33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου

Κυριακή, 27 Μαρτίου 2016

Τραγουδάμε Χελιδονίσματα

Τραγουδάμε Χελιδονίσματα και ζωγραφίζουμε.

 Μία ακόμα ανοιξιάτικη συνεργατική δράση στα πλαίσια του προγράμματος etwinning : «Μουσική Πινακοθήκη».  Μέσω τηλεδιασκέψων τραγουδήσαμε τα Χελιδονίσματα (κάλαντα άνοιξης) και τα αποδώσαμε εικαστικά ζωγραφίζοντας συνεργατικά. Το αποτέλεσμα ήταν τέσσερις ανοιξιάτικοι πίνακες !
Τα μέλη-νηπιαγωγεία του προγράμματος λίγο πριν μπει η Άνοιξη αποφάσισαν να μάθουν για να τραγουδήσουν διαδικτυακά τα χελιδονίσματα. Επιλέχθηκε το τραγούδι και με την βοήθεια ενός εικονόλεξου που δημιούργησε το νηπιαγωγείο Βλαχάτων τα παιδιά και των 11 νηπιαγωγείων έμαθαν το τραγούδι.

Στη συνέχεια τα νηπιαγωγεία χωρίστηκαν σε ομάδες των τριών ή δύο νηπιαγωγείων και αφού συνδέθηκαν διαδικτυακά  βρήκαν όνομα στην ομάδα τους, τραγούδησαν τα Χελιδονίσματα, και παρουσίασαν τις κατασκευές τους. Σε επόμενες τηλεδιασκέψεις ζωγράφισαν συνεργατικά στην εφαρμογή : awwapp.com, έναν πίνακα σχετικό με τα χελιδονίσματα. Η κάθε ομάδα αποφάσισε το θέμα της και τον τρόπο!

Το δικό μας νηπιαγωγείο μαζί με το νηπιαγωγείo Βλαχάτων και το 2o νηπιαγωγείο Μουδανιών   συμμετείχε στην ομάδα : Η ΧΕΛΙΔΟΝΟΠΑΡΕΑ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΟΜΑΔΑΣ
Για να επιλέξουμε το όνομα της ομάδας μας σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε 
μία σύνθετη λέξη , με τη λέξη χελιδόνι .
Κάθε νηπιαγωγείο πρότεινε μία λέξη  και μέσα από μία διαδικασία ψηφοφορίας 
καταλήξαμε στην επιλογή .
Εμείς προτείναμε την ονομασία: Λουλουχελίδονα. 
Και ψηφίζουμε τις ονομασίες των άλλων νηπιαγωγείων.


Τελική ονομασία: 
ΧΕΛΙΔΟΝΟΠΑΡΕΑ

Στη συνέχεια κάθε νηπιαγωγείο 
ανέλαβε να ζωγραφίσει ένα μέρος του κοινού μας πίνακα .

Ξεκίνησε το νηπ. Μουδανιών...


...συνεχίσαμε εμείς...


...και ολοκλήρωσε το νηπ. Βλαχάτων.


Χρησιμοποιώντας εφαρμογή  https://awwapp.com/
παρακολουθούσαμε τα υπόλοιπα σχολεία την ώρα που ζωγράφιζαν .
Και έτοιμος ο ανοιξιάτικος πίνακάς μας


Οι υπόλοιπες ομάδες συνεργάστηκαν με παρόμοιο τρόπο και έφτιαξαν υπέροχους  συνεργατικούς ανοιξιάτικους πίνακες ! Οι ομάδες των υπόλοιπων νηπιαγωγείων ήταν :

Χελιδονοπινελιές :
2/Θέσιο Νηπ/γείο Γαρδικίου
38o Nηπιαγωγείο Πατρών(Μποζαΐτικα)
Νηπιαγωγείο Περίκλειας Ν. Πέλλας

Τα χελιδονάκια του Μάρτη 
Νηπιαγωγείο Κεντριού
29ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Σερρών
4ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πυλαίας


Ανοιξιάτικες Πινελιές :
10ο Νηπ.Νεάπολης Θεσσαλονίκης
14ο Νηπιαγωγείο Χανίων



Στιγμές από τις δράσεις των παραπάνω ομάδων και οι πίνακές τους παρουσιάζονται στην παρακάτω εφαρμογή : https://www.genial.ly/


Ήχοι «γράφουν & δημιουργούν»

 Συνεχίζοντας το πρόγραμμα μας και τις συνεργατικές μας δράσεις, τα νηπιαγωγεία – μέλη σε διασχολικές ομάδες χρησιμοποιώντας ήχους, δημιούργησαν κείμενα (ηχοϊστορίες) τα οποία τα απέδωσαν εικαστικά σε μορφή κολάζ, πινάκων και αγάλματος !

Μία αξιόλογη συνεργατική δράση εξελίχθηκε στα πλαίσια του προγράμματός μας. Το πρόγραμμά μας πλέον έχει εισέλθει  στην πιο δημιουργική φάση του και οι δράσεις μας πλέον γίνονται κατεξοχήν από διασχολικές ομάδες.
Σε αυτή την δράση θέλαμε να συνδυάσουμε τους ήχους (μελωδίες, μουσικά κομμάτια) με τον λόγο (δημιουργία διάφορων κειμένων) και τα εικαστικά (κολάζ, ζωγραφική κλπ).

Έτσι τα μέλη νηπιαγωγεία χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες με τις εξής οδηγίες :

Η κάθε ομάδα αφού θα γνωριζόταν θα έβγαζε ένα όνομα που θα την χαρακτήριζε.
Το ένα νηπιαγωγείο θα έπρεπε να δώσει τρεις ήχους ή μελωδίες ή τραγούδι στην ομάδα.
Το επόμενο αυτούς τους ήχους θα προσπαθούσε να τους εντάξει σε ένα κείμενο που θα δημιουργούσε (ιστορία, ποίημα, αγγελία, συνταγή κλπ)
Το τελευταίο μέλος της ομάδος θα προσπαθούσε να αποδώσει εικαστικά με όποιο τρόπο ήθελε το κείμενο !
Η δική μας ομάδα αποτελούνταν από το ολοήμερο και κλασσικό τμήμα του νηπιαγωγείου Κεντριού και το νηπιαγωγείο Βλαχάτων. Το πρώτο μας βήμα λοιπόν ήταν να βρούμε όνομα της ομάδος το οποίο έγινε με τον εξής τρόπο :

Το κάθε νηπιαγωγείο επέλεξε μια μουσική νότα την οποία την διακοσμήσαμε, και την προσθέσαμε σε ένα δίστιχο που δημιουργήσαμε. Στην συνέχεια συνδεθήκαμε διαδικτυακά και αφού το κάθε μέλος παρουσίασε την νότα του, με κλήρωση επιλέχθηκε η σειρά. Το όνομα της ομάδος μας αποφασίστηκε : "Μουσικά Γελαστά 'Εγχωρδα". 
Δημιουργήθηκε από τα αρχικά των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων της ομάδας: 2ο νηπ. Μουδανιών, νηπ. Γαρδικίου και 33ο νηπ. Ευόσμου. 
Η ομάδα μας χρησιμοποιώντας ήχο από παλαμάκια, από κουδούνι και φρενάρισμα αυτοκινήτου έφτιαξε μια ηχοϊστορία την οποία απέδωσαν εικαστικά με ένα πίνακα ζωγραφικής.
Συγκεκριμένα, τα παιδιά από τα Μουδανιά μας παρουσίασαν το κουτί της Μουσικής στο οποίο είχαν κρύψει  3 αινίγματα για εμάς. Η λύση τους θα μας  οδηγούσε στους ήχους τους οποίους θα χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε μια ιστορία.



Εμείς καταγράψαμε τους ήχους.


Και δημιουργήσαμε...


Σε επόμενη φάση τα παιδιά απο το νηπ. Γαρδικίου ζωγράφισαν την ιστορία μας δημιουργώντας τον παρακάτω πίνακα.



Όλες λοιπόν οι ομάδες με παρόμοιο τρόπο δούλεψαν και έφτιαξαν μοναδικά πράγματα.

Η ομάδα που σφυρίζει (  38ο νηπ. Πατρών – 29ο νηπ. Σερρών –  14ο νηπ.  Χανίων)  χρησιμοποιώντας τον ήχο ενός σφυρίγματος, από τουβλάκια και από μαράκες δημιούργησαν μία ηχοϊστορία που την απέδωσαν με ένα πίνακα ζωγραφικής !


Η ομάδα : Μουσικά μπαλόνια  ( Νηπ. Περίκλειας – 10ο νηπ. Νεάπολης – 4ο νηπ. Πυλαίας), χρησιμοποιώντας τον ήχο από χειροκρότημα, μίας φλογέρας, και σπάσιμο μπαλονιών, έφτιαξαν ένα ποίημα και το απέδωσαν εικαστικά φτιάχνοντας ένα κολάζ.


Η ομάδα : ΣΙΛΑΝΤΟ (νηπ. Κεντριού (ολοήμερο και κλασσικό τμήμα – νηπ. Βλαχάτων), χρησιμοποιώντας τον ήχο ενός φιλιού, μίας τρομπέτας και την νυκτερινή μουσική του Μότσαρτ, δημιούργησε μία συνταγή και την απέδωσε εικαστικά με κολάζ τρισδιάστατο με την μορφή αγάλματος.


Όλα τα παραπάνω προστέθηκαν σε μία εικονική έκθεση αρμοδιότητα του νηπιαγωγείου Περίκλειας. Πριν  την παρουσίαση κάθε πίνακα παρουσιάζετε και το βίντεο που δείχνει πως δούλεψε η κάθε ομάδα για να βγει το τελικό προϊόν ! Αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να τα δείτε !


Πατήστε εδώ για να δείτε την έκθεση!


Ας γνωριστούμε τραγουδώντας.

 Κατά την έναρξη του προγράμματός μας τα μέλη έφτιαξαν ένα μικρό τραγούδι γνωριμίας για να  συστηθούν στους καινούργιους τους φίλους ! Και τα έντεκα  τραγούδια των μελών  ενώθηκαν και δημιουργήθηκε το πρώτο συνεργατικό cd της Μουσικής Πινακοθήκης !

Ας γνωριστούμε τραγουδώντας – Δράσεις

Ξεκινώντας το έργο μας το πρώτο που θελήσαμε να κάνουμε  ήταν μια μικρή «δημοσκόπηση» παιδιών και γονέων για τα αγαπημένα τους τραγούδια. Αυτό έγινε με δύο διαφορετικούς τρόπους :  Στα παιδιά χρησιμοποιήθηκε η εφαρμογή AnswerGarden στην οποία το κάθε παιδί από τα έντεκα νηπιαγωγεία έμπαινε και έγραφε το αγαπημένο του τραγούδι. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί  ένα συννεφόλεξο  των αγαπημένων τους τραγουδιών.


Στη συνέχεια το κάθε νηπιαγωγείο έπρεπε να δημιουργήσει ένα τραγούδι με ρυθμό γνώριμου τραγουδιού και με αυτό να παρουσιάζετε στις τηλεδιασκέψεις που θα ακολουθούσαν ! Τα τραγούδια αφού ηχογραφήθηκαν από κάθε νηπιαγωγείο ανέβηκαν σε μια πολυμεσική αφίσα στην ιστοσελίδα thinglink.com που δημιούργησε το 29ο Νηπ. Σερρών σε μορφή παζλ.




Σε κάθε σύνδεση τα παιδιά με οργανάκια τραγουδούν τα τραγούδια τους για να γνωριστούν  και στη συνέχεια καταγράφουν τις εντυπώσεις τους σε ένα φύλλο εργασίας κοινό για όλα τα μέλη που έφτιαξε το Νηπ. Βλαχάτων Κεφαλλονιάς.




Στη συνέχεια όλα τα τραγούδια των μελών συγκεντρώθηκαν και έγιναν ένα online βιβλίο ( e-book) από το νηπιαγωγείο Γαρδικίου.

Ο τελικός στόχος όμως ήταν να δημιουργηθεί ένα cd με όλα τα τραγούδια γνωριμίας  των νηπιαγωγείων που θα μοιράζονταν  και στα παιδιά και θα έμενε στην cdθήκη του κάθε σχολείου. Αυτό  το εγχείρημα το ανέλαβε να το εκτελέσει το 4ο Ολοήμερο Νηπ. Πυλαίας με απόλυτη επιτυχία! Έφτιαξε τις απαραίτητες μουσικές γέφυρες, την διαμήνυση του κάθε τραγουδιού και το οπισθόφυλλο του cd που θα εκτυπώναμε ! Στο εξώφυλλο του cd μπήκε η εικόνα του λογοτύπου μας και ο τίτλος : «Ας γνωριστούμε τραγουδώντας» .





Εσείς μπορείτε να τα απολαύσετε βλέποντας το παρακάτω βίντεο που δημιουργήσαμε !


Όργανα τάξης. Ας παίξουμε on line


Την περίοδο που ασχοληθήκαμε με τα μουσικά όργανα της τάξης μας δημιουργήθηκαν  φύλλα εργασίας αλλά και παιχνίδια online για την καλύτερη κατανόησή τους. 



Τα φύλλα εργασίας βασίστηκαν στα αινίγματα που δημιουργήθηκαν από το 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας και μοιράστηκαν στα μέλη !










Δημιουργήθηκαν τρία διαφορετικά σταυρόλεξα βασισμένα στα παραπάνω αινίγματα από το 29ο Ολοήμερο  Νηπιαγωγείο Σερρών και από το Ολοήμερο  Νηπιαγωγείο Βλαχάτων. Η διαφοροποίηση τους έγινε για να δοθούν κατά την κρίση του νηπιαγωγού σε νήπια και προνήπια !




Στη συνέχεια τα παιδιά μπορούσαν να παίξουν παιχνίδια Online στην εφαρμογή http://learningapps.org/ που δημιούργησε  αυτή την φορά  το δικό μας νηπιαγωγείο το 2ο Νηπιαγωγείο Μουδανιών για τα μέλη της ομάδος. Από αυτά τα παιχνίδια τρία είναι λεκτικά (ζητώντας να γίνει ταύτιση της εικόνας με την κατάλληλη λέξη και ένα σταυρόλεξο) και μπορείτε να τα παίξετε Online.

Πρώτο παιχνίδι Λεκτικό


Δεύτερο παιχνίδι λεκτικό


Τρίτο παιχνίδι σταυρόλεξο 


Τα επόμενα δύο είναι παιχνίδια ταύτισης και μνήμης

Στο παρακάτω παιχνίδι τα παιδιά προσπαθούν να βρουν το όργανο που παίζει το κάθε παιδάκι 
(να ταυτίσουν το κάθε όργανο με την σκιά του)


Πέμπτο  παιχνίδι (παιχνίδι μνήμης)

Το τελευταίο παιχνίδι στην συγκεκριμένη εφαρμογή είναι ένα παιχνίδι με κάρτες μνήμης στο οποίο τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τις όμοιες κάρτες με τα μουσικά όργανα \
(ένα παιχνίδι που αρέσει πολύ στα παιδιά όταν παίζετε Online)


Τα παιχνίδια τα λατρέψαμε και μαζί με διάφορα άλλα που αλιεύσαμε στο διαδίκτυο καταφέραμε να μάθουμε και να ξεχωρίζουμε τα όργανα της τάξης μας!


Κυριακή, 13 Μαρτίου 2016

Αποκριάτικες δημιουργίες.

Τρελή την λένε την Αποκριά και εμείς σε αυτό το κλίμα δημιουργήσαμε!


 Αρλεκίνους....πολύχρωμους...ξεχωριστούς!



Ομαδικό κλόουν από τα χεράκια μας....


....αλλά και από άχρηστα cd...



Χαρταετούς από χαρτόκουτες με την τεχνική της χαρτοταινίας.
 Κολλήσαμε σε διαδφορα σημεία χαρτοταινίες, βάψαμε με χρώματα και όταν τα χρώματα στέγνωσαν τις αφαιρέσαμε.

 

Δωροχωνάκια με εκπλήξεις για την καλύτερη αποκριάτικη μεταμφίεση στο πάρτι μας!


(εδώ  θα βρείτε το πατρόν)

Κάπως έτσι περάσαμε στο πάρτι μας....χορέψαμε, γλεντήσαμε, γελάσαμε, μέχρι και πινιάτα σπάσαμεεεε!!!!



Καλή Σαρακοστή!

Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2016

Etwinning "Mουσική Πινακοθήκη".Η σονάτα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Στις 6 Μαρτίου είναι  η μέρα κατά της ενδοσχολικής βίας. Και βέβαια δε θα μπορούσαμε να μη στείλουμε και μεις το δικό μας μήνυμα μέσα από τη μουσική.


Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη σονάτα κατά του σχολικού εκφοβισμού και ταυτόχρονα έναν ύμνο στην αγάπη και στη φιλία στο χώρο του σχολείου.
Η ιδέα μας βασίστηκε στο παιχνιδοτράγουδο του Γιώργου Σακελλαρίδη 
"Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι"
Ένα τραγούδι ενάντια στη βία, το ρατσισμό, την απόρριψη του άλλου, του διαφορετικού...δηλαδή του καθενός μας, αφού καθένας είναι διαφορετικός από τους «άλλους», σε κάτι, («εξωτερικό» ή «εσωτερικό»). Ο συγγραφέας (που είναι διδάκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής), χρησιμοποιώντας και πάλι με δημιουργικό τρόπο, την αγαπημένη του «γλώσσα», αυτή των λίγων λέξεων και των πολλών νοημάτων, την ποίηση δηλαδή, αλλά και τη μουσική, προσεγγίζει σημαντικές αξίες της ανθρωπιστικής παιδείας όπως είναι:

Ο σεβασμός στον διαφορετικό.


Η φιλία και η καλή επικοινωνία αντί της βίας. 
Η προσέγγιση και η αποδοχή του άλλου χωρίς ρατσιστικές διαθέσεις. 
Η ενσυναίσθηση, η ικανότητα δηλαδή να μπαίνουμε στη θέση και τα συναισθήματα του άλλου.

Ο συγγραφέας και σε αυτό το βιβλίο, προσβλέπει σε ένα  σχολείο με κοινωνικό κλίμα, ανθρώπινο περιβάλλον που θα χαρακτηρίζεται από ζεστασιά, θετικό ενδιαφέρον,  και σταθερά όρια ανεπίτρεπτων συμπεριφορών, όπου τα παιδιά θα νοιώθουν ικανοποίηση και ασφάλεια μέσα  στη σχολική ζωή. Πρόκειται λοιπόν, για ένα βιβλίο που με χιούμορ, με παιγνιώδη τρόπο, αλλά και γνώση και υπευθυνότητα, μιλά στα παιδιά, με σκοπό να τα ευαισθητοποιήσει για όλα τα παραπάνω.
Το βιβλίο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να  «περάσουν» μέσα από το παραμύθι με τα μήλα και το πορτοκάλι, για να φτάσουν στην πραγματικότητα της ζωής.  Να πάρουν  ρόλους και  βιώνοντας συναισθήματα, να εκφράσουν απόψεις, να αντιστρέψουν στάσεις, να υιοθετήσουν νέες συμπεριφορές.




Το κάθε Νηπιαγωγείο λοιπόν, έκανε δραστηριότητες βασισμένες πάνω στο ταργούδι και με διαδικασίες ψηφοφορίας επέλεξε το σύνθημα κατά της ενδοσχολικής βίας, που το έγραψε σε νότες που ήταν μήλα και πορτοκάλια και τα μετέφερε πάνω σε ένα πεντάγραμμο. 







Έτσι δημιουργήθηκαν δέκα  συνθήματα «σονάτες» κατά του σχολικού εκφοβισμού !

 Το δικό μας σύνθημα, του 33ου Νηπιαγωγείου Ευόσμου Θεσσαλονίκης:


Το σύνθημα του Νηπιαγωγείου Περίκλειας Πέλλας:



Το σύνθημα του 10ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης


Το σύνθημα του  Νηπιαγωγείου Κεντριού Ιεράπετρας:


Το σύνθημα του  Νηπιαγωγείου Βλαχάτων Κεφαλλονιάς:


Το  σύνθημα του 2ου Νηπιαγωγείου Ν.Μουδανιών Χαλκιδικής:


Το σύνθημα του 14ου Νηπιαγωγείου Χανίων:


Το σύνθημα του  Νηπιαγωγείου Γαρδικίου Θεσπρωτίας:


Το σύνθημα του 4ου Νηπιαγωγείου Πυλαίας Θεσσαλονίκης:


Το σύνθημα του 29ου Νηπιαγωγείου Σερρών:


Τα παιδιά χτύπησαν ρυθμικά το σύνθημά τους και τα συνθήματα των άλλων Νηπιαγωγείων που όλα μαζί αποτελούν τη «Σονάτα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού».
Στην πλατφόρμα του Twinspace δημιουργήθηκε ένας τοίχος padlet όπου ανέβηκαν όλες οι παρτιτούρες-συνθήματα.




Όλα μαζί τα συνθήματα – σονάτες δημιούργησαν ένα on-line  βιβλίο ( e-book) στο  issuu




Αλλά τα φτιάξαμε και ένα βιντεάκι επενδυμένο με το τραγούδι:



Τραγουδάμε Χελιδονίσματα

Τραγουδάμε Χελιδονίσματα και ζωγραφίζουμε.

 Μία ακόμα ανοιξιάτικη συνεργατική δράση στα πλαίσια του προγράμματος etwinning : «Μουσική Πινακοθήκη».  Μέσω τηλεδιασκέψων τραγουδήσαμε τα Χελιδονίσματα (κάλαντα άνοιξης) και τα αποδώσαμε εικαστικά ζωγραφίζοντας συνεργατικά. Το αποτέλεσμα ήταν τέσσερις ανοιξιάτικοι πίνακες !
Τα μέλη-νηπιαγωγεία του προγράμματος λίγο πριν μπει η Άνοιξη αποφάσισαν να μάθουν για να τραγουδήσουν διαδικτυακά τα χελιδονίσματα. Επιλέχθηκε το τραγούδι και με την βοήθεια ενός εικονόλεξου που δημιούργησε το νηπιαγωγείο Βλαχάτων τα παιδιά και των 11 νηπιαγωγείων έμαθαν το τραγούδι.

Στη συνέχεια τα νηπιαγωγεία χωρίστηκαν σε ομάδες των τριών ή δύο νηπιαγωγείων και αφού συνδέθηκαν διαδικτυακά  βρήκαν όνομα στην ομάδα τους, τραγούδησαν τα Χελιδονίσματα, και παρουσίασαν τις κατασκευές τους. Σε επόμενες τηλεδιασκέψεις ζωγράφισαν συνεργατικά στην εφαρμογή : awwapp.com, έναν πίνακα σχετικό με τα χελιδονίσματα. Η κάθε ομάδα αποφάσισε το θέμα της και τον τρόπο!

Το δικό μας νηπιαγωγείο μαζί με το νηπιαγωγείo Βλαχάτων και το 2o νηπιαγωγείο Μουδανιών   συμμετείχε στην ομάδα : Η ΧΕΛΙΔΟΝΟΠΑΡΕΑ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΟΜΑΔΑΣ
Για να επιλέξουμε το όνομα της ομάδας μας σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε 
μία σύνθετη λέξη , με τη λέξη χελιδόνι .
Κάθε νηπιαγωγείο πρότεινε μία λέξη  και μέσα από μία διαδικασία ψηφοφορίας 
καταλήξαμε στην επιλογή .
Εμείς προτείναμε την ονομασία: Λουλουχελίδονα. 
Και ψηφίζουμε τις ονομασίες των άλλων νηπιαγωγείων.


Τελική ονομασία: 
ΧΕΛΙΔΟΝΟΠΑΡΕΑ

Στη συνέχεια κάθε νηπιαγωγείο 
ανέλαβε να ζωγραφίσει ένα μέρος του κοινού μας πίνακα .

Ξεκίνησε το νηπ. Μουδανιών...


...συνεχίσαμε εμείς...


...και ολοκλήρωσε το νηπ. Βλαχάτων.


Χρησιμοποιώντας εφαρμογή  https://awwapp.com/
παρακολουθούσαμε τα υπόλοιπα σχολεία την ώρα που ζωγράφιζαν .
Και έτοιμος ο ανοιξιάτικος πίνακάς μας


Οι υπόλοιπες ομάδες συνεργάστηκαν με παρόμοιο τρόπο και έφτιαξαν υπέροχους  συνεργατικούς ανοιξιάτικους πίνακες ! Οι ομάδες των υπόλοιπων νηπιαγωγείων ήταν :

Χελιδονοπινελιές :
2/Θέσιο Νηπ/γείο Γαρδικίου
38o Nηπιαγωγείο Πατρών(Μποζαΐτικα)
Νηπιαγωγείο Περίκλειας Ν. Πέλλας

Τα χελιδονάκια του Μάρτη 
Νηπιαγωγείο Κεντριού
29ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Σερρών
4ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πυλαίας


Ανοιξιάτικες Πινελιές :
10ο Νηπ.Νεάπολης Θεσσαλονίκης
14ο Νηπιαγωγείο Χανίων



Στιγμές από τις δράσεις των παραπάνω ομάδων και οι πίνακές τους παρουσιάζονται στην παρακάτω εφαρμογή : https://www.genial.ly/


Ήχοι «γράφουν & δημιουργούν»

 Συνεχίζοντας το πρόγραμμα μας και τις συνεργατικές μας δράσεις, τα νηπιαγωγεία – μέλη σε διασχολικές ομάδες χρησιμοποιώντας ήχους, δημιούργησαν κείμενα (ηχοϊστορίες) τα οποία τα απέδωσαν εικαστικά σε μορφή κολάζ, πινάκων και αγάλματος !

Μία αξιόλογη συνεργατική δράση εξελίχθηκε στα πλαίσια του προγράμματός μας. Το πρόγραμμά μας πλέον έχει εισέλθει  στην πιο δημιουργική φάση του και οι δράσεις μας πλέον γίνονται κατεξοχήν από διασχολικές ομάδες.
Σε αυτή την δράση θέλαμε να συνδυάσουμε τους ήχους (μελωδίες, μουσικά κομμάτια) με τον λόγο (δημιουργία διάφορων κειμένων) και τα εικαστικά (κολάζ, ζωγραφική κλπ).

Έτσι τα μέλη νηπιαγωγεία χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες με τις εξής οδηγίες :

Η κάθε ομάδα αφού θα γνωριζόταν θα έβγαζε ένα όνομα που θα την χαρακτήριζε.
Το ένα νηπιαγωγείο θα έπρεπε να δώσει τρεις ήχους ή μελωδίες ή τραγούδι στην ομάδα.
Το επόμενο αυτούς τους ήχους θα προσπαθούσε να τους εντάξει σε ένα κείμενο που θα δημιουργούσε (ιστορία, ποίημα, αγγελία, συνταγή κλπ)
Το τελευταίο μέλος της ομάδος θα προσπαθούσε να αποδώσει εικαστικά με όποιο τρόπο ήθελε το κείμενο !
Η δική μας ομάδα αποτελούνταν από το ολοήμερο και κλασσικό τμήμα του νηπιαγωγείου Κεντριού και το νηπιαγωγείο Βλαχάτων. Το πρώτο μας βήμα λοιπόν ήταν να βρούμε όνομα της ομάδος το οποίο έγινε με τον εξής τρόπο :

Το κάθε νηπιαγωγείο επέλεξε μια μουσική νότα την οποία την διακοσμήσαμε, και την προσθέσαμε σε ένα δίστιχο που δημιουργήσαμε. Στην συνέχεια συνδεθήκαμε διαδικτυακά και αφού το κάθε μέλος παρουσίασε την νότα του, με κλήρωση επιλέχθηκε η σειρά. Το όνομα της ομάδος μας αποφασίστηκε : "Μουσικά Γελαστά 'Εγχωρδα". 
Δημιουργήθηκε από τα αρχικά των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων της ομάδας: 2ο νηπ. Μουδανιών, νηπ. Γαρδικίου και 33ο νηπ. Ευόσμου. 
Η ομάδα μας χρησιμοποιώντας ήχο από παλαμάκια, από κουδούνι και φρενάρισμα αυτοκινήτου έφτιαξε μια ηχοϊστορία την οποία απέδωσαν εικαστικά με ένα πίνακα ζωγραφικής.
Συγκεκριμένα, τα παιδιά από τα Μουδανιά μας παρουσίασαν το κουτί της Μουσικής στο οποίο είχαν κρύψει  3 αινίγματα για εμάς. Η λύση τους θα μας  οδηγούσε στους ήχους τους οποίους θα χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε μια ιστορία.



Εμείς καταγράψαμε τους ήχους.


Και δημιουργήσαμε...


Σε επόμενη φάση τα παιδιά απο το νηπ. Γαρδικίου ζωγράφισαν την ιστορία μας δημιουργώντας τον παρακάτω πίνακα.



Όλες λοιπόν οι ομάδες με παρόμοιο τρόπο δούλεψαν και έφτιαξαν μοναδικά πράγματα.

Η ομάδα που σφυρίζει (  38ο νηπ. Πατρών – 29ο νηπ. Σερρών –  14ο νηπ.  Χανίων)  χρησιμοποιώντας τον ήχο ενός σφυρίγματος, από τουβλάκια και από μαράκες δημιούργησαν μία ηχοϊστορία που την απέδωσαν με ένα πίνακα ζωγραφικής !


Η ομάδα : Μουσικά μπαλόνια  ( Νηπ. Περίκλειας – 10ο νηπ. Νεάπολης – 4ο νηπ. Πυλαίας), χρησιμοποιώντας τον ήχο από χειροκρότημα, μίας φλογέρας, και σπάσιμο μπαλονιών, έφτιαξαν ένα ποίημα και το απέδωσαν εικαστικά φτιάχνοντας ένα κολάζ.


Η ομάδα : ΣΙΛΑΝΤΟ (νηπ. Κεντριού (ολοήμερο και κλασσικό τμήμα – νηπ. Βλαχάτων), χρησιμοποιώντας τον ήχο ενός φιλιού, μίας τρομπέτας και την νυκτερινή μουσική του Μότσαρτ, δημιούργησε μία συνταγή και την απέδωσε εικαστικά με κολάζ τρισδιάστατο με την μορφή αγάλματος.


Όλα τα παραπάνω προστέθηκαν σε μία εικονική έκθεση αρμοδιότητα του νηπιαγωγείου Περίκλειας. Πριν  την παρουσίαση κάθε πίνακα παρουσιάζετε και το βίντεο που δείχνει πως δούλεψε η κάθε ομάδα για να βγει το τελικό προϊόν ! Αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να τα δείτε !


Πατήστε εδώ για να δείτε την έκθεση!


Ας γνωριστούμε τραγουδώντας.

 Κατά την έναρξη του προγράμματός μας τα μέλη έφτιαξαν ένα μικρό τραγούδι γνωριμίας για να  συστηθούν στους καινούργιους τους φίλους ! Και τα έντεκα  τραγούδια των μελών  ενώθηκαν και δημιουργήθηκε το πρώτο συνεργατικό cd της Μουσικής Πινακοθήκης !

Ας γνωριστούμε τραγουδώντας – Δράσεις

Ξεκινώντας το έργο μας το πρώτο που θελήσαμε να κάνουμε  ήταν μια μικρή «δημοσκόπηση» παιδιών και γονέων για τα αγαπημένα τους τραγούδια. Αυτό έγινε με δύο διαφορετικούς τρόπους :  Στα παιδιά χρησιμοποιήθηκε η εφαρμογή AnswerGarden στην οποία το κάθε παιδί από τα έντεκα νηπιαγωγεία έμπαινε και έγραφε το αγαπημένο του τραγούδι. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί  ένα συννεφόλεξο  των αγαπημένων τους τραγουδιών.


Στη συνέχεια το κάθε νηπιαγωγείο έπρεπε να δημιουργήσει ένα τραγούδι με ρυθμό γνώριμου τραγουδιού και με αυτό να παρουσιάζετε στις τηλεδιασκέψεις που θα ακολουθούσαν ! Τα τραγούδια αφού ηχογραφήθηκαν από κάθε νηπιαγωγείο ανέβηκαν σε μια πολυμεσική αφίσα στην ιστοσελίδα thinglink.com που δημιούργησε το 29ο Νηπ. Σερρών σε μορφή παζλ.




Σε κάθε σύνδεση τα παιδιά με οργανάκια τραγουδούν τα τραγούδια τους για να γνωριστούν  και στη συνέχεια καταγράφουν τις εντυπώσεις τους σε ένα φύλλο εργασίας κοινό για όλα τα μέλη που έφτιαξε το Νηπ. Βλαχάτων Κεφαλλονιάς.




Στη συνέχεια όλα τα τραγούδια των μελών συγκεντρώθηκαν και έγιναν ένα online βιβλίο ( e-book) από το νηπιαγωγείο Γαρδικίου.

Ο τελικός στόχος όμως ήταν να δημιουργηθεί ένα cd με όλα τα τραγούδια γνωριμίας  των νηπιαγωγείων που θα μοιράζονταν  και στα παιδιά και θα έμενε στην cdθήκη του κάθε σχολείου. Αυτό  το εγχείρημα το ανέλαβε να το εκτελέσει το 4ο Ολοήμερο Νηπ. Πυλαίας με απόλυτη επιτυχία! Έφτιαξε τις απαραίτητες μουσικές γέφυρες, την διαμήνυση του κάθε τραγουδιού και το οπισθόφυλλο του cd που θα εκτυπώναμε ! Στο εξώφυλλο του cd μπήκε η εικόνα του λογοτύπου μας και ο τίτλος : «Ας γνωριστούμε τραγουδώντας» .





Εσείς μπορείτε να τα απολαύσετε βλέποντας το παρακάτω βίντεο που δημιουργήσαμε !


Όργανα τάξης. Ας παίξουμε on line


Την περίοδο που ασχοληθήκαμε με τα μουσικά όργανα της τάξης μας δημιουργήθηκαν  φύλλα εργασίας αλλά και παιχνίδια online για την καλύτερη κατανόησή τους. 



Τα φύλλα εργασίας βασίστηκαν στα αινίγματα που δημιουργήθηκαν από το 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας και μοιράστηκαν στα μέλη !










Δημιουργήθηκαν τρία διαφορετικά σταυρόλεξα βασισμένα στα παραπάνω αινίγματα από το 29ο Ολοήμερο  Νηπιαγωγείο Σερρών και από το Ολοήμερο  Νηπιαγωγείο Βλαχάτων. Η διαφοροποίηση τους έγινε για να δοθούν κατά την κρίση του νηπιαγωγού σε νήπια και προνήπια !




Στη συνέχεια τα παιδιά μπορούσαν να παίξουν παιχνίδια Online στην εφαρμογή http://learningapps.org/ που δημιούργησε  αυτή την φορά  το δικό μας νηπιαγωγείο το 2ο Νηπιαγωγείο Μουδανιών για τα μέλη της ομάδος. Από αυτά τα παιχνίδια τρία είναι λεκτικά (ζητώντας να γίνει ταύτιση της εικόνας με την κατάλληλη λέξη και ένα σταυρόλεξο) και μπορείτε να τα παίξετε Online.

Πρώτο παιχνίδι Λεκτικό


Δεύτερο παιχνίδι λεκτικό


Τρίτο παιχνίδι σταυρόλεξο 


Τα επόμενα δύο είναι παιχνίδια ταύτισης και μνήμης

Στο παρακάτω παιχνίδι τα παιδιά προσπαθούν να βρουν το όργανο που παίζει το κάθε παιδάκι 
(να ταυτίσουν το κάθε όργανο με την σκιά του)


Πέμπτο  παιχνίδι (παιχνίδι μνήμης)

Το τελευταίο παιχνίδι στην συγκεκριμένη εφαρμογή είναι ένα παιχνίδι με κάρτες μνήμης στο οποίο τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τις όμοιες κάρτες με τα μουσικά όργανα \
(ένα παιχνίδι που αρέσει πολύ στα παιδιά όταν παίζετε Online)


Τα παιχνίδια τα λατρέψαμε και μαζί με διάφορα άλλα που αλιεύσαμε στο διαδίκτυο καταφέραμε να μάθουμε και να ξεχωρίζουμε τα όργανα της τάξης μας!


Αποκριάτικες δημιουργίες.

Τρελή την λένε την Αποκριά και εμείς σε αυτό το κλίμα δημιουργήσαμε!


 Αρλεκίνους....πολύχρωμους...ξεχωριστούς!



Ομαδικό κλόουν από τα χεράκια μας....


....αλλά και από άχρηστα cd...



Χαρταετούς από χαρτόκουτες με την τεχνική της χαρτοταινίας.
 Κολλήσαμε σε διαδφορα σημεία χαρτοταινίες, βάψαμε με χρώματα και όταν τα χρώματα στέγνωσαν τις αφαιρέσαμε.

 

Δωροχωνάκια με εκπλήξεις για την καλύτερη αποκριάτικη μεταμφίεση στο πάρτι μας!


(εδώ  θα βρείτε το πατρόν)

Κάπως έτσι περάσαμε στο πάρτι μας....χορέψαμε, γλεντήσαμε, γελάσαμε, μέχρι και πινιάτα σπάσαμεεεε!!!!



Καλή Σαρακοστή!

Etwinning "Mουσική Πινακοθήκη".Η σονάτα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Στις 6 Μαρτίου είναι  η μέρα κατά της ενδοσχολικής βίας. Και βέβαια δε θα μπορούσαμε να μη στείλουμε και μεις το δικό μας μήνυμα μέσα από τη μουσική.


Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη σονάτα κατά του σχολικού εκφοβισμού και ταυτόχρονα έναν ύμνο στην αγάπη και στη φιλία στο χώρο του σχολείου.
Η ιδέα μας βασίστηκε στο παιχνιδοτράγουδο του Γιώργου Σακελλαρίδη 
"Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι"
Ένα τραγούδι ενάντια στη βία, το ρατσισμό, την απόρριψη του άλλου, του διαφορετικού...δηλαδή του καθενός μας, αφού καθένας είναι διαφορετικός από τους «άλλους», σε κάτι, («εξωτερικό» ή «εσωτερικό»). Ο συγγραφέας (που είναι διδάκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής), χρησιμοποιώντας και πάλι με δημιουργικό τρόπο, την αγαπημένη του «γλώσσα», αυτή των λίγων λέξεων και των πολλών νοημάτων, την ποίηση δηλαδή, αλλά και τη μουσική, προσεγγίζει σημαντικές αξίες της ανθρωπιστικής παιδείας όπως είναι:

Ο σεβασμός στον διαφορετικό.


Η φιλία και η καλή επικοινωνία αντί της βίας. 
Η προσέγγιση και η αποδοχή του άλλου χωρίς ρατσιστικές διαθέσεις. 
Η ενσυναίσθηση, η ικανότητα δηλαδή να μπαίνουμε στη θέση και τα συναισθήματα του άλλου.

Ο συγγραφέας και σε αυτό το βιβλίο, προσβλέπει σε ένα  σχολείο με κοινωνικό κλίμα, ανθρώπινο περιβάλλον που θα χαρακτηρίζεται από ζεστασιά, θετικό ενδιαφέρον,  και σταθερά όρια ανεπίτρεπτων συμπεριφορών, όπου τα παιδιά θα νοιώθουν ικανοποίηση και ασφάλεια μέσα  στη σχολική ζωή. Πρόκειται λοιπόν, για ένα βιβλίο που με χιούμορ, με παιγνιώδη τρόπο, αλλά και γνώση και υπευθυνότητα, μιλά στα παιδιά, με σκοπό να τα ευαισθητοποιήσει για όλα τα παραπάνω.
Το βιβλίο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να  «περάσουν» μέσα από το παραμύθι με τα μήλα και το πορτοκάλι, για να φτάσουν στην πραγματικότητα της ζωής.  Να πάρουν  ρόλους και  βιώνοντας συναισθήματα, να εκφράσουν απόψεις, να αντιστρέψουν στάσεις, να υιοθετήσουν νέες συμπεριφορές.




Το κάθε Νηπιαγωγείο λοιπόν, έκανε δραστηριότητες βασισμένες πάνω στο ταργούδι και με διαδικασίες ψηφοφορίας επέλεξε το σύνθημα κατά της ενδοσχολικής βίας, που το έγραψε σε νότες που ήταν μήλα και πορτοκάλια και τα μετέφερε πάνω σε ένα πεντάγραμμο. 







Έτσι δημιουργήθηκαν δέκα  συνθήματα «σονάτες» κατά του σχολικού εκφοβισμού !

 Το δικό μας σύνθημα, του 33ου Νηπιαγωγείου Ευόσμου Θεσσαλονίκης:


Το σύνθημα του Νηπιαγωγείου Περίκλειας Πέλλας:



Το σύνθημα του 10ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης


Το σύνθημα του  Νηπιαγωγείου Κεντριού Ιεράπετρας:


Το σύνθημα του  Νηπιαγωγείου Βλαχάτων Κεφαλλονιάς:


Το  σύνθημα του 2ου Νηπιαγωγείου Ν.Μουδανιών Χαλκιδικής:


Το σύνθημα του 14ου Νηπιαγωγείου Χανίων:


Το σύνθημα του  Νηπιαγωγείου Γαρδικίου Θεσπρωτίας:


Το σύνθημα του 4ου Νηπιαγωγείου Πυλαίας Θεσσαλονίκης:


Το σύνθημα του 29ου Νηπιαγωγείου Σερρών:


Τα παιδιά χτύπησαν ρυθμικά το σύνθημά τους και τα συνθήματα των άλλων Νηπιαγωγείων που όλα μαζί αποτελούν τη «Σονάτα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού».
Στην πλατφόρμα του Twinspace δημιουργήθηκε ένας τοίχος padlet όπου ανέβηκαν όλες οι παρτιτούρες-συνθήματα.




Όλα μαζί τα συνθήματα – σονάτες δημιούργησαν ένα on-line  βιβλίο ( e-book) στο  issuu




Αλλά τα φτιάξαμε και ένα βιντεάκι επενδυμένο με το τραγούδι: