Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

Τα λαχανικά στη διατροφή μας

Έχοντας έναν Κύριο Υγιεινό  μέσα στην τάξη μας δεν θα μπορούσαμε να μην τον εκμεταλευτούμε για  να μας  μάθει κάποια από τα μυστικά του για μια υγιεινή διατροφή!!!




Με την κυρία Βάγια τα παιδιά ξεχώρισαν τις τροφές σε ομάδες και έφτιαξαν τα σπιτάκια των τροφών.






Έφτιαξαν επίσης το πολύχρωμο  πιάτο της ημέρας. 
Ένα πιάτο δηλ. που περιέχει τροφές - χρώματα από όλες τις ομάδες και μας θυμίζει πόσο σημαντική είναι η ποικιλία στην διατροφή μας.
Αυτό το πιάτο μας αρέσει ....είναι πολύχρωμο και υγιεινό.!!!


Δεκατιανό στο νηπιαγωγείο.
Ας ετοιμάσουμε μια νόστιμη , υγιεινή, πολύχρωμη και χαμογελαστή ιδέα...


Μμμμμμμμμμ κυρία Βάγια σε ευχαριστούμε!!!!

Τα λαχανικά είναι από τα συνηθέστερα τρόφιμα που αποφεύγουν τα παιδιά και γι' αυτό σκεφθήκαμε να τα "αγαπήσουμε" με τον τρόπο μας.
Ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν διάφορα λαχανικά ...




 Τα χωρίσαμε σε ομάδες....ανάλογα με το χρώμα, την εποχή....τα περιεργαστήκαμε, τα μυρίσαμε...


και φτιάξαμε τον Λαχανούλη!!!
Του βάλαμε μάτια, μύτη, στόμα, χέρια , πόδια ....


 μέχρι και πλούσια φουντωτά μαλλιά!!!



Και ολοκληρωμένος.


Η ιδέα άρεσε πολύ και τα παιδιά έβαλαν τη φαντασία τους και δημιούργησαν...

Ουρανό με ήλιο και σύννεφα...


 λουλούδι...


σπιτάκι...


 κι άλλα ανθρωπάκια...

 
Κυρία δεν θα τα δοκιμάσουμε;;;;
Φυσικά!!!!!!!
Λαχανοσαλάτα  εποχής με καροτάκια, κόκκκινες και πράσινες πιπεριές και μερικά ρεπανάκια...για την όρεξη!!!
Έτοιμη να συνοδεύσει το μεσημεριανό μας.



 Δεν έμεινε τίποτε!!!


Μετά το φαγητό  ετοίμασα τον παρακάτω πίνακα. Στην κάθετη πλευρά κόλλησα τις ομάδες των τροφίμων.... 



και όποιο παιδάκι τελείωνε το φαγητό του, έγραφε το όνομα στην οριζόντια πλευρά  και συμπλήρωνε στον πίνακα από ποια ομάδα είχε φάει ...



"Τι θα φάμε σήμερα κυρία;"


Συνεχίσαμε με τα λαχανικά και ....παρατηρήσαμε τους παρακάτω πίνακες....τα χρώματα ...τι απεικονίζεται στον καθένα...




Διαβάσαμε τα αινίγματα ....


και αντιστοιχίσαμε. 


 (Την ιδέα την βρήκα από το βιβλίο "Ντετέκτιβ της τέχνης" , Ν. Κάντζου)

Παίξαμε με κάρτες φρούτων και λαχανικών.
Σκοπός των παιχνιδιών ήταν να αναγνωρίσουν τα παιδιά διάφορα μοτίβα, να τα "διαβάσουν", να συνεχίσουν ένα αρχικό μοτίβο (με δυο ή τρεις κάρτες), και να εντοπίσουν "λάθη".







Την ίδια δραστηριότητα την κάναμε και ατομικά σε φύλλο εργασίας.
 




Η εβδομάδα μας έκλεισε διαβάζοντας  και χορεύοντας την γνωστή  ιστορία του "Πρίγκιπα Λεμόνη με την όμορφη Κρεμμύδω".


και με έναν διαγωνισμό μαγειρικής!!!


Καλή επιτυχία μικροί μου master chef!!!  
Καλό Σαββατοκύριακο...

12 σχόλια:

  1. Καλή επιτυχία στον διαγωνισμό σας Άννα μου!!! Περιμένουμε τα αποτελέσματα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι καταπληκτική προσέγγιση και δραστηριότητες Άννα!Ενθουσιάστηκα!!!!Την παράσταση έκλεψε ο Λαχανούλης!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλές οι δραστηριότητες!!! Μπράβο σας!!!
    Φυσικά οι συνθέσεις με τα λαχανικά μου έκλεψαν την καρδιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι ωραία που το δουλέψατε το θέμα Αννούλα!!!! Μου άρεσαν πολύ όλα, και το πολύχρωμο πιάτο, και ο λαχανούλης σας, ο διαγωνισμός μαγειρικής...μπράβο!!! Θα υιοθετήσω κι εγώ τις ιδέες σου ...σύντομα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τα ξετινάξατε τα λαχανικούλια σας!!μπράβο Αννα μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. φοβεραααααα όλα....οι λαχονοφατσούλες κλέβουν την παράσταση !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι καταπληκτικά πράγματα Άννα μου!!!Με βοηθάς πολύ με τις ιδέες σου!!!!Μπράβο σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ καλές δραστηριότητες! Η απόδοση των μαθητών σχετίζεται, όπως είναι φυσικό, με τη διατροφή τους. Μια υγιεινή διατροφή με οργανωμένα γεύματα θα διατηρήσει σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης στον οργανισμό των μαθητών, θα τους γεμίσει ενέργεια και θα ενισχύσει τη μνήμη και την εγκεφαλική λειτουργία. Μια τέτοια διατροφή περιλαμβάνει φρούτα, λαχανικά, δημητριακά κ.λπ. Από την άλλη πλευρά, όμως, είναι γνωστό ότι τα παιδιά μπαίνουν καθημερινά στον πειρασμό να καταναλώνουν ανθυγιεινές τροφές, όπως γρήγορο φαγητό και πρόχειρα σνακ που είναι πλούσια σε λίπος, ζάχαρη ή αλάτι. Επειδή στην πράξη είναι πολύ δύσκολο να αποκλειστούν τελείως οι ανθυγιεινές τροφές από το διαιτολόγιο των μαθητών, ίσως η καλύτερη λύση θα ήταν η μείωση της ποσότητας των ανθυγιεινών τροφών και η σταδιακή αντικατάστασή τους με υγιεινές τροφές. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υγιεινή διατροφή http://ygeia.tanea.gr/default.asp?pid=8&ct=6&articleID=12956&la=1

    ΑπάντησηΔιαγραφή