33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου

Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014

Το σώμα μου και η κυρία συμμετρία!

Σήμερα συνεχίσαμε το θέμα μας για το σώμα. 

Θυμηθήκαμε τα μέλη κεφάλι , χέρια , πόδια , κορμός. Έπειτα με την βοήθεια ενός σχοινιού  ζήτησα από τα παιδιά να σκεφθούν πώς θα χωρίσουμε το σώμα μας σε δυο ίσα μέρη.
Μπορώ να πω ότι το βρήκαν αμέσως!
Βάλαμε σε  ένα φίλο μας το σχοινί έτσι ώστε να τον χωρίζει νοητά στη μέση. Το σχοινί ξεκινάει από το μέτωπο, περνάει από την μύτη, το στόμα, τον θώρακα και φτάνει στο πάτωμα περνώντας ανάμεσα στα δυο πόδια.


Στη συνέχεια σκεπάσαμε  το μισό σώμα με ένα πανί και το παρατηρήσαμε καλά...



Κάναμε το ίδιο και με το άλλο μισό....


Καταλήγουμε στο  συμπέρασμα είναι  ότι και οι δυο πλευρές του σώματος μας είναι όμοιες, είναι συμμετρικές.

Το σχοινί είναι η κυρία συμμετρία που χωρίζει το σώμα μας σε δυο ίσα, ίδια μέρη.

Που αλλού συναντάμε την κυρία συμμετρία;;;
Την βρήκαμε και την εντοπίσαμε σε διάφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη μας.

Στο βιβλίο όταν είναι ανοιχτό και το διαβάζουμε...
Στην ντουλάπα...
Στα παράθυρα ...
Στα φρούτα όταν τα κόβουμε στη μέση...
Στο κρουασάν που είχε ένα παιδάκι για κολατσιό...
Στο ταπεράκι μας όταν το ανοίγουμε...

Κάναμε ζωγραφιές συμμετρικές!
Σε ένα φύλλο χαρτιού που το χώρισα με μια γραμμή στη μέση, τα παιδιά βρήκαν και ζωγράφισαν την κυρία συμμετρία...







Με την συμμετρία μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για το δεξί - αριστερό.

Διαβάσαμε το βιβλίο "Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε"


Μπορούμε να κάνουμε χίλια δυο πράγματα. Να ζωγραφίσουμε, να χτίσουμε πύργους, να χαιρετήσουμε ένα φίλο μας, να δέσουμε τα κορδόνια μας, να τα τρίψουμε για να μην κρυώνουν, να κάνουμε αγκαλιές, να στείλουμε φιλάκια!!!

Με την καθημερινή προσευχούλα το πρωί όλοι έχουμε μάθει το δεξί χεράκι. Το βρίσκουμε και κάνουμε τύπωμα συμμετρίας.


Βάλαμε δηλαδή χρώμα στο χεράκι μας , τυπώνουμε στο μισό μέρος του χαρτιού...


διπλώνουμε και...


συμπληρώνουμε την ζωγραφιά με την φαντασία μας.

"Με τα δυο μου χεράκια,  μου αρέσει να...."











Στο διάλειμμα κάποια από τα παιδιά σκέφθηκαν να κάνουν σχέδια συμμετρικά με τα τουβλάκια. Για να τους βοηθήσω τους χώρισα σε δυο ομάδες. Αρχικά βάλαμε την "κυρία συμμετρία", δηλ το σχοινί.  Κάθε φορά που η μια ομάδα τοποθετούσε ένα τουβλάκι στην κατασκευή, δεύτερη έπρεπε να πάρει το ίδιο τουβλάκι κ να το τοποθετήσει στην αντίστοιχη θέση.




Μπράβο παιδιά!!!
 Καλό Σαββατοκύριακο!

Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014

Οι Τρεις Ιεράρχες

30 Ιανουαρίου - Η Γιορτή των Τριών Ιεραρχών.

Οι προστάτες των γραμμάτων, των μαθητών και των δασκάλων.



Διαβάσαμε την παρακάτω ιστορία που βρήκα στην φίλη μου Κική Μιχαλάρου...



 Εμείς για να τους τιμήσουμε φτιάξαμε την παρακάτω εικόνα (με την τεχνική του  καφέ για να φαίνεται πεπαλαιωμένη) με την προσευχούλα....



Η φωτοτυπία που έδωσα για όποιον του αρέσει η ιδέα.


Τρεις είναι οι Ιεράρχες...ευκαιρία κ για λίγο μαθηματικά, με τον αριθμό 3.
Πάνω στην εικόνα του κάθε αγίου γράφω τους αριθμούς από το 1 έως το 3 και ζητώ από τα παιδιά να τους βάλουν στη σειρά.
Κι επειδή από τις εικόνες των αγίων που παρατηρήσαμε , προσέξαμε ότι κρατούσαν βιβλία, τα παιδιά κάνουν αντιστοίχιση στον καθένα από ένα βιβλίο, και γράφουν δίπλα τον αριθμό. 





Παίξαμε κ λίγο με τα ονόματα τους.
Σε καρτέλες γράφω τα ονόματα και κάνουμε αντιστοίχιση...




Βρίσκουμε τα δυο αρχικά του κάθε ονόματος ...



Κάναμε  μια παραλλαγή και δυσκολεύουμε το παιχνίδι. Τα έξι αρχικά τα γυρίζουμε ανάποδα και κάθε φορά που λέω ένα όνομα (χωρίς να το δείχνω) τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τα αρχικά και να γυρίσουν τις σωστές καρτέλες.
Εδώ είναι  το αντίστοιχο φύλλο εργασίας που έφτιαξα.





Σήμερα πήγαμε εκκλησία  και μαζί με το 25ο Δημ. Σχ. Ευόσμου που βρίσκεται δίπλα μας ,κάναμε την  καθιερωμένη αρτοκλασία.


Κι επειδή ήμασταν ήσυχοι  στον γυρισμό κεραστήκαμε λουκουμάκι...


Οι Τρεις Ιεράρχες να μας ευλογούν και να μας δίνουν δύναμη και κουράγιο!

Δάσκαλοι και μαθητές χρόνια μας πολλά!!!

Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014

Το σώμα μου...δες τι μπορεί να κάνει!

Τη Δευτέρα ξεκινήσαμε το θέμα μας "Φυσική ζωή , άσκηση και υγιεινός τρόπος διαβίωσης"   διαβάζοντας το πολύ γνωστό παραμύθι της Σ. Ζαραμπούκα,
  "Ο ωραίος Δαρείος".


Η ιστορία ενός καλοαναθρεμένου γάτου που ζει με το αφεντικό του τον Τίτο. Ο Τίτο τον φροντίζει και προσέχει πολύ την διατροφή του μικρού γάτου μέχρι τη στιγμή που ο ίδιος απουσιάζει από το σπίτι και ο Δαρείος αποφασίζει να περάσει λίγο χρόνο έξω στο δρόμο "δοκιμάζοντας" όλα αυτά που μέχρι τώρα του απαγόρευε το αφεντικό του....

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε για το περιεχόμενο του ασχοληθήκαμε με  την λέξη "Ωραίος"
Είπαμε διάφορες προτάσεις...
Ωραία μέρα...
Ωραίος ήλιος...
Ωραία ζωγραφιά...
Ωραίο παραμύθι...
Ωραία τσάντα...

Ρώτησα τα παιδιά γιατί ο Δαρείος γιατί ήταν ωραίος;;;

Γιατί είχε γυαλιστερό  τρίχωμα...ήταν λεπτός...με ωραία μάτια... και αρκετά δυνατός.
Πολύ εύκολα τα παιδιά συνδύασαν την καλή διατροφή που ακολουθούσε ο Δαρείος με την φυσική του κατάσταση και την ωραία του εμφάνιση.

Αν ο Δαρείος ήταν άνθρωπος πως θα ήταν ;;;

Τα παιδιά έδωσαν απαντήσεις...
Όμορφος , με ωραία μαλλιά, με δυνατά μπράτσα, δυνατός ....
Αργότερα όμως όταν έτρωγε πάστες και σκουπίδια έγινε άσχημος, βρώμικος και πάχυνε.

Έτσι, σε χαρτί του μέτρου φτιάξαμε δυο περιγράμματα .
Το πρώτο  που δείχνει ένα σώμα που προσέχει την διατροφή του, και το δεύτερο  ένα σώμα που δείχνει ότι δεν προσέχει τι τρώει.
Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και η κάθε ομάδα έκανε κολάζ με εφημερίδες.






Έτοιμα τα δυο σώματα που από εδώ και στο έξης θα τα χρησιμοποιούμε για τις δραστηριότητες μας!!!



Καταγράψαμε τα μέρη του σώματος μας...


και παίξαμε διάφορα παιχνίδια!!!

Παιχνίδι πρώτο: "Δες τι μπορεί να κάνει το σώμα μου."



Παιχνίδι δεύτερο: "Οι πατούσες μας μιλούν"

Βγάζουμε τα παντόφλακια μας και...



Οι πατούσες μας χαιρετάνε η μια την άλλη...


κάνουν πως συζητάνε...


 είναι φίλες και φλυαρούν...


μαλώνουν μεταξύ τους.

Παιχνίδι τρίτο: "Τι μπορώ να κάνω με τις  παλάμες μου;;;"


Η παλάμη μου γίνεται αράχνη και σκαρφαλώνει!

(Τις ιδέες τις πήρα από το βιβλίο της Κ. Ανωγιαννάκη, "Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από την τέχνη")

Τέλος σε ατομικό χαρτί τα παιδιά έφτιαξαν ανθρώπινες φιγούρες...











Συνεχίζεται...

Το σώμα μου και η κυρία συμμετρία!

Σήμερα συνεχίσαμε το θέμα μας για το σώμα. 

Θυμηθήκαμε τα μέλη κεφάλι , χέρια , πόδια , κορμός. Έπειτα με την βοήθεια ενός σχοινιού  ζήτησα από τα παιδιά να σκεφθούν πώς θα χωρίσουμε το σώμα μας σε δυο ίσα μέρη.
Μπορώ να πω ότι το βρήκαν αμέσως!
Βάλαμε σε  ένα φίλο μας το σχοινί έτσι ώστε να τον χωρίζει νοητά στη μέση. Το σχοινί ξεκινάει από το μέτωπο, περνάει από την μύτη, το στόμα, τον θώρακα και φτάνει στο πάτωμα περνώντας ανάμεσα στα δυο πόδια.


Στη συνέχεια σκεπάσαμε  το μισό σώμα με ένα πανί και το παρατηρήσαμε καλά...



Κάναμε το ίδιο και με το άλλο μισό....


Καταλήγουμε στο  συμπέρασμα είναι  ότι και οι δυο πλευρές του σώματος μας είναι όμοιες, είναι συμμετρικές.

Το σχοινί είναι η κυρία συμμετρία που χωρίζει το σώμα μας σε δυο ίσα, ίδια μέρη.

Που αλλού συναντάμε την κυρία συμμετρία;;;
Την βρήκαμε και την εντοπίσαμε σε διάφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη μας.

Στο βιβλίο όταν είναι ανοιχτό και το διαβάζουμε...
Στην ντουλάπα...
Στα παράθυρα ...
Στα φρούτα όταν τα κόβουμε στη μέση...
Στο κρουασάν που είχε ένα παιδάκι για κολατσιό...
Στο ταπεράκι μας όταν το ανοίγουμε...

Κάναμε ζωγραφιές συμμετρικές!
Σε ένα φύλλο χαρτιού που το χώρισα με μια γραμμή στη μέση, τα παιδιά βρήκαν και ζωγράφισαν την κυρία συμμετρία...







Με την συμμετρία μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για το δεξί - αριστερό.

Διαβάσαμε το βιβλίο "Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε"


Μπορούμε να κάνουμε χίλια δυο πράγματα. Να ζωγραφίσουμε, να χτίσουμε πύργους, να χαιρετήσουμε ένα φίλο μας, να δέσουμε τα κορδόνια μας, να τα τρίψουμε για να μην κρυώνουν, να κάνουμε αγκαλιές, να στείλουμε φιλάκια!!!

Με την καθημερινή προσευχούλα το πρωί όλοι έχουμε μάθει το δεξί χεράκι. Το βρίσκουμε και κάνουμε τύπωμα συμμετρίας.


Βάλαμε δηλαδή χρώμα στο χεράκι μας , τυπώνουμε στο μισό μέρος του χαρτιού...


διπλώνουμε και...


συμπληρώνουμε την ζωγραφιά με την φαντασία μας.

"Με τα δυο μου χεράκια,  μου αρέσει να...."











Στο διάλειμμα κάποια από τα παιδιά σκέφθηκαν να κάνουν σχέδια συμμετρικά με τα τουβλάκια. Για να τους βοηθήσω τους χώρισα σε δυο ομάδες. Αρχικά βάλαμε την "κυρία συμμετρία", δηλ το σχοινί.  Κάθε φορά που η μια ομάδα τοποθετούσε ένα τουβλάκι στην κατασκευή, δεύτερη έπρεπε να πάρει το ίδιο τουβλάκι κ να το τοποθετήσει στην αντίστοιχη θέση.




Μπράβο παιδιά!!!
 Καλό Σαββατοκύριακο!

Οι Τρεις Ιεράρχες

30 Ιανουαρίου - Η Γιορτή των Τριών Ιεραρχών.

Οι προστάτες των γραμμάτων, των μαθητών και των δασκάλων.



Διαβάσαμε την παρακάτω ιστορία που βρήκα στην φίλη μου Κική Μιχαλάρου...



 Εμείς για να τους τιμήσουμε φτιάξαμε την παρακάτω εικόνα (με την τεχνική του  καφέ για να φαίνεται πεπαλαιωμένη) με την προσευχούλα....



Η φωτοτυπία που έδωσα για όποιον του αρέσει η ιδέα.


Τρεις είναι οι Ιεράρχες...ευκαιρία κ για λίγο μαθηματικά, με τον αριθμό 3.
Πάνω στην εικόνα του κάθε αγίου γράφω τους αριθμούς από το 1 έως το 3 και ζητώ από τα παιδιά να τους βάλουν στη σειρά.
Κι επειδή από τις εικόνες των αγίων που παρατηρήσαμε , προσέξαμε ότι κρατούσαν βιβλία, τα παιδιά κάνουν αντιστοίχιση στον καθένα από ένα βιβλίο, και γράφουν δίπλα τον αριθμό. 





Παίξαμε κ λίγο με τα ονόματα τους.
Σε καρτέλες γράφω τα ονόματα και κάνουμε αντιστοίχιση...




Βρίσκουμε τα δυο αρχικά του κάθε ονόματος ...



Κάναμε  μια παραλλαγή και δυσκολεύουμε το παιχνίδι. Τα έξι αρχικά τα γυρίζουμε ανάποδα και κάθε φορά που λέω ένα όνομα (χωρίς να το δείχνω) τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τα αρχικά και να γυρίσουν τις σωστές καρτέλες.
Εδώ είναι  το αντίστοιχο φύλλο εργασίας που έφτιαξα.





Σήμερα πήγαμε εκκλησία  και μαζί με το 25ο Δημ. Σχ. Ευόσμου που βρίσκεται δίπλα μας ,κάναμε την  καθιερωμένη αρτοκλασία.


Κι επειδή ήμασταν ήσυχοι  στον γυρισμό κεραστήκαμε λουκουμάκι...


Οι Τρεις Ιεράρχες να μας ευλογούν και να μας δίνουν δύναμη και κουράγιο!

Δάσκαλοι και μαθητές χρόνια μας πολλά!!!

Το σώμα μου...δες τι μπορεί να κάνει!

Τη Δευτέρα ξεκινήσαμε το θέμα μας "Φυσική ζωή , άσκηση και υγιεινός τρόπος διαβίωσης"   διαβάζοντας το πολύ γνωστό παραμύθι της Σ. Ζαραμπούκα,
  "Ο ωραίος Δαρείος".


Η ιστορία ενός καλοαναθρεμένου γάτου που ζει με το αφεντικό του τον Τίτο. Ο Τίτο τον φροντίζει και προσέχει πολύ την διατροφή του μικρού γάτου μέχρι τη στιγμή που ο ίδιος απουσιάζει από το σπίτι και ο Δαρείος αποφασίζει να περάσει λίγο χρόνο έξω στο δρόμο "δοκιμάζοντας" όλα αυτά που μέχρι τώρα του απαγόρευε το αφεντικό του....

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε για το περιεχόμενο του ασχοληθήκαμε με  την λέξη "Ωραίος"
Είπαμε διάφορες προτάσεις...
Ωραία μέρα...
Ωραίος ήλιος...
Ωραία ζωγραφιά...
Ωραίο παραμύθι...
Ωραία τσάντα...

Ρώτησα τα παιδιά γιατί ο Δαρείος γιατί ήταν ωραίος;;;

Γιατί είχε γυαλιστερό  τρίχωμα...ήταν λεπτός...με ωραία μάτια... και αρκετά δυνατός.
Πολύ εύκολα τα παιδιά συνδύασαν την καλή διατροφή που ακολουθούσε ο Δαρείος με την φυσική του κατάσταση και την ωραία του εμφάνιση.

Αν ο Δαρείος ήταν άνθρωπος πως θα ήταν ;;;

Τα παιδιά έδωσαν απαντήσεις...
Όμορφος , με ωραία μαλλιά, με δυνατά μπράτσα, δυνατός ....
Αργότερα όμως όταν έτρωγε πάστες και σκουπίδια έγινε άσχημος, βρώμικος και πάχυνε.

Έτσι, σε χαρτί του μέτρου φτιάξαμε δυο περιγράμματα .
Το πρώτο  που δείχνει ένα σώμα που προσέχει την διατροφή του, και το δεύτερο  ένα σώμα που δείχνει ότι δεν προσέχει τι τρώει.
Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και η κάθε ομάδα έκανε κολάζ με εφημερίδες.






Έτοιμα τα δυο σώματα που από εδώ και στο έξης θα τα χρησιμοποιούμε για τις δραστηριότητες μας!!!



Καταγράψαμε τα μέρη του σώματος μας...


και παίξαμε διάφορα παιχνίδια!!!

Παιχνίδι πρώτο: "Δες τι μπορεί να κάνει το σώμα μου."



Παιχνίδι δεύτερο: "Οι πατούσες μας μιλούν"

Βγάζουμε τα παντόφλακια μας και...



Οι πατούσες μας χαιρετάνε η μια την άλλη...


κάνουν πως συζητάνε...


 είναι φίλες και φλυαρούν...


μαλώνουν μεταξύ τους.

Παιχνίδι τρίτο: "Τι μπορώ να κάνω με τις  παλάμες μου;;;"


Η παλάμη μου γίνεται αράχνη και σκαρφαλώνει!

(Τις ιδέες τις πήρα από το βιβλίο της Κ. Ανωγιαννάκη, "Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από την τέχνη")

Τέλος σε ατομικό χαρτί τα παιδιά έφτιαξαν ανθρώπινες φιγούρες...











Συνεχίζεται...