήθεια ενός σχοινιού  ζήτησα από τα παιδιά να σκεφθούν πώς θα χωρίσουμε το σώμα μας σε δυο ίσα μέρη.
Μπορώ να πω ότι το βρήκαν αμέσως!
Βάλαμε σε  ένα φίλο μας το σχοινί έτσι ώστε να τον χωρίζει νοητά στη μέση. Το σχοινί ξεκινάει από το μέτωπο, περνάει από την μύτη, το στόμα, τον θώρακα και φτάνει στο πάτωμα περνώντας ανάμεσα στα δυο πόδια.


Στη συνέχεια σκεπάσαμε  το μισό σώμα με ένα πανί και το παρατηρήσαμε καλά...



Κάναμε το ίδιο και με το άλλο μισό....


Καταλήγουμε στο  συμπέρασμα είναι  ότι και οι δυο πλευρές του σώματος μας είναι όμοιες, είναι συμμετρικές.

Το σχοινί είναι η κυρία συμμετρία που χωρίζει το σώμα μας σε δυο ίσα, ίδια μέρη.

Που αλλού συναντάμε την κυρία συμμετρία;;;
Την βρήκαμε και την εντοπίσαμε σε διάφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη μας.

Στο βιβλίο όταν είναι ανοιχτό και το διαβάζουμε...
Στην ντουλάπα...
Στα παράθυρα ...
Στα φρούτα όταν τα κόβουμε στη μέση...
Στο κρουασάν που είχε ένα παιδάκι για κολατσιό...
Στο ταπεράκι μας όταν το ανοίγουμε...

Κάναμε ζωγραφιές συμμετρικές!
Σε ένα φύλλο χαρτιού που το χώρισα με μια γραμμή στη μέση, τα παιδιά βρήκαν και ζωγράφισαν την κυρία συμμετρία...







Με την συμμετρία μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για το δεξί - αριστερό.

Διαβάσαμε το βιβλίο "Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε"


Μπορούμε να κάνουμε χίλια δυο πράγματα. Να ζωγραφίσουμε, να χτίσουμε πύργους, να χαιρετήσουμε ένα φίλο μας, να δέσουμε τα κορδόνια μας, να τα τρίψουμε για να μην κρυώνουν, να κάνουμε αγκαλιές, να στείλουμε φιλάκια!!!

Με την καθημερινή προσευχούλα το πρωί όλοι έχουμε μάθει το δεξί χεράκι. Το βρίσκουμε και κάνουμε τύπωμα συμμετρίας.


Βάλαμε δηλαδή χρώμα στο χεράκι μας , τυπώνουμε στο μισό μέρος του χαρτιού...


διπλώνουμε και...


συμπληρώνουμε την ζωγραφιά με την φαντασία μας.

"Με τα δυο μου χεράκια,  μου αρέσει να...."











Στο διάλειμμα κάποια από τα παιδιά σκέφθηκαν να κάνουν σχέδια συμμετρικά με τα τουβλάκια. Για να τους βοηθήσω τους χώρισα σε δυο ομάδες. Αρχικά βάλαμε την "κυρία συμμετρία", δηλ το σχοινί.  Κάθε φορά που η μια ομάδα τοποθετούσε ένα τουβλάκι στην κατασκευή, δεύτερη έπρεπε να πάρει το ίδιο τουβλάκι κ να το τοποθετήσει στην αντίστοιχη θέση.




Μπράβο παιδιά!!!
 Καλό Σαββατοκύριακο!

12 σχόλια :

Κική είπε...

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΤΟΤΥΠΗ Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΣ

Τάνια Μάνεση είπε...

Τι εξαιρετικές και πρωτότυπες δραστηριότητες για τη συμμετρία. Μου άρεσαν όλες πάρα πολύ με κορυφαία την τελευταία με το σχοινί και τα τουβλάκια. Μπράβο....

Δέσποινα Παρταλά είπε...

Πολύ ωραία ανάρτηση Αννιώ!!!

15ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου είπε...

Καταπληκτικές ζωγραφιές!!!!!

ariadnh2002 είπε...

ΤΙ ΩΡΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΝΟΥΛΑ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!

Μαρία Γιαννίκη είπε...

Μπράβο Άννα!!!!Δύσκολο θέμα αλλά τι ωραία το προσέγγισες!!!!!!

~~kindergarden teacher ~~ είπε...

ΤΕΛΕΙΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ

Άννη Λιβαθινού είπε...

Μπράβο Αννούλα μου!!!Πόσο ωραία δουλέψατε την έννοια της συμμετρίας!!!!!

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ είπε...

εκπληκτική η συμμετρία σας...... και η προέκταση που δώσατε !!!!

maria menychta είπε...

Μπράβο Αννα ,καταπληκτική δουλειά και φοβερή προσεγγιση !!! καλή συνέχεια !!!!

Διόνη Κανερνή είπε...

καταπληκτική δουλειά Αννούλα!!!!!!!

magiko kapelo είπε...

Εντυπωσιάστηκα!!! Μπράβο σας!!!
Όσο για τις ζωγραφιές... απίθανες!!!