33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου

Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου 2016

Νότες ξεχωριστές...φτιάχνουν μια μουσική!

Φτιάχνουμε μουσική;;;;


Ναι....κι ορίστε η προσπάθεια που κάναμε!
Στην αρχή κάναμε το πείραμα με τα ποτήρια.


Γεμίσαμε τα ποτήρια με διαφορετική ποσότητα νερού...το νερό ήταν χρωματιστό και διαφορετικό σε κάθε ποτήρι.
Ευκαιρία για σειραθέτηση...τα τοποθετούμε στη σειρά...ξεκινώντας από αυτό με το περισσότερο νερό και καταλήγοντας σε αυτό με το λιγότερο...κ αντίστροφα.
Μπορούμε άραγε να φτιάξουμε μουσική χρησιμοποιώντας  ποτήρια;;;
Οι μικροί έδωσαν τις απαντήσεις...να τα φυσήξουμε κ να κάνουμε μπουρμπουλήθρες, να τα τσουγκρίσουμε ( στην υγειά μας βρε παιδιά...χαχαχαχα!!!), να τα χτυπήσουμε!
Ωραία λοιπόν ας τα χτυπήσουμε με την βοήθεια ενός κουταλιού.Pαρατηρούμε ότι ο ήχος που βγαίνει από κάθε ποτήρι είναι διαφορετικός.
Σχολιάζουμε ότι ο ήχος είναι άλλοτε χαμηλός, άλλοτε υψηλός και άλλοτε μεσαίος.

Παίξαμε κι ένα παιχνίδι αλλά δυστυχώς δεν έχω φωτό. Θα σας το περιγράψω όμως για να πάρετε μια ιδέα.
Τα παιδιά σκορπισμένα στο χώρο με γυρισμένα την πλάτη στα ποτήρια  για να μην βλέπουν...όταν χτυπάω τα ποτήρια πρέπει να δείχνουν με το σώμα τους το σωστό ύψος....κουλουριασμένα, στα γόνατα, όρθια με τα χέρια ψηλά.
Κατόπιν έδωσα ένα φύλλο εργασίας με πεντάγραμμο για να ζωγραφίσουν νότες χρωματιστές με τα χρώματα που υπήρχαν στα ποτήρια.
Έτσι όταν ολοκλήρωσαν το κάθε παιδί έπαιξε την μουσική που δημιούργησε!


Επί τω έργω...συγκεντρωμένοι!



Θέλοντας να συνδυάσω τη μουσική με το πρόγραμμα για την διαφορετικότητα που δουλεύουμε φέτος, προχωρήσαμε στην επόμενη δραστηριότητα.

 Τα παιδιά έφτιαξαν νότες από χαρτόνι ...τις χρωμάτισαν, τις στόλισαν...κόλλησαν την φωτογραφία τους.
Την φορέσαμε κ μεταμορφωθήκαμε σε νότες...μοναδικές ....διαφορετικές κ ξεχωριστές!
Η κάθε νότα βγάζει τον δικό της ήχο....κ τα παιδιά μας τον παρουσίασαν με κάποιο μουσικό όργανο ή με το σώμα τους.



Μπορούν οι νότες που ακούσαμε να ενωθούν;;;Που;;;; Τι γίνεται τότε;;;
Μπορούν...στο πεντάγραμμο...


(μη νομίζετε ότι βλέπετε λάθος...η κυρία από τη βιασύνη της κ τον ενθουσιασμό της τοποθέτησε το κλειδί του σολ σε λάθος μεριά...χαχαχαχχαχα μπράβο μου!).

 για να φτιάξουν μουσική!!!


Οι νότες μπήκαν στο πεντάγραμμο ....κι ο μαέστρος τις διευθύνει, δείχνει την σειρά με την οποία θα  ακουστούν!


Υπάκουες κ προσεχτικές οι νότες βγάζουν τον ήχο τους...ήχος συνεχόμενος, κοφτός, υψηλός, χαμηλός, με διάρκεια...απ΄όλα είχε η μουσική μας!


Τέλος φτιάξαμε κι ένα πανό...στο πεντάγραμμο κολλήσαμε τις νότες μας, γιατί...


Ο καθένας μας είναι και  μια ξεχωριστή νότα....όλοι μαζί όμως φτιάχνουμε μια μουσική!


Καλό σαββατοκύριακο!

Νότες ξεχωριστές...φτιάχνουν μια μουσική!

Φτιάχνουμε μουσική;;;;


Ναι....κι ορίστε η προσπάθεια που κάναμε!
Στην αρχή κάναμε το πείραμα με τα ποτήρια.


Γεμίσαμε τα ποτήρια με διαφορετική ποσότητα νερού...το νερό ήταν χρωματιστό και διαφορετικό σε κάθε ποτήρι.
Ευκαιρία για σειραθέτηση...τα τοποθετούμε στη σειρά...ξεκινώντας από αυτό με το περισσότερο νερό και καταλήγοντας σε αυτό με το λιγότερο...κ αντίστροφα.
Μπορούμε άραγε να φτιάξουμε μουσική χρησιμοποιώντας  ποτήρια;;;
Οι μικροί έδωσαν τις απαντήσεις...να τα φυσήξουμε κ να κάνουμε μπουρμπουλήθρες, να τα τσουγκρίσουμε ( στην υγειά μας βρε παιδιά...χαχαχαχα!!!), να τα χτυπήσουμε!
Ωραία λοιπόν ας τα χτυπήσουμε με την βοήθεια ενός κουταλιού.Pαρατηρούμε ότι ο ήχος που βγαίνει από κάθε ποτήρι είναι διαφορετικός.
Σχολιάζουμε ότι ο ήχος είναι άλλοτε χαμηλός, άλλοτε υψηλός και άλλοτε μεσαίος.

Παίξαμε κι ένα παιχνίδι αλλά δυστυχώς δεν έχω φωτό. Θα σας το περιγράψω όμως για να πάρετε μια ιδέα.
Τα παιδιά σκορπισμένα στο χώρο με γυρισμένα την πλάτη στα ποτήρια  για να μην βλέπουν...όταν χτυπάω τα ποτήρια πρέπει να δείχνουν με το σώμα τους το σωστό ύψος....κουλουριασμένα, στα γόνατα, όρθια με τα χέρια ψηλά.
Κατόπιν έδωσα ένα φύλλο εργασίας με πεντάγραμμο για να ζωγραφίσουν νότες χρωματιστές με τα χρώματα που υπήρχαν στα ποτήρια.
Έτσι όταν ολοκλήρωσαν το κάθε παιδί έπαιξε την μουσική που δημιούργησε!


Επί τω έργω...συγκεντρωμένοι!



Θέλοντας να συνδυάσω τη μουσική με το πρόγραμμα για την διαφορετικότητα που δουλεύουμε φέτος, προχωρήσαμε στην επόμενη δραστηριότητα.

 Τα παιδιά έφτιαξαν νότες από χαρτόνι ...τις χρωμάτισαν, τις στόλισαν...κόλλησαν την φωτογραφία τους.
Την φορέσαμε κ μεταμορφωθήκαμε σε νότες...μοναδικές ....διαφορετικές κ ξεχωριστές!
Η κάθε νότα βγάζει τον δικό της ήχο....κ τα παιδιά μας τον παρουσίασαν με κάποιο μουσικό όργανο ή με το σώμα τους.



Μπορούν οι νότες που ακούσαμε να ενωθούν;;;Που;;;; Τι γίνεται τότε;;;
Μπορούν...στο πεντάγραμμο...


(μη νομίζετε ότι βλέπετε λάθος...η κυρία από τη βιασύνη της κ τον ενθουσιασμό της τοποθέτησε το κλειδί του σολ σε λάθος μεριά...χαχαχαχχαχα μπράβο μου!).

 για να φτιάξουν μουσική!!!


Οι νότες μπήκαν στο πεντάγραμμο ....κι ο μαέστρος τις διευθύνει, δείχνει την σειρά με την οποία θα  ακουστούν!


Υπάκουες κ προσεχτικές οι νότες βγάζουν τον ήχο τους...ήχος συνεχόμενος, κοφτός, υψηλός, χαμηλός, με διάρκεια...απ΄όλα είχε η μουσική μας!


Τέλος φτιάξαμε κι ένα πανό...στο πεντάγραμμο κολλήσαμε τις νότες μας, γιατί...


Ο καθένας μας είναι και  μια ξεχωριστή νότα....όλοι μαζί όμως φτιάχνουμε μια μουσική!


Καλό σαββατοκύριακο!