33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου, Εμ. Μπενή Εύοσμος.

Κυριακή 31 Μαΐου 2015

Ο κήπος με τις 11 γάτες...η συνέχεια!

Σε προηγούμενη ανάρτηση (δείτε εδώ )σας παρουσιάσαμε  τον τρόπο με τον οποίο επεξεργαστήκαμε και δουλέψαμε τις πρώτες 7 ιστορίες του βιβλίου.Σήμερα, ολοκληρώνοντας το παραμύθι και φτάνοντας σιγά, σιγά στο κλείσιμο του προγράμματος σας παρουσιάζουμε τις υπόλοιπες 5 ιστορίες.


8η ιστορία:" Όταν είμαστε ενωμένοι όλοι μαζί, είμαστε δυνατοί"

Το θέμα που επεξεργαζόμαστε:
  • Η συνεργασία και η αλληλεγγύη.Όλοι μαζί λύνουμε κάθε πρόβλημα.Το να ξεχνάς δεν είναι ποτέ λύση.
Διαβάσαμε την ιστορία και συζητήσαμε πως μπορούμε να λύσουμε κάποια προβλήματα που μας απασχολούν.Κάποια μπορούμε να τα λύσουμε  μόνοι μας , ενώ σε κάποια χρειαζόμαστε την συνεργασία των άλλων. Καθ όλη την διάρκεια του προγράμματος έχουμε παίξει αρκετά παιχνίδια συνεργασίας  και τα παιδιά είναι αρκετά  εξοικειωμένα  με την συνεργατική δουλειά.Έτσι λοιπόν η επόμενη ερώτηση μου ήταν: "Τι θα συμβουλεύατε εσείς στον Κιτρινιάρη; Ποιες πιθανές λύσεις θα μπορούσε να βρει;"
 Και τα παιδιά ζωγράφισαν τις απαντήσεις τους, μέσα από τις οποίες φάνηκε ότι με την φιλία και την συνεργασία η δουλειά γίνεται σε λιγότερο χρόνο και είναι λιγότερο κουραστική.










9η ιστορία:" Η βαρυστομαχιά του Μουσούδη" και 10η ιστορία: "Ο Τίγρης και η λάθος θεραπεία"
( Οι δυο αυτές ιστορίες έχουν παρόμοιο θέμα και γι΄αυτό το λόγο τις δουλέψαμε μαζί)
Τα θέματα που επεξεργαζόμαστε:

  • Η σωστή χρήση των φαρμάκων
  • Η σύνεση και και η καλή συμβουλή ενός ειδικού.
Τι συμβαίνει όταν είμαστε άρρωστοι , πως νοιώθουμε, τι κάνουμε;
Ποιός μας δίνει τα φάρμακα;

Κατέγραψα τις απαντήσεις των παιδιών....


....και επικεντρωθήκαμε περισσότερο στα φάρμακα.
Μιλήσαμε για το επάγγελμα του γιατρού και  πόσο απαραίτητες είναι οι συμβουλές του όταν αρρωστήσουμε.  Τα φάρμακα  έχουν το μέτρο τους και πρέπει να τα παίρνουμε σύμφωνα με τις ανάλογες οδηγίες και στη σωστή δόση. Και φυσικά όχι μόνοι μας, πάντα με την βοήθεια ενός ενήλικα!
Φτιάξαμε ένα ιατρείο στην τάξη μας και παίξαμε ....ο άρρωστος μιλάει στον γιατρό για το πρόβλημα υγείας που έχει και ο γιατρός αφού τον εξετάσει θα γράψει την συνταγή στο χαρτί και ο ασθενής θα πρέπει να ακολουθήσει πιστά.


Μέσα σε ένα άδειο κουτί βάλαμε καπάκια για φάρμακα, ο γιατρός γράφει στην συνταγή πόσα χάπια θα πάρει ο ασθενής, κι αυτός βγάζει από το κουτί τόσα όσα του υποδεικνύει.
Άρεσε αρκετά αυτό το παιχνίδι και κάθε φορά ο γιατρός άλλαζε την θεραπεία ( δηλ έγραφε διαφορετικό αριθμό φαρμάκων) ανάλογα με το πόσο άρρωστος ήταν ο ασθενής.




11η ιστορία:"Η επίσκεψη της Χαλιμάς"
Το θέμα που επεξεργαζόμαστε:

  • Η διαφορετικότητα
Αναζητήσαμε ομοιότητες και διαφορές που έχουμε και αναγνωρίζουμε ότι διαφορετικότητα σημαίνει ποικιλία στην εμφάνιση- χαρακτηριστικά, στις προτιμήσεις, στον χαρακτήρα κτλ. Καταλήγουμε  στο πόσο  βαρετός και ομοιόμορφος θα ήταν ο κόσμος αν ήμασταν όλοι ίδιοι.
Με την παρακάτω δραστηριότητα επιδίωξα να τονίσω τον σεβασμό στην διαφορετικότητα.
Πήραμε τα κομμάτια του παζλ πάνω στα οποία υπάρχει γραμμένο το όνομά μας. Το είχαμε κάνει στην αρχή της χρονιάς κ μας βοηθούσε πολύ να χωριζόμαστε σε ομάδες. (Αν θυμάμαι καλά την ιδέα την είδα στο blog της Αριάδνης).






Γυρίσαμε λοιπόν τα κομμάτια ανάποδα κι το κάθε παιδί διαλέγει στην τύχη  ένα κομμάτι. Με το φίλο που θα διαλέξει γίνονται ζευγαράκια...κάθονται μαζί και ένας παρατηρεί τον άλλον. Ο καθένας θα ζωγραφίζουν στο κομμάτι του παζλ αυτό το διαφορετικό που έχει ο φίλος του από τον ίδιο και του αρέσει σε αυτόν. Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε όχι μόνο εξωτερικές διαφορές π.χ έχει μαυρα μαλλιά , διαφορετικά από τα δικά μου, αλλά και διαφορές σε προτιμήσεις π.χ  στον φίλο μου αρέσουν τα περισσότερο οι κατασκευές με τα τουβλάκια, ο φίλος μου είναι από την Αλβανία, στον φίλο μου αρέσει πολύ να ζωγραφίζει ενώ εγω προτιμώ τα παζλς..κ.α

Εντοπίσαμε ότι παρόλο που είμαστε διαφορετικοί μπορούμε να συνυπάρχουμε  στο σχολείο μας, να παίζουμε μαζί, να γελάμε μαζί, να τραγουδάμε μαζί ακόμα και να διαφωνούμε...
Δημιουργήσαμε το πολύχρωμο σχολείο μας.



12η ιστορία: "Ο Χιονάτος μπροστά σε μια μεγάλη απόφαση"
Το θέμα που διαπραγματευόμαστε:
  • Η απογοήτευση 
  • Η ελευθερία και η προσωπική ευθύνη για αποφάσεις, που μπορεί να οδηγήσουν στην επιτυχία ή αποτυχία.
Μέσα από αυτή την ιστορία θέλησα να βοηθήσω τα παιδιά να καταλάβουν ότι, αν πετύχουμε αυτό που επιθυμούμε είμαστε ευχαριστημένοι, κι αν δεν το πετύχουμε νοιώθουμε απογοήτευση;; Ναι αυτό είναι φυσιολογικό. Κάποια προβλήματα όμως μπορούν να λυθούν και κάποια όχι.Τότε τι κάνουμε; Ο καθένας είναι ελεύθερος να αποφασίζει για τον εαυτό του.Πως φερόμαστε μπροστά σε τέτοιες αποφάσεις; Μήπως να προσπαθήσουμε να μαντέψουμε τις συνέπειες των πράξεών μας; 
Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν στα ακόλουθα: 
"Έχει δίκιο ο Χιονάτος να είναι είναι απογοητευμένος; Είναι καλό να απομονωνόμαστε από τους φίλους μας; Θα μπορούσαν να υπάρξουν άλλες λύσεις εκτός από το μαγικό φίλτρο; Τι θα κάνατε αν ήσασταν στην θέση του Χιονάτου;"
Οι απαντήσεις τους: 
"Να ζητήσει βοήθεια από τους φίλους του μέσα στον κήπο."
"Έχει ξαναδοκιμάσει το φίλτρο και δεν τον βοήθησε , να αφήσει τον Σιαμ"
"Μέσα στον κήπο περνάει καλύτερα, έχει φίλους"
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τις συμβουλές που δίνουν στο Χιονάτο, βοηθώντας το έτσι να αποφασίσει ....και να παραμείνει στον Κήπο με τις 11 Γάτες.



Με αυτή την ιστορία ολοκληρώσαμε το βιβλίο. Μου άρεσε πολύ που το τέλος των ιστοριών αφήνεται "ανοιχτό " στα χέρια των παιδιών.Εξάπτει την φαντασία και την περιέργεια τους... Η απόφαση του Χιονάτου, γίνεται απόφαση δική τους και πριν οδηγηθούν σε αυτή θα πρέπει να αναλογιστούν όλα όσα έγιναν μέσα στο κήπο και βίωσαν παρέα με τις 11 γάτες!
Εμείς αποφασίσαμε:
 "Ο κήπος με τις 11 γάτες είναι πιο χαρούμενος από οποιοδήποτε άλλο κήπο. Υπάρχει φιλία, συνεργασία και αγάπη. Οι γάτες αν και διαφορετικές περνάνε όμορφα, με την συζήτηση μπορούν να ξεπεράσουν οποιοδήποτε πρόβλημα προκύπτει."

Για το κλείσιμο του προγράμματος έχουμε ετοιμάσει σε συνεργασία με το Δίκτυο Άλφα, την Διεύθυνση Α/θμιας Εκ/σης Δυτικής Θεσ/νικής και τα υπόλοιπα συμμετέχοντα νηπιαγωγεία  μια εκδήλωση  όπου θα παρουσιάσουμε ένα μικρό δείγμα της δουλειάς που κάναμε.


Προς το παρόν προετοιμαζόμαστε....


















5 σχόλια :

Βελτσίστα Κατερίνα είπε...

Πολύ ωραία το επεξεργαστηκατε Αννούλα!!!!!! Αποθηκευω ιδέες!!!!!

Λία Μαντέσου είπε...

Ωραία δουλειά Αννα!!!!!

Σοφία είπε...

πολύ μου άρεσαν οι δράσεις σας, καλή συνέχεια!!

Κατερίνα Παπαευθυμίου είπε...

Πολυ ωραίο Αννα !!!!!

Μαρία Γιαννίκη είπε...

Εξαιρετικη δουλεια Αννα μου!!!!Το πρόγραμμά σας πολύ ωραία και άψογα δουλεμένο!!!!!!

Ο κήπος με τις 11 γάτες...η συνέχεια!

Σε προηγούμενη ανάρτηση (δείτε εδώ )σας παρουσιάσαμε  τον τρόπο με τον οποίο επεξεργαστήκαμε και δουλέψαμε τις πρώτες 7 ιστορίες του βιβλίου.Σήμερα, ολοκληρώνοντας το παραμύθι και φτάνοντας σιγά, σιγά στο κλείσιμο του προγράμματος σας παρουσιάζουμε τις υπόλοιπες 5 ιστορίες.


8η ιστορία:" Όταν είμαστε ενωμένοι όλοι μαζί, είμαστε δυνατοί"

Το θέμα που επεξεργαζόμαστε:
  • Η συνεργασία και η αλληλεγγύη.Όλοι μαζί λύνουμε κάθε πρόβλημα.Το να ξεχνάς δεν είναι ποτέ λύση.
Διαβάσαμε την ιστορία και συζητήσαμε πως μπορούμε να λύσουμε κάποια προβλήματα που μας απασχολούν.Κάποια μπορούμε να τα λύσουμε  μόνοι μας , ενώ σε κάποια χρειαζόμαστε την συνεργασία των άλλων. Καθ όλη την διάρκεια του προγράμματος έχουμε παίξει αρκετά παιχνίδια συνεργασίας  και τα παιδιά είναι αρκετά  εξοικειωμένα  με την συνεργατική δουλειά.Έτσι λοιπόν η επόμενη ερώτηση μου ήταν: "Τι θα συμβουλεύατε εσείς στον Κιτρινιάρη; Ποιες πιθανές λύσεις θα μπορούσε να βρει;"
 Και τα παιδιά ζωγράφισαν τις απαντήσεις τους, μέσα από τις οποίες φάνηκε ότι με την φιλία και την συνεργασία η δουλειά γίνεται σε λιγότερο χρόνο και είναι λιγότερο κουραστική.










9η ιστορία:" Η βαρυστομαχιά του Μουσούδη" και 10η ιστορία: "Ο Τίγρης και η λάθος θεραπεία"
( Οι δυο αυτές ιστορίες έχουν παρόμοιο θέμα και γι΄αυτό το λόγο τις δουλέψαμε μαζί)
Τα θέματα που επεξεργαζόμαστε:

  • Η σωστή χρήση των φαρμάκων
  • Η σύνεση και και η καλή συμβουλή ενός ειδικού.
Τι συμβαίνει όταν είμαστε άρρωστοι , πως νοιώθουμε, τι κάνουμε;
Ποιός μας δίνει τα φάρμακα;

Κατέγραψα τις απαντήσεις των παιδιών....


....και επικεντρωθήκαμε περισσότερο στα φάρμακα.
Μιλήσαμε για το επάγγελμα του γιατρού και  πόσο απαραίτητες είναι οι συμβουλές του όταν αρρωστήσουμε.  Τα φάρμακα  έχουν το μέτρο τους και πρέπει να τα παίρνουμε σύμφωνα με τις ανάλογες οδηγίες και στη σωστή δόση. Και φυσικά όχι μόνοι μας, πάντα με την βοήθεια ενός ενήλικα!
Φτιάξαμε ένα ιατρείο στην τάξη μας και παίξαμε ....ο άρρωστος μιλάει στον γιατρό για το πρόβλημα υγείας που έχει και ο γιατρός αφού τον εξετάσει θα γράψει την συνταγή στο χαρτί και ο ασθενής θα πρέπει να ακολουθήσει πιστά.


Μέσα σε ένα άδειο κουτί βάλαμε καπάκια για φάρμακα, ο γιατρός γράφει στην συνταγή πόσα χάπια θα πάρει ο ασθενής, κι αυτός βγάζει από το κουτί τόσα όσα του υποδεικνύει.
Άρεσε αρκετά αυτό το παιχνίδι και κάθε φορά ο γιατρός άλλαζε την θεραπεία ( δηλ έγραφε διαφορετικό αριθμό φαρμάκων) ανάλογα με το πόσο άρρωστος ήταν ο ασθενής.




11η ιστορία:"Η επίσκεψη της Χαλιμάς"
Το θέμα που επεξεργαζόμαστε:

  • Η διαφορετικότητα
Αναζητήσαμε ομοιότητες και διαφορές που έχουμε και αναγνωρίζουμε ότι διαφορετικότητα σημαίνει ποικιλία στην εμφάνιση- χαρακτηριστικά, στις προτιμήσεις, στον χαρακτήρα κτλ. Καταλήγουμε  στο πόσο  βαρετός και ομοιόμορφος θα ήταν ο κόσμος αν ήμασταν όλοι ίδιοι.
Με την παρακάτω δραστηριότητα επιδίωξα να τονίσω τον σεβασμό στην διαφορετικότητα.
Πήραμε τα κομμάτια του παζλ πάνω στα οποία υπάρχει γραμμένο το όνομά μας. Το είχαμε κάνει στην αρχή της χρονιάς κ μας βοηθούσε πολύ να χωριζόμαστε σε ομάδες. (Αν θυμάμαι καλά την ιδέα την είδα στο blog της Αριάδνης).






Γυρίσαμε λοιπόν τα κομμάτια ανάποδα κι το κάθε παιδί διαλέγει στην τύχη  ένα κομμάτι. Με το φίλο που θα διαλέξει γίνονται ζευγαράκια...κάθονται μαζί και ένας παρατηρεί τον άλλον. Ο καθένας θα ζωγραφίζουν στο κομμάτι του παζλ αυτό το διαφορετικό που έχει ο φίλος του από τον ίδιο και του αρέσει σε αυτόν. Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε όχι μόνο εξωτερικές διαφορές π.χ έχει μαυρα μαλλιά , διαφορετικά από τα δικά μου, αλλά και διαφορές σε προτιμήσεις π.χ  στον φίλο μου αρέσουν τα περισσότερο οι κατασκευές με τα τουβλάκια, ο φίλος μου είναι από την Αλβανία, στον φίλο μου αρέσει πολύ να ζωγραφίζει ενώ εγω προτιμώ τα παζλς..κ.α

Εντοπίσαμε ότι παρόλο που είμαστε διαφορετικοί μπορούμε να συνυπάρχουμε  στο σχολείο μας, να παίζουμε μαζί, να γελάμε μαζί, να τραγουδάμε μαζί ακόμα και να διαφωνούμε...
Δημιουργήσαμε το πολύχρωμο σχολείο μας.



12η ιστορία: "Ο Χιονάτος μπροστά σε μια μεγάλη απόφαση"
Το θέμα που διαπραγματευόμαστε:
  • Η απογοήτευση 
  • Η ελευθερία και η προσωπική ευθύνη για αποφάσεις, που μπορεί να οδηγήσουν στην επιτυχία ή αποτυχία.
Μέσα από αυτή την ιστορία θέλησα να βοηθήσω τα παιδιά να καταλάβουν ότι, αν πετύχουμε αυτό που επιθυμούμε είμαστε ευχαριστημένοι, κι αν δεν το πετύχουμε νοιώθουμε απογοήτευση;; Ναι αυτό είναι φυσιολογικό. Κάποια προβλήματα όμως μπορούν να λυθούν και κάποια όχι.Τότε τι κάνουμε; Ο καθένας είναι ελεύθερος να αποφασίζει για τον εαυτό του.Πως φερόμαστε μπροστά σε τέτοιες αποφάσεις; Μήπως να προσπαθήσουμε να μαντέψουμε τις συνέπειες των πράξεών μας; 
Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν στα ακόλουθα: 
"Έχει δίκιο ο Χιονάτος να είναι είναι απογοητευμένος; Είναι καλό να απομονωνόμαστε από τους φίλους μας; Θα μπορούσαν να υπάρξουν άλλες λύσεις εκτός από το μαγικό φίλτρο; Τι θα κάνατε αν ήσασταν στην θέση του Χιονάτου;"
Οι απαντήσεις τους: 
"Να ζητήσει βοήθεια από τους φίλους του μέσα στον κήπο."
"Έχει ξαναδοκιμάσει το φίλτρο και δεν τον βοήθησε , να αφήσει τον Σιαμ"
"Μέσα στον κήπο περνάει καλύτερα, έχει φίλους"
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τις συμβουλές που δίνουν στο Χιονάτο, βοηθώντας το έτσι να αποφασίσει ....και να παραμείνει στον Κήπο με τις 11 Γάτες.



Με αυτή την ιστορία ολοκληρώσαμε το βιβλίο. Μου άρεσε πολύ που το τέλος των ιστοριών αφήνεται "ανοιχτό " στα χέρια των παιδιών.Εξάπτει την φαντασία και την περιέργεια τους... Η απόφαση του Χιονάτου, γίνεται απόφαση δική τους και πριν οδηγηθούν σε αυτή θα πρέπει να αναλογιστούν όλα όσα έγιναν μέσα στο κήπο και βίωσαν παρέα με τις 11 γάτες!
Εμείς αποφασίσαμε:
 "Ο κήπος με τις 11 γάτες είναι πιο χαρούμενος από οποιοδήποτε άλλο κήπο. Υπάρχει φιλία, συνεργασία και αγάπη. Οι γάτες αν και διαφορετικές περνάνε όμορφα, με την συζήτηση μπορούν να ξεπεράσουν οποιοδήποτε πρόβλημα προκύπτει."

Για το κλείσιμο του προγράμματος έχουμε ετοιμάσει σε συνεργασία με το Δίκτυο Άλφα, την Διεύθυνση Α/θμιας Εκ/σης Δυτικής Θεσ/νικής και τα υπόλοιπα συμμετέχοντα νηπιαγωγεία  μια εκδήλωση  όπου θα παρουσιάσουμε ένα μικρό δείγμα της δουλειάς που κάναμε.


Προς το παρόν προετοιμαζόμαστε....


















5 σχόλια :

Βελτσίστα Κατερίνα είπε...

Πολύ ωραία το επεξεργαστηκατε Αννούλα!!!!!! Αποθηκευω ιδέες!!!!!

Λία Μαντέσου είπε...

Ωραία δουλειά Αννα!!!!!

Σοφία είπε...

πολύ μου άρεσαν οι δράσεις σας, καλή συνέχεια!!

Κατερίνα Παπαευθυμίου είπε...

Πολυ ωραίο Αννα !!!!!

Μαρία Γιαννίκη είπε...

Εξαιρετικη δουλεια Αννα μου!!!!Το πρόγραμμά σας πολύ ωραία και άψογα δουλεμένο!!!!!!