Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες στο πρόγραμμα "Βιώσιμη Πόλη: Μαθαίνω να κυκλοφορώ...εναλλακτικά" (δείτε προηγούμενες αναρτήσεις εδώ, εδώ) και αφού ασχοληθήκαμε με την γειτονιά μας, επικεντρωθήκαμε στο κυκλοφοριακό και στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη.
Τα βήματα που ακολουθήσαμε ήταν τα εξής:
Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με τα μέσα μεταφοράς όπου αντιστοιχίσαμε την σωστή λέξη και από τα μαγνητικά γράμματα βρίσκαμε το αρχικό της λέξης.
Ποιές λέξεις αρχίζουν από το ίδιο γράμμα;
Βγήκαμε στην αυλή και παίξαμε με τις καρτέλες. Σε κάθε στεφάνι υπήρχε κι ένα μέσο μεταφοράς, όσο χτυπούσα το ταμπουρίνο τα παιδιά άλλαζαν τις καρτέλες μεταξύ τους, μόλις σταματούσα έπρεπε να βρουν σε ποιο στεφάνι ανήκουν.
Σε επόμενη φάση έπαιρνα ένα στεφάνι με την καρτέλα κι όσα παιδιά είχαν το ίδιο μεταφορικό μέσο έβγαιναν από το παιχνίδι.Κάτι δηλαδή σαν τις μουσικές καρέκλες.
Διαβάσαμε τον κύριο Κοκ και μάθαμε μερικά από τα σήματα και τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.
Παζλ με τα σήματα.
Βγήκαμε στην αυλή και παίξαμε με τον κύριο ΚΟΚ.
Τα παιδιά ως οδηγοί αυτοκινήτων, ως πεζοί που θέλουν να περάσουν από την διάβαση, και ως πεζοί που κυκλοφορούν στο πεζοδρόμιο. Ο τροχονόμος ρυθμίζει και βοηθά για την ομαλή κυκλοφορία.
Παίξαμε το γνωστό λάχνισμα "ένα αυτοκινητάκι, τρέχει , τρέχει...."
Όλοι στον κύκλο και το αυτοκινητάκι αλλάζει χέρια και τρέχει..σε όποιον σταματήσει θα πρέπει πολύ γρήγορα να απαντήσει.
Κάναμε και το σχετικό φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά έπρεπε να ζωγραφίσουν την απάντηση τους. Να κόψουν και να κολλήσουν σωστά τα γράμματα από η λέξη "αυτοκίνητο".
Επίσης δουλέψαμε και το παρακάτω φύλλο εργασίας: "Πόσα άτομα χωράνε στο αυτοκίνητο σου;"
Μοίρασα στα παιδιά μια φωτοτυπία με ένα αυτοκίνητο, τους έδωσα ζάρι κι ο καθένας έριχνε το ζάρι κι ανάλογα με τον αριθμό που έφερνε ζωγράφιζε την απάντηση στο χαρτί κι έγραφε τον αριθμό.
Κάναμε κ μερικά πειράματα. Τοποθέτησα ένα αυτοκινητάκι σε έναν πλαστικό διάδρομο και ζήτησα να βρούμε τρόπους για να το μετακινήσουμε χωρίς να το αγγίξουμε...δύσκολο;;;
Όχι και τόσο...αμέσως σκέφθηκαν λύσεις όπως π.χ να το φυσήξουμε δυνατά ή να σηκώσουμε τον διάδρομο για να κυλήσει.
Ας δοκιμάσουμε λοιπόν...
Σηκώνουμε τον διάδρομο και το αυτοκίνητο κυλάει, άλλοτε αργά κι άλλοτε γρήγορα.
Μέχρι που μπορεί να φτάσει το αυτοκίνητο;;;
Τα παιδιά σηκώνουν τον διάδρομο και σημειώνουμε που φθάνει το αυτοκίνητο.
Καταλήγουμε στο συμπέρασμα: όσο πιο ψηλά σηκώνουμε τον διάδρομο και σχηματίζεται μεγάλη τόσο πιο μακριά θα πάει.Προσοχή όμως γιατί αν ο διάδρομος έχει πολύ μεγάλη κλίση το αυτοκίνητάκι μας μπορεί να αναποδογυρίσει.
Δοκιμάζουμε το ίδιο πείραμα με ένα τουβλάκι. Παρατηρούμε ότι δεν κυλάει γρήγορα.
Δεν έχει ρόδες και είναι πιο βαρύ.
Συνεχίζουμε.... και τώρα τοποθετώ δυο διαδρόμους κι ένα stoρ στο σημείο που αυτοί συναντιόνται. Δυο παιδιά σηκώνουν ταυτόχρονα τους διαδρόμους με σκοπό να κάνουν τα αυτοκίνητα να κυλήσουν αλλά (προσοχή!!!) να σταματήσουν στο Stop! Ποιος αυτοκίνητο θα τα καταφέρει;;
Δύσκολο να το πετύχουν από την αρχή. Φυσικά, εξαρτάται από την κλίση που θα δώσουμε και την απόσταση που θα διανύσει στο κεκλιμένο επίπεδο.Αν δηλαδή το αυτοκινητάκι μας κυλήσει από πολύ ψηλά πάνω στο κεκλιμένο επίπεδο θα πάει και πιο μακριά.
Με το παραπάνω πείραμα διαπιστώσαμε επίσης ότι τα αυτοκίνητα μπορούν πιο εύκολα να σταματήσουν στο Stop όταν έχουν χαμηλή ταχύτητα.
Αποτυπώσαμε το πείραμα στο χαρτί.
Φτιάξαμε φανάρια.
Επισκεφθήκαμε τις αθλητικές εγκαταστάσεις "Μικροί Ήρωες"και παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής.
Οδηγήσαμε προσεκτικά και τηρήσαμε τον ΚΟΚ στις μετακινήσεις μας ως οδηγοί και ως πεζοί.
Και συνεχίζουμε....
3 σχόλια :
ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΑΤΕ ΠΟΛΥ!!!
Μα πόσα πράγματα κάνατε! θα ξεχωρίσω ιδιαίτερα τους πειραματισμούς σας με το αυτοκινητάκι στο διάδρομο!και φυσικές επιστήμες! μπράβο Άννα!
Τέλεια !!!!!
Δημοσίευση σχολίου