Στις 6 Μαρτίου είναι η μέρα κατά της ενδοσχολικής βίας. Και βέβαια δε θα μπορούσαμε να μη στείλουμε και μεις το δικό μας μήνυμα μέσα από τη μουσική.
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη σονάτα κατά του σχολικού εκφοβισμού και ταυτόχρονα έναν ύμνο στην αγάπη και στη φιλία στο χώρο του σχολείου.
Η ιδέα μας βασίστηκε στο παιχνιδοτράγουδο του Γιώργου Σακελλαρίδη
"Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι"
Ένα τραγούδι ενάντια στη βία, το ρατσισμό, την απόρριψη του άλλου, του διαφορετικού...δηλαδή του καθενός μας, αφού καθένας είναι διαφορετικός από τους «άλλους», σε κάτι, («εξωτερικό» ή «εσωτερικό»). Ο συγγραφέας (που είναι διδάκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής), χρησιμοποιώντας και πάλι με δημιουργικό τρόπο, την αγαπημένη του «γλώσσα», αυτή των λίγων λέξεων και των πολλών νοημάτων, την ποίηση δηλαδή, αλλά και τη μουσική, προσεγγίζει σημαντικές αξίες της ανθρωπιστικής παιδείας όπως είναι:
Ο σεβασμός στον διαφορετικό.
Η φιλία και η καλή επικοινωνία αντί της βίας.
Η προσέγγιση και η αποδοχή του άλλου χωρίς ρατσιστικές διαθέσεις.
Η ενσυναίσθηση, η ικανότητα δηλαδή να μπαίνουμε στη θέση και τα συναισθήματα του άλλου.
Ο συγγραφέας και σε αυτό το βιβλίο, προσβλέπει σε ένα σχολείο με κοινωνικό κλίμα, ανθρώπινο περιβάλλον που θα χαρακτηρίζεται από ζεστασιά, θετικό ενδιαφέρον, και σταθερά όρια ανεπίτρεπτων συμπεριφορών, όπου τα παιδιά θα νοιώθουν ικανοποίηση και ασφάλεια μέσα στη σχολική ζωή. Πρόκειται λοιπόν, για ένα βιβλίο που με χιούμορ, με παιγνιώδη τρόπο, αλλά και γνώση και υπευθυνότητα, μιλά στα παιδιά, με σκοπό να τα ευαισθητοποιήσει για όλα τα παραπάνω.
Το βιβλίο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να «περάσουν» μέσα από το παραμύθι με τα μήλα και το πορτοκάλι, για να φτάσουν στην πραγματικότητα της ζωής. Να πάρουν ρόλους και βιώνοντας συναισθήματα, να εκφράσουν απόψεις, να αντιστρέψουν στάσεις, να υιοθετήσουν νέες συμπεριφορές.
Το κάθε Νηπιαγωγείο λοιπόν, έκανε δραστηριότητες βασισμένες πάνω στο ταργούδι και με διαδικασίες ψηφοφορίας επέλεξε το σύνθημα κατά της ενδοσχολικής βίας, που το έγραψε σε νότες που ήταν μήλα και πορτοκάλια και τα μετέφερε πάνω σε ένα πεντάγραμμο.
Έτσι δημιουργήθηκαν δέκα συνθήματα «σονάτες» κατά του σχολικού εκφοβισμού !
Το δικό μας σύνθημα, του 33ου Νηπιαγωγείου Ευόσμου Θεσσαλονίκης:
Το σύνθημα του Νηπιαγωγείου Περίκλειας Πέλλας:
Το σύνθημα του 10ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης
Το σύνθημα του Νηπιαγωγείου Κεντριού Ιεράπετρας:
Το σύνθημα του Νηπιαγωγείου Βλαχάτων Κεφαλλονιάς:
Το σύνθημα του 2ου Νηπιαγωγείου Ν.Μουδανιών Χαλκιδικής:
Το σύνθημα του 14ου Νηπιαγωγείου Χανίων:
Το σύνθημα του Νηπιαγωγείου Γαρδικίου Θεσπρωτίας:
Το σύνθημα του 4ου Νηπιαγωγείου Πυλαίας Θεσσαλονίκης:
Το σύνθημα του 29ου Νηπιαγωγείου Σερρών:
Τα παιδιά χτύπησαν ρυθμικά το σύνθημά τους και τα συνθήματα των άλλων Νηπιαγωγείων που όλα μαζί αποτελούν τη «Σονάτα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού».
Στην πλατφόρμα του Twinspace δημιουργήθηκε ένας τοίχος padlet όπου ανέβηκαν όλες οι παρτιτούρες-συνθήματα.
Όλα μαζί τα συνθήματα – σονάτες δημιούργησαν ένα on-line βιβλίο ( e-book) στο issuu
Αλλά τα φτιάξαμε και ένα βιντεάκι επενδυμένο με το τραγούδι:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου