33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου

Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2014

Του καιρού...τα παιχνίδια!!!

Από χθες είχαμε ξεκινήσει να ασχολούμαστε με τον καιρό και σήμερα το πρωί γίναμε οι μετεωρολόγοι του νηπιαγωγείου μας.

Η πρώτη παρατήρηση που έκαναν τα παιδιά για τον καιρό του χειμώνα είναι ότι" κάνει πολύ κρύο".

Τι είναι όμως το κρύο;;; Πως το καταλαβαίνουμε;;;
"Το νοιώθουμε στα χέρια μας."
"Το νοιώθουμε στο σώμα μας."
"Θέλουμε να φοράμε μπουφάν."
"Να κουκουλωθούμε με την κουβέρτα μας."

Μπορούμε να μετρήσουμε το κρύο;;;
Με το θερμόμετρο, κυρία...
ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!  Έχουμε και στο σχολείο ένα.
Ας το παρατηρήσουμε από κοντά...



Έχει αριθμούς, και έναν μικρό σωλήνα με ένα κόκκινο υγρό...


Θυμηθήκαμε και το θερμόμετρο που χρησιμοποιεί η μαμά όταν αρρωσταίνουμε...



Σε ένα φύλλο εργασίας που ετοίμασα σημειώσαμε την θερμοκρασία στην τάξη μας.


Για να δούμε όμως αν αλλάξουμε μέρος το θερμόμετρο τι θα γίνει;;
Αν δηλ. αλλάξει η θερμοκρασία;;
Το βγάζουμε έξω στην αυλή μας που νοιώθουμε περισσότερο το  κρύο και περιμένουμε...



 Με την χθεσινή βροχή άφησα έξω στην αυλή μας μια λεκάνη  και σήμερα το πρωί την βρήκαμε γεμάτη...
Ας παίξουμε λοιπόν...με την βροχούλα!!!


Θέτω στα παιδιά το εξής ερώτημα:
"Πως μπορώ να μεταφέρω το νερό σε μια άλλη λεκάνη χωρίς να την αδειάσω"


Τα παιδιά προτείνουν..."την κουτάλα που βάζει η μαμά την σούπα, με ένα μπουκάλι , με ένα ποτήρι, κ.α."
Τελικά βρήκαμε ένα φλυτζανάκι από το κουκλόσπιτο μας ...



Άραγε πόσα φλυτζανάκια θα χρειαστούν για την μεταφορά;;;

Γράφουμε τις υποθέσεις μας.......


Τελικά 31 φορές χρειάστηκε να γεμίσουμε το φλιτζανάκι μας.
Πω, πω...πέσαμε έξω στις υποθέσεις μας.
Παρατηρώντας το νερό μέσα στη λεκάνη που το μεταφέραμε διαπιστώσαμε  ότι τώρα γέμισε μέχρι τη μέση , ενώ στην πρώτη λεκάνη το νερό έφτανε μέχρι πάνω....τι έγινε;;;
Λιγόστεψε το νερό;;;
Όχι φυσικά!!!



Τα παιδιά αναγνώρισαν ότι δεν άλλαξε κάτι στην ποσότητα του νερού. Δεν αφαιρέσαμε νερό από την λεκάνη, αυτό που άλλαξε είναι η λεκάνη. Είναι πιο στενή και πιο ψηλή και σε αυτήν το νερό φαίνεται λιγότερο.
( Πείραμα για την διατήρηση της ποσότητας.)

Στη συνέχεια τα παιδιά έκαναν το παρακάτω φύλλο εργασίας, μιας και αναφέραμε τις λέξεις ολόκληρο, μισό.






Για να δούμε όμως το θερμόμετρο που αφήσαμε στην αυλή τι δείχνει;;;
Ο υδράργυρος κατέβηκε και τώρα δείχνει 15 βαθμούς .
Τα παιδιά κάνουν την σύγκριση και καταγράφουν σε ατομική εργασία την θερμοκρασία.






Κι επειδή κουραστήκαμε πολύ σήμερα με τα πειράματα είπαμε να παίξουμε μερικά παιχνίδια με το ρολόι του χρόνου που φτιάξαμε χθες.
Ένα παιδί-χρόνος γυρίζει το ρολόι και οι αντίστοιχοι μήνες χορεύουν ανάλογα με την συνοδεία της μουσικής του Vivaldi  "Οι τέσσερις εποχές".



Οι μήνες του χειμώνα...μπρρρρρ κρύο!


Οι μήνες της άνοιξης... ανθίζουν τα λουλουδάκια!


Αχ καλοκαιράκι με τις βουτιές σου στη θάλασσα!!!


Κι έτσι κυλάει ο χρόνος και περνούν οι εποχές και οι μήνες...

Μας άρεσε πολύ και παίξαμε ακόμη ένα
.Ο χρόνος γίνεται βασιλιάς και οι όλοι μήνες τον ρωτούν:

"Βασιλιά , βασιλιά , με τα δώδεκα παιδιά τι δουλειά;"
"Τεμπελιά ",απαντά ο βασιλιάς.
"Ας πιάσουμε δουλειά" συμπληρώνουν οι μήνες και με κινήσεις  αναπαριστούν μια εποχή του χρόνου και ο βασιλιάς προσπαθεί να μαντέψει!!!
(παραλλαγή από το γνωστό παιχνίδι "Βασιλιά, βασιλιά")



Αυτά ήταν τα παιχνίδια...του καιρού!!!
Καλό βράδυ!!!

8 σχόλια :

Μαρία Γιαννίκη είπε...

Μικροί επιστήμονες κυριολεκτικά!Μπράβο Άννα!!!

Δέσποινα Παρταλά είπε...

Το ξετινάξατε το θέμα, πολύ ωραία τα παιχνίδια σας!!!

Κική είπε...

ΧΑ ΧΑ ΣΥΜΦΩΝΩ !!!!!!ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ !ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΟΥΠΕΡ !!!!!!!!!

ariadnh2002 είπε...

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΝΝ!

~~kindergarden teacher ~~ είπε...

μπρα βο αννα ωραια τα πειραματα και τα παιχνιδια ,,πεταει η ομαδα ,, ΦΙΛΙΑ ΣΕΒΑ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ είπε...

ότι και η Σέβα.....σούπερ πειραματισμοί φοβερά παιχνίδια !!!

ΝΤΙΝΑ ΤΑΛΛΟΥ είπε...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΜΠΡΑΒΟ ΑΝΝΝΑ!!!!!!!!!!!!ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΛΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ.......ΠΕΡΝΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΡΑΒΕΙΑΚΙ!!!!

ΝΤΙΝΑ ΤΑΛΛΟΥ είπε...

ΜΙΚΡΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΗ.....ΠΕΡΝΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΕΝΑ ΒΡΑΒΕΙΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ ΑΝΝΑ ΜΟΥ......

Του καιρού...τα παιχνίδια!!!

Από χθες είχαμε ξεκινήσει να ασχολούμαστε με τον καιρό και σήμερα το πρωί γίναμε οι μετεωρολόγοι του νηπιαγωγείου μας.

Η πρώτη παρατήρηση που έκαναν τα παιδιά για τον καιρό του χειμώνα είναι ότι" κάνει πολύ κρύο".

Τι είναι όμως το κρύο;;; Πως το καταλαβαίνουμε;;;
"Το νοιώθουμε στα χέρια μας."
"Το νοιώθουμε στο σώμα μας."
"Θέλουμε να φοράμε μπουφάν."
"Να κουκουλωθούμε με την κουβέρτα μας."

Μπορούμε να μετρήσουμε το κρύο;;;
Με το θερμόμετρο, κυρία...
ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!  Έχουμε και στο σχολείο ένα.
Ας το παρατηρήσουμε από κοντά...



Έχει αριθμούς, και έναν μικρό σωλήνα με ένα κόκκινο υγρό...


Θυμηθήκαμε και το θερμόμετρο που χρησιμοποιεί η μαμά όταν αρρωσταίνουμε...



Σε ένα φύλλο εργασίας που ετοίμασα σημειώσαμε την θερμοκρασία στην τάξη μας.


Για να δούμε όμως αν αλλάξουμε μέρος το θερμόμετρο τι θα γίνει;;
Αν δηλ. αλλάξει η θερμοκρασία;;
Το βγάζουμε έξω στην αυλή μας που νοιώθουμε περισσότερο το  κρύο και περιμένουμε...



 Με την χθεσινή βροχή άφησα έξω στην αυλή μας μια λεκάνη  και σήμερα το πρωί την βρήκαμε γεμάτη...
Ας παίξουμε λοιπόν...με την βροχούλα!!!


Θέτω στα παιδιά το εξής ερώτημα:
"Πως μπορώ να μεταφέρω το νερό σε μια άλλη λεκάνη χωρίς να την αδειάσω"


Τα παιδιά προτείνουν..."την κουτάλα που βάζει η μαμά την σούπα, με ένα μπουκάλι , με ένα ποτήρι, κ.α."
Τελικά βρήκαμε ένα φλυτζανάκι από το κουκλόσπιτο μας ...



Άραγε πόσα φλυτζανάκια θα χρειαστούν για την μεταφορά;;;

Γράφουμε τις υποθέσεις μας.......


Τελικά 31 φορές χρειάστηκε να γεμίσουμε το φλιτζανάκι μας.
Πω, πω...πέσαμε έξω στις υποθέσεις μας.
Παρατηρώντας το νερό μέσα στη λεκάνη που το μεταφέραμε διαπιστώσαμε  ότι τώρα γέμισε μέχρι τη μέση , ενώ στην πρώτη λεκάνη το νερό έφτανε μέχρι πάνω....τι έγινε;;;
Λιγόστεψε το νερό;;;
Όχι φυσικά!!!



Τα παιδιά αναγνώρισαν ότι δεν άλλαξε κάτι στην ποσότητα του νερού. Δεν αφαιρέσαμε νερό από την λεκάνη, αυτό που άλλαξε είναι η λεκάνη. Είναι πιο στενή και πιο ψηλή και σε αυτήν το νερό φαίνεται λιγότερο.
( Πείραμα για την διατήρηση της ποσότητας.)

Στη συνέχεια τα παιδιά έκαναν το παρακάτω φύλλο εργασίας, μιας και αναφέραμε τις λέξεις ολόκληρο, μισό.






Για να δούμε όμως το θερμόμετρο που αφήσαμε στην αυλή τι δείχνει;;;
Ο υδράργυρος κατέβηκε και τώρα δείχνει 15 βαθμούς .
Τα παιδιά κάνουν την σύγκριση και καταγράφουν σε ατομική εργασία την θερμοκρασία.






Κι επειδή κουραστήκαμε πολύ σήμερα με τα πειράματα είπαμε να παίξουμε μερικά παιχνίδια με το ρολόι του χρόνου που φτιάξαμε χθες.
Ένα παιδί-χρόνος γυρίζει το ρολόι και οι αντίστοιχοι μήνες χορεύουν ανάλογα με την συνοδεία της μουσικής του Vivaldi  "Οι τέσσερις εποχές".



Οι μήνες του χειμώνα...μπρρρρρ κρύο!


Οι μήνες της άνοιξης... ανθίζουν τα λουλουδάκια!


Αχ καλοκαιράκι με τις βουτιές σου στη θάλασσα!!!


Κι έτσι κυλάει ο χρόνος και περνούν οι εποχές και οι μήνες...

Μας άρεσε πολύ και παίξαμε ακόμη ένα
.Ο χρόνος γίνεται βασιλιάς και οι όλοι μήνες τον ρωτούν:

"Βασιλιά , βασιλιά , με τα δώδεκα παιδιά τι δουλειά;"
"Τεμπελιά ",απαντά ο βασιλιάς.
"Ας πιάσουμε δουλειά" συμπληρώνουν οι μήνες και με κινήσεις  αναπαριστούν μια εποχή του χρόνου και ο βασιλιάς προσπαθεί να μαντέψει!!!
(παραλλαγή από το γνωστό παιχνίδι "Βασιλιά, βασιλιά")



Αυτά ήταν τα παιχνίδια...του καιρού!!!
Καλό βράδυ!!!

8 σχόλια :

Μαρία Γιαννίκη είπε...

Μικροί επιστήμονες κυριολεκτικά!Μπράβο Άννα!!!

Δέσποινα Παρταλά είπε...

Το ξετινάξατε το θέμα, πολύ ωραία τα παιχνίδια σας!!!

Κική είπε...

ΧΑ ΧΑ ΣΥΜΦΩΝΩ !!!!!!ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ !ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΟΥΠΕΡ !!!!!!!!!

ariadnh2002 είπε...

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΝΝ!

~~kindergarden teacher ~~ είπε...

μπρα βο αννα ωραια τα πειραματα και τα παιχνιδια ,,πεταει η ομαδα ,, ΦΙΛΙΑ ΣΕΒΑ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ είπε...

ότι και η Σέβα.....σούπερ πειραματισμοί φοβερά παιχνίδια !!!

ΝΤΙΝΑ ΤΑΛΛΟΥ είπε...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΜΠΡΑΒΟ ΑΝΝΝΑ!!!!!!!!!!!!ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΛΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ.......ΠΕΡΝΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΡΑΒΕΙΑΚΙ!!!!

ΝΤΙΝΑ ΤΑΛΛΟΥ είπε...

ΜΙΚΡΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΗ.....ΠΕΡΝΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΕΝΑ ΒΡΑΒΕΙΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ ΑΝΝΑ ΜΟΥ......