Σήμερα συνεχίσαμε το θέμα μας για το σώμα.
Θυμηθήκαμε τα μέλη κεφάλι , χέρια , πόδια , κορμός. Έπειτα με την βοήθεια ενός σχοινιού ζήτησα από τα παιδιά να σκεφθούν πώς θα χωρίσουμε το σώμα μας σε δυο ίσα μέρη.
Μπορώ να πω ότι το βρήκαν αμέσως!
Βάλαμε σε ένα φίλο μας το σχοινί έτσι ώστε να τον χωρίζει νοητά στη μέση. Το σχοινί ξεκινάει από το μέτωπο, περνάει από την μύτη, το στόμα, τον θώρακα και φτάνει στο πάτωμα περνώντας ανάμεσα στα δυο πόδια.
Στη συνέχεια σκεπάσαμε το μισό σώμα με ένα πανί και το παρατηρήσαμε καλά...
Κάναμε το ίδιο και με το άλλο μισό....
Καταλήγουμε στο συμπέρασμα είναι ότι και οι δυο πλευρές του σώματος μας είναι όμοιες, είναι συμμετρικές.
Το σχοινί είναι η κυρία συμμετρία που χωρίζει το σώμα μας σε δυο ίσα, ίδια μέρη.
Που αλλού συναντάμε την κυρία συμμετρία;;;
Την βρήκαμε και την εντοπίσαμε σε διάφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη μας.
Στο βιβλίο όταν είναι ανοιχτό και το διαβάζουμε...
Στην ντουλάπα...
Στα παράθυρα ...
Στα φρούτα όταν τα κόβουμε στη μέση...
Στο κρουασάν που είχε ένα παιδάκι για κολατσιό...
Στο ταπεράκι μας όταν το ανοίγουμε...
Κάναμε ζωγραφιές συμμετρικές!
Σε ένα φύλλο χαρτιού που το χώρισα με μια γραμμή στη μέση, τα παιδιά βρήκαν και ζωγράφισαν την κυρία συμμετρία...
Με την συμμετρία μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για το δεξί - αριστερό.
Διαβάσαμε το βιβλίο "Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε"
Μπορούμε να κάνουμε χίλια δυο πράγματα. Να ζωγραφίσουμε, να χτίσουμε πύργους, να χαιρετήσουμε ένα φίλο μας, να δέσουμε τα κορδόνια μας, να τα τρίψουμε για να μην κρυώνουν, να κάνουμε αγκαλιές, να στείλουμε φιλάκια!!!
Με την καθημερινή προσευχούλα το πρωί όλοι έχουμε μάθει το δεξί χεράκι. Το βρίσκουμε και κάνουμε τύπωμα συμμετρίας.
Βάλαμε δηλαδή χρώμα στο χεράκι μας , τυπώνουμε στο μισό μέρος του χαρτιού...
διπλώνουμε και...
συμπληρώνουμε την ζωγραφιά με την φαντασία μας.
"Με τα δυο μου χεράκια, μου αρέσει να...."
Στο διάλειμμα κάποια από τα παιδιά σκέφθηκαν να κάνουν σχέδια συμμετρικά με τα τουβλάκια. Για να τους βοηθήσω τους χώρισα σε δυο ομάδες. Αρχικά βάλαμε την "κυρία συμμετρία", δηλ το σχοινί. Κάθε φορά που η μια ομάδα τοποθετούσε ένα τουβλάκι στην κατασκευή, δεύτερη έπρεπε να πάρει το ίδιο τουβλάκι κ να το τοποθετήσει στην αντίστοιχη θέση.
Μπράβο παιδιά!!!
Καλό Σαββατοκύριακο!
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΤΟΤΥΠΗ Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι εξαιρετικές και πρωτότυπες δραστηριότητες για τη συμμετρία. Μου άρεσαν όλες πάρα πολύ με κορυφαία την τελευταία με το σχοινί και τα τουβλάκια. Μπράβο....
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραία ανάρτηση Αννιώ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταπληκτικές ζωγραφιές!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΩΡΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΝΟΥΛΑ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο Άννα!!!!Δύσκολο θέμα αλλά τι ωραία το προσέγγισες!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΕΛΕΙΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο Αννούλα μου!!!Πόσο ωραία δουλέψατε την έννοια της συμμετρίας!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήεκπληκτική η συμμετρία σας...... και η προέκταση που δώσατε !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο Αννα ,καταπληκτική δουλειά και φοβερή προσεγγιση !!! καλή συνέχεια !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαταπληκτική δουλειά Αννούλα!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντυπωσιάστηκα!!! Μπράβο σας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τις ζωγραφιές... απίθανες!!!