33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου

Τετάρτη, 25 Μαΐου 2016

Ο Χαρταετός δραπέτευσε από τον πίνακα του Σ. Βασιλείου.


 Ένα ταξίδι του χαρταετού στα νηπιαγωγεία μέλη του προγράμματος με παιχνίδια και μουσικές που αποτυπώθηκε σε μία συνεργατική ιστορία !

Μετά τις απόκριες και κατά την περίοδο που ασχολούμασταν με το έθιμο της καθαρής Δευτέρας, αναπτύχθηκε μία συνεργατική δράση στο πρόγραμμα,  βασισμένη στον γνωστό πίνακα του Σ. Βασιλείου : « Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας».
Η αρχική ιδέα ήταν η εξής :
Ο χαρταετός του πίνακα δραπετεύει και κάνει ένα ταξίδι στην Ελλάδα, περνώντας από τα νηπιαγωγεία μέλη. Εκεί έχει την ευκαιρία να μάθει για αποκριάτικα έθιμα, να παίξει, να διασκεδάσει, και να τραγουδήσει.




Οι υποχρεώσεις των μελών ήταν :

  • ο Χαρταετός πηγαίνοντας σε κάθε νηπιαγωγείο έπρεπε να ασχοληθεί με κάτι αποκριάτικο
  • το ταξίδι του θα συνοδευόταν από ανάλογα μουσικά τραγούδια και ακούσματα
  • η ιστορία του – πέρασμα έπρεπε να γραφτεί σε ένα σύντομο κείμενο σε ένα κοινό αρχείο google doc
  • το κείμενο έπρεπε να συνοδεύεται και από μία χαρακτηριστική φωτογραφία  με τον χαρταετό.



Με ένα πρόγραμμα επεξεργασίας  φωτογραφίας «δραπέτευσε»  ο χαρταετός από τον πίνακα και ξεκίνησε το ταξίδι του από το 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας.  Εκεί χορεύει με τα παιδιά και τα αποχαιρετά παίρνοντας μαζί του κορδέλες για την ουρά του !


Η επόμενη στάση του ήταν στο 29ο νηπιαγωγείο Σερρών που εκεί γνώρισε τον χαρταετό της Χαράς και της ευτυχίας  και συνέχισαν μαζί το ταξίδι !

Επόμενη στάση το νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας. Πρώτα επισκέφτηκε το ολοήμερο τμήμα και χόρεψε με τα παιδιά ταραντέλα, έπαιξε μαζί τους στον κύκλο εκφράζοντας του ευχές  και συναισθήματα και στη συνέχεια γνώρισε τον Αρλεκίνο που είχανε φτιάξει στην πόρτα  και χόρεψε μαζί του !

Στο κλασσικό τμήμα έμαθε για τους Κουδουνάτους και τον Αρκουδιάρη της Γέργερης και τους θαύμασε σε ένα κολάζ που είχαν φτιάξει τα παιδιά !

 Το ταξίδι του συνεχίστηκε στο 10ο νηπιαγωγείο Νεάπολης και γνώρισε τα παιδιά που είχαν μεταμφιεστεί σε ζωγράφους και στο 2ο Ν. Μουδανιών που έπαιξε μουσική μαζί με τους τρεις μουσικούς του Picasso !


 Έπειτα, επισκέφθηκε το 2ο Ν. Μουδανιών που έπαιξε μουσική μαζί με τους τρεις μουσικούς του Picasso !


Ο επόμενος σταθμός ήταν το νηπιαγωγείο μας  που τα παιδιά του έφτιαξαν ουρά και του έδωσαν πολύτιμες συμβουλές για το ταξίδι !

Στο νηπιαγωγείο Περικλείας τα παιδιά του φόρεσαν σκουλαρίκια νότες 

 και στην Κεφαλλονιά στο νηπιαγωγείο Βλαχάτων έπαιξε μαζί με τα παιδιά μία παρτιτούρα με χρώματα !


Στο νηπιαγωγείο Γαρδικίου απόκτησε για μύτη ένα μπαλόνι 

και στο 14ο νηπιαγωγείο Χανίων γνώρισε την Κυρά Σαρακοστή που του πρόσφερε σαρακοστιανά φαγητά !

 Τελευταίος σταθμός του ταξιδιού ήταν το 38ο νηπιαγωγείο Χανίων που χόρεψε συρτάκι και έμαθε όμορφες λέξεις που χάραξε πάνω του !

Ελπίδα – Υγεία – Ζωή – Ειρήνη – Αγάπη -Χαρά

Όλα τα μουσικά του ακούσματα και τραγούδια μαζεύτηκαν σε έναν διαδραστικό πίνακα στο thinglink !




Επίσης ολοκληρωμένη την ιστορία του ταξιδιού του «δραπέτη Χαρταετού» μπορείτε να την διαβάσετε στο e-book που δημιουργήσαμε στο issuu.com 




Αυτό λοιπόν ήταν το μουσικό ταξίδι του Χαρταετού ….
Το δικό μας συνεχίζεται  με καινούργιες περιπέτειες !

Κυριακή, 22 Μαΐου 2016

Δανειστική cdθήκη και κουτί Μουσικής Πινακοθήκης.

Στα πλαίσια του προγράμματος μας etwinning για την «Μουσική Πινακοθήκη», δημιουργήσαμε σε όλα τα νηπιαγωγεία – μέλη την δανειστική cdθήκη και τη βαλίτσα της για να ζωγραφίσουν τα παιδιά τις εντυπώσεις τους σε ένα καμβά με τελικό αποτέλεσμα τι άλλο; Μια μουσική Πινακοθήκη !!!



Δανειστική cdθήκη

Ένας από του στόχους του πρώτου τριμήνου στο πρόγραμμα μας ήταν η δημιουργία μίας δανειστικής cdθήκης για τα παιδιά, παράλληλα με την δανειστική βιβλιοθήκη που οργανώνουμε κάθε χρόνο στο νηπιαγωγείο. Ο σκοπός μας ήταν να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με διάφορα είδη μουσικής και ποιοτικών παιδικών τραγουδιών.
Η οργάνωσή της στηρίχθηκε  πάνω κάτω στην φιλοσοφία της δανειστικής βιβλιοθήκης αλλά  με κάτι πιο δημιουργικό που ενθουσίασε τα παιδιά !
Την οργάνωση όσο αφορά τις οδηγίες προς τους γονείς και  τα φύλλα εργασίας τα ανέλαβε το 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας. Έφτιαξε τα αρχεία σε word και τα μοίρασε στα μέλη τα οποία τα τροποποιήσαν λίγο ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Ετοιμάστηκαν τα cd τα φύλλα εργασίας και ετοιμαστήκαμε! Κάθε δεύτερη Παρασκευή αντί για βιβλίο όλα τα παιδιά δανείζονται ένα cd της επιλογής τους το οποίο μαζί με τους γονείς του το ακούνε στο σπίτι. Επιλέγουν ένα μουσικό  κομμάτι που τους άρεσε περισσότερο και αποτυπώνουν τις εντυπώσεις τους σε ένα φύλλο εργασίας.  Την Δευτέρα πια μας παρουσιάζει την εργασία του στην ολομέλεια !


 

Κουτί Μουσικής Πινακοθήκης

Και τώρα το πιο δημιουργικό κομμάτι της δράσης που έχει ενθουσιάσει τα παιδιά ! Μετά  το περσινό κουτί της γραφής φέτος δημιουργήσαμε Το κουτί ή βαλίτσα της Μουσικής πινακοθήκης (ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε νηπιαγωγείου -μέλους ) !
Κάθε Παρασκευή  ένα ή δύο παιδιά δανείζονται ένα κουτί, το οποίο περιέχει έναν μικρό καμβά και σύνεργα  ζωγραφικής ( πινέλα, χρώματα, μαρκαδόρους, λαδοπαστέλ). Πάνω σε αυτό τον καμβά πρέπει να ζωγραφίσουν τις εντυπώσεις τους από την ακρόαση ενός μουσικού κομματιού που επιλέγουν από το cd που έχουν δανειστεί. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα παρουσιαστεί η Μουσική Πινακοθήκη των παιδιών !




Oι δημιουργίες των παιδιών από τα cd που έχουν δανειστεί!









Τρίτη, 17 Μαΐου 2016

7 νότες, 11 σχολεία, 1 τραγούδι-Μουσική Πινακοθήκη


 Συνεργατική δράση στα πλαίσια του προγράμματος Etwinning : «Μουσική Πινακοθήκη» με στόχο την δημιουργία ενός τραγουδιού βασισμένο στις εφτά νότες του πενταγράμμου! Κάθε σχολείο μία νότα, ένα δίστιχο, μία εικονογράφηση!

7 νότες, 11 σχολεία, 1 τραγούδι

Η αρχική ιδέα ξεκίνησε από το γνωστό τραγούδι «Ντο-ρε -μι» του μιούζικαλ  «Μελωδία της Ευτυχίας» ερμηνευμένο  από την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Μια και όλα τα μέλη είχαμε ασχοληθεί με τις νότες του πενταγράμμου αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και ένα συνεργατικό τραγούδι !

Εφτά  νηπιαγωγεία επέλεξαν μία από τις νότες του πενταγράμμου και τα υπόλοιπα  ένα συνδυασμό από νότες π.χ Ντο-ρε-μι, Μι-φα-σολ, Σολ-λα-σι, Ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι.
Οι οδηγίες που δόθηκαν στα μέλη ήταν να ζωγραφίσουν τις νότες που επέλεξαν,  να δημιουργήσουν ένα δίστιχο με την νότα και να το ηχογραφήσουν.


 Τα δίστιχα γράφτηκαν σε ένα αρχείο στο titanpad.com με την σειρά που είχε οριστεί για το κάθε μέλος – νηπιαγωγείο.


Στη συνέχεια  το κάθε νηπιαγωγείο διακόσμησε την νότα του (σε μορφή word art) ή τον συνδυασμό από νότες που είχε.
Οι νότες και οι συνδυασμοί αυτών μοιράστηκαν ως εξής :
Ντο – Νηπιαγωγείο Κεντριού / Ολοήμερο τμήμα
Ρε – 140 νηπιαγωγείο Χανίων
Μι – 38ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Φα – 33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου
Σολ – Νηπιαγωγείο Περίκλειας
Λα – Νηπιαγωγείο Βλαχάτων
Σι –  Νηπιαγωγείο Κεντριού / Κλασσικό τμήμα
Ντο-ρε-μι – 4ο νηπιαγωγείο Πυλαίας
Μι-φα-σολ – 2ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Ν. Μουδανιών
Σολ-λα-σι – 2/θέσιο νηπιαγωγείο Γαρδικίου
Ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι – 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης και 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών
 Παρακάτω μπορείτε να  δείτε πως το κάθε σχολείο διακόσμησε τις νότες του ! Η κάθε μία νότα χωριστά :

Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας (ολοήμερο τμήμα)


14ο Νηπιαγωγείο Χανίων


38ο Νηπιαγωγείο Πάτρας


Το νηπιαγωγείο μας (33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης)


Νηπιαγωγείο Περίκλειας Πέλλας



Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Βλαχάτων Κεφαλοννιάς



Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας (κλασσικό τμήμα)


Και οι συνδυασμοί από νότες :

4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας



2ο Νηπιαγωγείο Ν. Μουδανιών Χαλκιδικής




Νηπιαγωγείο Γαρδικίου Θεσπρωτίας


10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης και 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών


Όλες οι φωτογραφίες από τις διακοσμημένες νότες του πενταγράμμου μαζεύτηκαν και δημιουργήθηκε  ένα βίντεο (την ολοκλήρωση του την είχε αναλάβει  το Νηπιαγωγείο Βλαχάτων Κεφαλλονιάς)  με το τραγούδι
  « Ντορεμιφασολασι» ! Μπορείτε να δείτε το βίντεο και να μας ακούσετε !


Ντορεμιφασολασι  ας φωνάξουμε  όλοι μαζί !

Οι τρεις Μουσικοί του Picasso - Μουσική Πινακοθήκη.


Ο γνωστός πίνακας του Picasso έγινε αφορμή για να δημιουργηθούν συνεργατικές δράσεις σχετικές με τον πίνακα ! Δημιουργήσαμε το τραγούδι, την ιστορία, το παιχνίδι του πίνακα  και  τολμήσαμε να του δώσουμε άλλη μορφή παρεμβαίνοντας σε αυτόν !


Οι τρεις Μουσικοί του Picasso

Ο πίνακας του γνωστού ζωγράφου Picasso : « Οι τρεις μουσικοί» αποτέλεσε το έναυσμα δημιουργικών δράσεων διασχολικών ομάδων του προγράμματος μας. Αφού χωρίστηκαν οι διασχολικές ομάδες δόθηκαν οι οδηγίες και οι υποχρεώσεις της κάθε ομάδας !


 Χωρισμός ομάδων

Οι διασχολικές ομάδες σε αυτή την δράση έπρεπε αφού επεξεργαστούν τον πίνακα στην τάξη με τα παιδιά, να δημιουργήσουν και ένα παραγόμενο υλικό σχετικό με τον πίνακα. Επομένως  :

η ομάδα : Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας (ολοήμερο & κλασσικό τμήμα) και 33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου, έπρεπε να δημιουργήσουν ένα τραγούδι για τον πίνακα
η ομάδα : Νηπιαγωγείο Γαρδικίου Θεσπρωτίας και 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης έπρεπε να μεταμφιέσουν τους ήρωες του πίνακα.
η ομάδα : 14ο Νηπιαγωγείο Χανίων Κρήτης (ολοήμερο & κλασσικό τμήμα) και Νηπιαγωγείο Περίκλειας Πέλλας, έπρεπε να δημιουργήσουν ένα σχετικό μουσικό παιχνίδι (Εκτέλεση συνεργατικής παρτιτούρας με την βοήθεια του Scratch)
η ομάδα : 38ο Νηπιαγωγείο Πατρών και 2ο Νηπιαγωγείο Ν. Μουδανιών Χαλκιδικής, έπρεπε να «αλλάξουν»  τον πίνακα  ( διαφορετικό μουσικό στυλ- Οι 3 μουσικοί μετατρέπονται σε ροκ συναυλία)
η ομάδα : 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών , 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας και Νηπιαγωγείο Βλαχάτων Κεφαλλονιάς, έπρεπε να δημιουργήσουν μία ηχοϊστορία βασισμένη στον πίνακα και να την αποδώσουν εικαστικά.

Λίγο πριν αναλάβουμε δράση μαζί με την ομάδα μας γνωρίσαμε τον πίνακα, τον επεξεργαστήκαμε, τον αναλύσαμε και τον κάναμε κολάζ (δείτε εδώ).

Συνεργατικό τραγούδι : « Οι τρεις μουσικοί»

Η πορεία που ακολουθήσαμε ήταν η εξής :
Έγινε η πρώτη τηλεδιάσκεψη (ολοήμερο και κλασσικό τμήμα Κεντριού μαζί με το νηπιαγωγείο μας) στην οποία γνωριστήκαμε.  Στη συνέχεια αφού το κάθε νηπιαγωγείο είχε αρχικά στην τάξη του επεξεργαστεί τον πίνακα, επέλεξε μία φιγούρα από τις τρεις για να φτιάξει δίστιχα. Τα δίστιχα βασίστηκαν στις εξής λέξεις : Αρλεκίνος , κιθάρα , Πιερότος , κλαρίνο, Παπάς(μαέστρος), μουσικοί. Επίσης αποφασίστηκε σε ένα δίστιχο να αναφερθεί και ο χώρος !

Τα νηπιαγωγεία επέλεξαν ποιες λέξεις θα δουλέψουν για να δημιουργηθούν οι στροφές του ποιήματος.
Το ολοήμερο τμήμα του Κεντριού πήρε τις λέξεις : Αρλεκίνος – κιθάρα –μουσικοί και φτιάξαμε  τα παρακάτω δίστιχα :
Μία μέρα γιορτινή
Μία μέρα γιορτινή 
τρεις φίλοι μουσικοί
Αρλεκίνος χαρωπός 
Αρλεκίνος χαρωπός 
είναι ανάμεσα στους δυο
Την κιθάρα την κρατά
Την κιθάρα την κρατά 
και την παίζει δυνατά
Το Κλασικό τμήμα Κεντριού πήρε τις λέξεις : μαέστρος, και χώρο και έφτιαξε τα παρακάτω δίστιχα :
Τρεις μασκαράδες παίζουν μουσική
σε ένα σπίτι καφετί
(και μαζί τους το σκυλί)
Και ο μαέστρος με χαρά 
και ο μαέστρος με χαρά 
Το πεντάγραμμο κρατά
Εμείς πήραμε  τις λέξεις : Πιερότος, κλαρίνο και έφτιαξε τα παρακάτω δίστιχα :
Πιερότε, πιερότε 
με την άσπρη την στολή 
τι τραγούδι θα μας παίξεις 
για να αρχίσει η μουσική;Το κλαρίνο, το κλαρίνο 
σαν πουλάκι κελαηδά 
και η μουσική του μοιάζει 
τα αυτιά να γαργαλά!
 Στη συνέχεια στην δεύτερη τηλεδιάσκεψη παρουσίασε το κάθε τμήμα τα δίστιχα του και πρότεινε έναν ρυθμό για το τραγούδι. Το ολοήμερο τμήμα Κεντριού πρότεινε το « Μια ωραία πεταλούδα» και το κλασσικό τμήμα το « Η καλή κυρά εβδομάδα».
Τοποθετήσαμε τα δίστιχα σε μια σειρά για να βγαίνει νόημα και δοκιμάσαμε το τραγούδι και όλους  τους ρυθμούς. Τα παιδιά επέλεξαν τον ρυθμό «της καλής κυρά εβδομάδας» που είχε προτείνει το κλασσικό τμήμα Κεντριού. Το τραγούδι γράφτηκε ολοκληρωμένο και μοιράστηκε στα τρία τμήματα για να το μάθουν.


Στο τέλος δημιουργήθηκε ένα βίντεο για το τραγούδι που μοιράστηκε στις υπόλοιπες ομάδες για να το μάθουν !  Ακούστε το :


Όλες όμως οι ομάδες έκαναν εξαιρετική δουλειά  και το παραγόμενο υλικό των δράσεών τους θα σας καταπλήξει ! Όλες οι εργασίες των ομάδων παρουσιάζονται σε μία παρουσίαση στο https://prezi.com/ που αυτή την φορά ανέλαβε να την δημιουργήσει το 10ο νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης. Αξίζει να την δείτε :



Οι τρεις μουσικοί λοιπόν απόκτησαν το τραγούδι τους, το παιχνίδι τους, την ιστορία τους, αλλά και διαφορετική μορφή !
Οι μουσικές μας δράσεις συνεχίζονται ….

Ύμνος Μουσικής Πινακοθήκης : «Με χρώματα, πινέλα και με όργανα»


 Ο ύμνος μας βασίστηκε στο γνωστό τραγούδι «Ρίκο ρίκο ρίκοκο» που προσαρμόστηκε κατάλληλα για τις ανάγκες του προγράμματός μας και τραγουδήθηκε ανά ζευγάρια μελών διαδραστικά !

Οι στίχοι του ύμνου της Μουσικής Πινακοθήκης δημιουργήθηκαν από το 14ο Νηπιαγωγείο Χανίων και ερμηνεύτηκαν από όλα τα συνεργαζόμενα μέλη του προγράμματος. Βασίστηκαν στο γνωστό τραγούδι «Ρίκο ρίκο ρίκοκο» που τραγούδησε η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ταινία «Η μουσίτσα» και προσαρμόστηκαν στο περιεχόμενο του προγράμματος κάνοντας αναφορά στα μουσικά όργανα.

Στίχοι ύμνου

Με χρώματα, πινέλα και με όργανα
θα φτιάξουμε παιδιά Πινακοθήκη
που μέσα από τους πίνακες πετάγονται
των μουσικών οργάνων όλοι οι ήχοι.

Μα πάρτε…τις μαράκες σας, τα ντέφια σας,
τα τυμπανάκια σας, τα ξυλάκια σας, τα τρίγωνα
χτυπήστε τα με δύναμη
δύνα-δύνα-δύναμη, δύνα-δύνατά!

Με χρώματα πινέλα και με όργανα
θα φτιάξουμε παιδιά πινακοθήκη,
που μέσα απ τους πίνακες πετάγονται
των μουσικών οργάνων όλοι οι ήχοι.

Μα πάρτε τα οργανάκια σας
χτυπήστε τα με δύναμη
για να πλημμυρίσουμε
με νότες την ψυχή!!!

Πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές συνδέσεις ανά ζευγάρια σχολείων  και κάθε ζευγάρι έπαιρνε τη «σκυτάλη» από το προηγούμενο για να συνεχίσει τον ύμνο, προσθέτοντας τα δικά του μουσικά όργανα.

Τα ζευγάρια των σχολείων ήταν μοιρασμένα ως εξής :

14ο Νηπιαγωγείο Χανίων – Νηπιαγωγείο Βλαχάτων Κεφαλλονιάς με μουσικό όργανο τις μαράκες 
38ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Νηπιαγωγείο Γαρδικίου – 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών με μουσικό όργανο τα ντέφια
2ο Νηπιαγωγείο Ν.Μουδανιών – 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας με μουσικό όργανο τα τυμπανάκια 
Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας – 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης με μουσικό όργανο τα ξυλάκια 
Νηπιαγωγείο Περίκλειας Πέλλας – 33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου με μουσικό όργανο τα τρίγωνα 




Οι διαδικτυακές συνδέσεις βιντεοσκοπήθηκαν και συνενώθηκαν σε ένα κοινό βίντεο για τον ύμνο της ομάδος ! Ελπίζουμε να τον απολαύσετε !


Και συνεχίζουμε μουσικά !!

Πέμπτη, 5 Μαΐου 2016

Η μουσική γωνιά στην τάξη μας.

 Η Μουσική γωνιά στην τάξη μας.
 Παράλληλα με την διεξαγωγή του προγράμματος etwinning:
 « Μουσική Πινακοθήκη» δημιουργήσαμε στην τάξη μας την γωνιά της μουσικής με πολλά μουσικά όργανα και παιχνίδια.


Πρόγραμμα μουσικής δεν μπορεί να γίνει χωρίς την δημιουργία μιας μουσικής γωνιάς στην τάξη. Η μουσική γωνιά βοηθάει τα παιδιά να έρθουν  σε επαφή με τα κρουστά μουσικά όργανα και με τον κόσμο των ήχων και της μουσικής. Τα παιδιά σε αυτή την γωνιά  μπορούν: Να επεξεργαστούν τα μουσικά όργανα, να πειραματιστούν και να παράγουν ήχους, να ακούσουν μουσική, να παίξουν μουσικά παιχνίδια, να έρθουν σε επαφή με τα γραπτά σύμβολα της μουσικής (παρτιτούρες).


Οι παρτιτούρες.
 Τα παιδιά τις "διαβάζουν" και χτυπούν τα όργανα ανάλογα.




Διάφορα μουσικά παιχνίδια ....με παρτιτούρες...


....και χωρίς.


Φυσικά όπως σε κάθε γωνιά, έτσι κ εδώ βάλαμε κανόνες.


Στην γωνιά επίσης παίζουμε κ με το κουτί τον αινιγμάτων (εδώ).


Η γωνιά μας διαμορφωμένη.


...,με την κυρία  Μουσική!

 Σαν μουσικοί που είμαστε ,ασχοληθήκαμε και αναλύσαμε τα στοιχεία του παρακάτω πίνακα.


Τον ζωγραφίσαμε.







Και σε παρτιτούρες δημιουργήσαμε με κολάζ τους δικούς μας μουσικούς!





Καλή συνέχεια...




Ο Χαρταετός δραπέτευσε από τον πίνακα του Σ. Βασιλείου.


 Ένα ταξίδι του χαρταετού στα νηπιαγωγεία μέλη του προγράμματος με παιχνίδια και μουσικές που αποτυπώθηκε σε μία συνεργατική ιστορία !

Μετά τις απόκριες και κατά την περίοδο που ασχολούμασταν με το έθιμο της καθαρής Δευτέρας, αναπτύχθηκε μία συνεργατική δράση στο πρόγραμμα,  βασισμένη στον γνωστό πίνακα του Σ. Βασιλείου : « Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας».
Η αρχική ιδέα ήταν η εξής :
Ο χαρταετός του πίνακα δραπετεύει και κάνει ένα ταξίδι στην Ελλάδα, περνώντας από τα νηπιαγωγεία μέλη. Εκεί έχει την ευκαιρία να μάθει για αποκριάτικα έθιμα, να παίξει, να διασκεδάσει, και να τραγουδήσει.




Οι υποχρεώσεις των μελών ήταν :

  • ο Χαρταετός πηγαίνοντας σε κάθε νηπιαγωγείο έπρεπε να ασχοληθεί με κάτι αποκριάτικο
  • το ταξίδι του θα συνοδευόταν από ανάλογα μουσικά τραγούδια και ακούσματα
  • η ιστορία του – πέρασμα έπρεπε να γραφτεί σε ένα σύντομο κείμενο σε ένα κοινό αρχείο google doc
  • το κείμενο έπρεπε να συνοδεύεται και από μία χαρακτηριστική φωτογραφία  με τον χαρταετό.



Με ένα πρόγραμμα επεξεργασίας  φωτογραφίας «δραπέτευσε»  ο χαρταετός από τον πίνακα και ξεκίνησε το ταξίδι του από το 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας.  Εκεί χορεύει με τα παιδιά και τα αποχαιρετά παίρνοντας μαζί του κορδέλες για την ουρά του !


Η επόμενη στάση του ήταν στο 29ο νηπιαγωγείο Σερρών που εκεί γνώρισε τον χαρταετό της Χαράς και της ευτυχίας  και συνέχισαν μαζί το ταξίδι !

Επόμενη στάση το νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας. Πρώτα επισκέφτηκε το ολοήμερο τμήμα και χόρεψε με τα παιδιά ταραντέλα, έπαιξε μαζί τους στον κύκλο εκφράζοντας του ευχές  και συναισθήματα και στη συνέχεια γνώρισε τον Αρλεκίνο που είχανε φτιάξει στην πόρτα  και χόρεψε μαζί του !

Στο κλασσικό τμήμα έμαθε για τους Κουδουνάτους και τον Αρκουδιάρη της Γέργερης και τους θαύμασε σε ένα κολάζ που είχαν φτιάξει τα παιδιά !

 Το ταξίδι του συνεχίστηκε στο 10ο νηπιαγωγείο Νεάπολης και γνώρισε τα παιδιά που είχαν μεταμφιεστεί σε ζωγράφους και στο 2ο Ν. Μουδανιών που έπαιξε μουσική μαζί με τους τρεις μουσικούς του Picasso !


 Έπειτα, επισκέφθηκε το 2ο Ν. Μουδανιών που έπαιξε μουσική μαζί με τους τρεις μουσικούς του Picasso !


Ο επόμενος σταθμός ήταν το νηπιαγωγείο μας  που τα παιδιά του έφτιαξαν ουρά και του έδωσαν πολύτιμες συμβουλές για το ταξίδι !

Στο νηπιαγωγείο Περικλείας τα παιδιά του φόρεσαν σκουλαρίκια νότες 

 και στην Κεφαλλονιά στο νηπιαγωγείο Βλαχάτων έπαιξε μαζί με τα παιδιά μία παρτιτούρα με χρώματα !


Στο νηπιαγωγείο Γαρδικίου απόκτησε για μύτη ένα μπαλόνι 

και στο 14ο νηπιαγωγείο Χανίων γνώρισε την Κυρά Σαρακοστή που του πρόσφερε σαρακοστιανά φαγητά !

 Τελευταίος σταθμός του ταξιδιού ήταν το 38ο νηπιαγωγείο Χανίων που χόρεψε συρτάκι και έμαθε όμορφες λέξεις που χάραξε πάνω του !

Ελπίδα – Υγεία – Ζωή – Ειρήνη – Αγάπη -Χαρά

Όλα τα μουσικά του ακούσματα και τραγούδια μαζεύτηκαν σε έναν διαδραστικό πίνακα στο thinglink !




Επίσης ολοκληρωμένη την ιστορία του ταξιδιού του «δραπέτη Χαρταετού» μπορείτε να την διαβάσετε στο e-book που δημιουργήσαμε στο issuu.com 




Αυτό λοιπόν ήταν το μουσικό ταξίδι του Χαρταετού ….
Το δικό μας συνεχίζεται  με καινούργιες περιπέτειες !

Δανειστική cdθήκη και κουτί Μουσικής Πινακοθήκης.

Στα πλαίσια του προγράμματος μας etwinning για την «Μουσική Πινακοθήκη», δημιουργήσαμε σε όλα τα νηπιαγωγεία – μέλη την δανειστική cdθήκη και τη βαλίτσα της για να ζωγραφίσουν τα παιδιά τις εντυπώσεις τους σε ένα καμβά με τελικό αποτέλεσμα τι άλλο; Μια μουσική Πινακοθήκη !!!



Δανειστική cdθήκη

Ένας από του στόχους του πρώτου τριμήνου στο πρόγραμμα μας ήταν η δημιουργία μίας δανειστικής cdθήκης για τα παιδιά, παράλληλα με την δανειστική βιβλιοθήκη που οργανώνουμε κάθε χρόνο στο νηπιαγωγείο. Ο σκοπός μας ήταν να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με διάφορα είδη μουσικής και ποιοτικών παιδικών τραγουδιών.
Η οργάνωσή της στηρίχθηκε  πάνω κάτω στην φιλοσοφία της δανειστικής βιβλιοθήκης αλλά  με κάτι πιο δημιουργικό που ενθουσίασε τα παιδιά !
Την οργάνωση όσο αφορά τις οδηγίες προς τους γονείς και  τα φύλλα εργασίας τα ανέλαβε το 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας. Έφτιαξε τα αρχεία σε word και τα μοίρασε στα μέλη τα οποία τα τροποποιήσαν λίγο ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Ετοιμάστηκαν τα cd τα φύλλα εργασίας και ετοιμαστήκαμε! Κάθε δεύτερη Παρασκευή αντί για βιβλίο όλα τα παιδιά δανείζονται ένα cd της επιλογής τους το οποίο μαζί με τους γονείς του το ακούνε στο σπίτι. Επιλέγουν ένα μουσικό  κομμάτι που τους άρεσε περισσότερο και αποτυπώνουν τις εντυπώσεις τους σε ένα φύλλο εργασίας.  Την Δευτέρα πια μας παρουσιάζει την εργασία του στην ολομέλεια !


 

Κουτί Μουσικής Πινακοθήκης

Και τώρα το πιο δημιουργικό κομμάτι της δράσης που έχει ενθουσιάσει τα παιδιά ! Μετά  το περσινό κουτί της γραφής φέτος δημιουργήσαμε Το κουτί ή βαλίτσα της Μουσικής πινακοθήκης (ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε νηπιαγωγείου -μέλους ) !
Κάθε Παρασκευή  ένα ή δύο παιδιά δανείζονται ένα κουτί, το οποίο περιέχει έναν μικρό καμβά και σύνεργα  ζωγραφικής ( πινέλα, χρώματα, μαρκαδόρους, λαδοπαστέλ). Πάνω σε αυτό τον καμβά πρέπει να ζωγραφίσουν τις εντυπώσεις τους από την ακρόαση ενός μουσικού κομματιού που επιλέγουν από το cd που έχουν δανειστεί. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα παρουσιαστεί η Μουσική Πινακοθήκη των παιδιών !




Oι δημιουργίες των παιδιών από τα cd που έχουν δανειστεί!









7 νότες, 11 σχολεία, 1 τραγούδι-Μουσική Πινακοθήκη


 Συνεργατική δράση στα πλαίσια του προγράμματος Etwinning : «Μουσική Πινακοθήκη» με στόχο την δημιουργία ενός τραγουδιού βασισμένο στις εφτά νότες του πενταγράμμου! Κάθε σχολείο μία νότα, ένα δίστιχο, μία εικονογράφηση!

7 νότες, 11 σχολεία, 1 τραγούδι

Η αρχική ιδέα ξεκίνησε από το γνωστό τραγούδι «Ντο-ρε -μι» του μιούζικαλ  «Μελωδία της Ευτυχίας» ερμηνευμένο  από την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Μια και όλα τα μέλη είχαμε ασχοληθεί με τις νότες του πενταγράμμου αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και ένα συνεργατικό τραγούδι !

Εφτά  νηπιαγωγεία επέλεξαν μία από τις νότες του πενταγράμμου και τα υπόλοιπα  ένα συνδυασμό από νότες π.χ Ντο-ρε-μι, Μι-φα-σολ, Σολ-λα-σι, Ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι.
Οι οδηγίες που δόθηκαν στα μέλη ήταν να ζωγραφίσουν τις νότες που επέλεξαν,  να δημιουργήσουν ένα δίστιχο με την νότα και να το ηχογραφήσουν.


 Τα δίστιχα γράφτηκαν σε ένα αρχείο στο titanpad.com με την σειρά που είχε οριστεί για το κάθε μέλος – νηπιαγωγείο.


Στη συνέχεια  το κάθε νηπιαγωγείο διακόσμησε την νότα του (σε μορφή word art) ή τον συνδυασμό από νότες που είχε.
Οι νότες και οι συνδυασμοί αυτών μοιράστηκαν ως εξής :
Ντο – Νηπιαγωγείο Κεντριού / Ολοήμερο τμήμα
Ρε – 140 νηπιαγωγείο Χανίων
Μι – 38ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Φα – 33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου
Σολ – Νηπιαγωγείο Περίκλειας
Λα – Νηπιαγωγείο Βλαχάτων
Σι –  Νηπιαγωγείο Κεντριού / Κλασσικό τμήμα
Ντο-ρε-μι – 4ο νηπιαγωγείο Πυλαίας
Μι-φα-σολ – 2ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Ν. Μουδανιών
Σολ-λα-σι – 2/θέσιο νηπιαγωγείο Γαρδικίου
Ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι – 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης και 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών
 Παρακάτω μπορείτε να  δείτε πως το κάθε σχολείο διακόσμησε τις νότες του ! Η κάθε μία νότα χωριστά :

Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας (ολοήμερο τμήμα)


14ο Νηπιαγωγείο Χανίων


38ο Νηπιαγωγείο Πάτρας


Το νηπιαγωγείο μας (33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης)


Νηπιαγωγείο Περίκλειας Πέλλας



Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Βλαχάτων Κεφαλοννιάς



Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας (κλασσικό τμήμα)


Και οι συνδυασμοί από νότες :

4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας



2ο Νηπιαγωγείο Ν. Μουδανιών Χαλκιδικής




Νηπιαγωγείο Γαρδικίου Θεσπρωτίας


10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης και 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών


Όλες οι φωτογραφίες από τις διακοσμημένες νότες του πενταγράμμου μαζεύτηκαν και δημιουργήθηκε  ένα βίντεο (την ολοκλήρωση του την είχε αναλάβει  το Νηπιαγωγείο Βλαχάτων Κεφαλλονιάς)  με το τραγούδι
  « Ντορεμιφασολασι» ! Μπορείτε να δείτε το βίντεο και να μας ακούσετε !


Ντορεμιφασολασι  ας φωνάξουμε  όλοι μαζί !

Οι τρεις Μουσικοί του Picasso - Μουσική Πινακοθήκη.


Ο γνωστός πίνακας του Picasso έγινε αφορμή για να δημιουργηθούν συνεργατικές δράσεις σχετικές με τον πίνακα ! Δημιουργήσαμε το τραγούδι, την ιστορία, το παιχνίδι του πίνακα  και  τολμήσαμε να του δώσουμε άλλη μορφή παρεμβαίνοντας σε αυτόν !


Οι τρεις Μουσικοί του Picasso

Ο πίνακας του γνωστού ζωγράφου Picasso : « Οι τρεις μουσικοί» αποτέλεσε το έναυσμα δημιουργικών δράσεων διασχολικών ομάδων του προγράμματος μας. Αφού χωρίστηκαν οι διασχολικές ομάδες δόθηκαν οι οδηγίες και οι υποχρεώσεις της κάθε ομάδας !


 Χωρισμός ομάδων

Οι διασχολικές ομάδες σε αυτή την δράση έπρεπε αφού επεξεργαστούν τον πίνακα στην τάξη με τα παιδιά, να δημιουργήσουν και ένα παραγόμενο υλικό σχετικό με τον πίνακα. Επομένως  :

η ομάδα : Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας (ολοήμερο & κλασσικό τμήμα) και 33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου, έπρεπε να δημιουργήσουν ένα τραγούδι για τον πίνακα
η ομάδα : Νηπιαγωγείο Γαρδικίου Θεσπρωτίας και 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης έπρεπε να μεταμφιέσουν τους ήρωες του πίνακα.
η ομάδα : 14ο Νηπιαγωγείο Χανίων Κρήτης (ολοήμερο & κλασσικό τμήμα) και Νηπιαγωγείο Περίκλειας Πέλλας, έπρεπε να δημιουργήσουν ένα σχετικό μουσικό παιχνίδι (Εκτέλεση συνεργατικής παρτιτούρας με την βοήθεια του Scratch)
η ομάδα : 38ο Νηπιαγωγείο Πατρών και 2ο Νηπιαγωγείο Ν. Μουδανιών Χαλκιδικής, έπρεπε να «αλλάξουν»  τον πίνακα  ( διαφορετικό μουσικό στυλ- Οι 3 μουσικοί μετατρέπονται σε ροκ συναυλία)
η ομάδα : 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών , 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας και Νηπιαγωγείο Βλαχάτων Κεφαλλονιάς, έπρεπε να δημιουργήσουν μία ηχοϊστορία βασισμένη στον πίνακα και να την αποδώσουν εικαστικά.

Λίγο πριν αναλάβουμε δράση μαζί με την ομάδα μας γνωρίσαμε τον πίνακα, τον επεξεργαστήκαμε, τον αναλύσαμε και τον κάναμε κολάζ (δείτε εδώ).

Συνεργατικό τραγούδι : « Οι τρεις μουσικοί»

Η πορεία που ακολουθήσαμε ήταν η εξής :
Έγινε η πρώτη τηλεδιάσκεψη (ολοήμερο και κλασσικό τμήμα Κεντριού μαζί με το νηπιαγωγείο μας) στην οποία γνωριστήκαμε.  Στη συνέχεια αφού το κάθε νηπιαγωγείο είχε αρχικά στην τάξη του επεξεργαστεί τον πίνακα, επέλεξε μία φιγούρα από τις τρεις για να φτιάξει δίστιχα. Τα δίστιχα βασίστηκαν στις εξής λέξεις : Αρλεκίνος , κιθάρα , Πιερότος , κλαρίνο, Παπάς(μαέστρος), μουσικοί. Επίσης αποφασίστηκε σε ένα δίστιχο να αναφερθεί και ο χώρος !

Τα νηπιαγωγεία επέλεξαν ποιες λέξεις θα δουλέψουν για να δημιουργηθούν οι στροφές του ποιήματος.
Το ολοήμερο τμήμα του Κεντριού πήρε τις λέξεις : Αρλεκίνος – κιθάρα –μουσικοί και φτιάξαμε  τα παρακάτω δίστιχα :
Μία μέρα γιορτινή
Μία μέρα γιορτινή 
τρεις φίλοι μουσικοί
Αρλεκίνος χαρωπός 
Αρλεκίνος χαρωπός 
είναι ανάμεσα στους δυο
Την κιθάρα την κρατά
Την κιθάρα την κρατά 
και την παίζει δυνατά
Το Κλασικό τμήμα Κεντριού πήρε τις λέξεις : μαέστρος, και χώρο και έφτιαξε τα παρακάτω δίστιχα :
Τρεις μασκαράδες παίζουν μουσική
σε ένα σπίτι καφετί
(και μαζί τους το σκυλί)
Και ο μαέστρος με χαρά 
και ο μαέστρος με χαρά 
Το πεντάγραμμο κρατά
Εμείς πήραμε  τις λέξεις : Πιερότος, κλαρίνο και έφτιαξε τα παρακάτω δίστιχα :
Πιερότε, πιερότε 
με την άσπρη την στολή 
τι τραγούδι θα μας παίξεις 
για να αρχίσει η μουσική;Το κλαρίνο, το κλαρίνο 
σαν πουλάκι κελαηδά 
και η μουσική του μοιάζει 
τα αυτιά να γαργαλά!
 Στη συνέχεια στην δεύτερη τηλεδιάσκεψη παρουσίασε το κάθε τμήμα τα δίστιχα του και πρότεινε έναν ρυθμό για το τραγούδι. Το ολοήμερο τμήμα Κεντριού πρότεινε το « Μια ωραία πεταλούδα» και το κλασσικό τμήμα το « Η καλή κυρά εβδομάδα».
Τοποθετήσαμε τα δίστιχα σε μια σειρά για να βγαίνει νόημα και δοκιμάσαμε το τραγούδι και όλους  τους ρυθμούς. Τα παιδιά επέλεξαν τον ρυθμό «της καλής κυρά εβδομάδας» που είχε προτείνει το κλασσικό τμήμα Κεντριού. Το τραγούδι γράφτηκε ολοκληρωμένο και μοιράστηκε στα τρία τμήματα για να το μάθουν.


Στο τέλος δημιουργήθηκε ένα βίντεο για το τραγούδι που μοιράστηκε στις υπόλοιπες ομάδες για να το μάθουν !  Ακούστε το :


Όλες όμως οι ομάδες έκαναν εξαιρετική δουλειά  και το παραγόμενο υλικό των δράσεών τους θα σας καταπλήξει ! Όλες οι εργασίες των ομάδων παρουσιάζονται σε μία παρουσίαση στο https://prezi.com/ που αυτή την φορά ανέλαβε να την δημιουργήσει το 10ο νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης. Αξίζει να την δείτε :



Οι τρεις μουσικοί λοιπόν απόκτησαν το τραγούδι τους, το παιχνίδι τους, την ιστορία τους, αλλά και διαφορετική μορφή !
Οι μουσικές μας δράσεις συνεχίζονται ….

Ύμνος Μουσικής Πινακοθήκης : «Με χρώματα, πινέλα και με όργανα»


 Ο ύμνος μας βασίστηκε στο γνωστό τραγούδι «Ρίκο ρίκο ρίκοκο» που προσαρμόστηκε κατάλληλα για τις ανάγκες του προγράμματός μας και τραγουδήθηκε ανά ζευγάρια μελών διαδραστικά !

Οι στίχοι του ύμνου της Μουσικής Πινακοθήκης δημιουργήθηκαν από το 14ο Νηπιαγωγείο Χανίων και ερμηνεύτηκαν από όλα τα συνεργαζόμενα μέλη του προγράμματος. Βασίστηκαν στο γνωστό τραγούδι «Ρίκο ρίκο ρίκοκο» που τραγούδησε η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ταινία «Η μουσίτσα» και προσαρμόστηκαν στο περιεχόμενο του προγράμματος κάνοντας αναφορά στα μουσικά όργανα.

Στίχοι ύμνου

Με χρώματα, πινέλα και με όργανα
θα φτιάξουμε παιδιά Πινακοθήκη
που μέσα από τους πίνακες πετάγονται
των μουσικών οργάνων όλοι οι ήχοι.

Μα πάρτε…τις μαράκες σας, τα ντέφια σας,
τα τυμπανάκια σας, τα ξυλάκια σας, τα τρίγωνα
χτυπήστε τα με δύναμη
δύνα-δύνα-δύναμη, δύνα-δύνατά!

Με χρώματα πινέλα και με όργανα
θα φτιάξουμε παιδιά πινακοθήκη,
που μέσα απ τους πίνακες πετάγονται
των μουσικών οργάνων όλοι οι ήχοι.

Μα πάρτε τα οργανάκια σας
χτυπήστε τα με δύναμη
για να πλημμυρίσουμε
με νότες την ψυχή!!!

Πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές συνδέσεις ανά ζευγάρια σχολείων  και κάθε ζευγάρι έπαιρνε τη «σκυτάλη» από το προηγούμενο για να συνεχίσει τον ύμνο, προσθέτοντας τα δικά του μουσικά όργανα.

Τα ζευγάρια των σχολείων ήταν μοιρασμένα ως εξής :

14ο Νηπιαγωγείο Χανίων – Νηπιαγωγείο Βλαχάτων Κεφαλλονιάς με μουσικό όργανο τις μαράκες 
38ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Νηπιαγωγείο Γαρδικίου – 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών με μουσικό όργανο τα ντέφια
2ο Νηπιαγωγείο Ν.Μουδανιών – 4ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας με μουσικό όργανο τα τυμπανάκια 
Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας – 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης με μουσικό όργανο τα ξυλάκια 
Νηπιαγωγείο Περίκλειας Πέλλας – 33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου με μουσικό όργανο τα τρίγωνα 




Οι διαδικτυακές συνδέσεις βιντεοσκοπήθηκαν και συνενώθηκαν σε ένα κοινό βίντεο για τον ύμνο της ομάδος ! Ελπίζουμε να τον απολαύσετε !


Και συνεχίζουμε μουσικά !!

Η μουσική γωνιά στην τάξη μας.

 Η Μουσική γωνιά στην τάξη μας.
 Παράλληλα με την διεξαγωγή του προγράμματος etwinning:
 « Μουσική Πινακοθήκη» δημιουργήσαμε στην τάξη μας την γωνιά της μουσικής με πολλά μουσικά όργανα και παιχνίδια.


Πρόγραμμα μουσικής δεν μπορεί να γίνει χωρίς την δημιουργία μιας μουσικής γωνιάς στην τάξη. Η μουσική γωνιά βοηθάει τα παιδιά να έρθουν  σε επαφή με τα κρουστά μουσικά όργανα και με τον κόσμο των ήχων και της μουσικής. Τα παιδιά σε αυτή την γωνιά  μπορούν: Να επεξεργαστούν τα μουσικά όργανα, να πειραματιστούν και να παράγουν ήχους, να ακούσουν μουσική, να παίξουν μουσικά παιχνίδια, να έρθουν σε επαφή με τα γραπτά σύμβολα της μουσικής (παρτιτούρες).


Οι παρτιτούρες.
 Τα παιδιά τις "διαβάζουν" και χτυπούν τα όργανα ανάλογα.




Διάφορα μουσικά παιχνίδια ....με παρτιτούρες...


....και χωρίς.


Φυσικά όπως σε κάθε γωνιά, έτσι κ εδώ βάλαμε κανόνες.


Στην γωνιά επίσης παίζουμε κ με το κουτί τον αινιγμάτων (εδώ).


Η γωνιά μας διαμορφωμένη.


...,με την κυρία  Μουσική!

 Σαν μουσικοί που είμαστε ,ασχοληθήκαμε και αναλύσαμε τα στοιχεία του παρακάτω πίνακα.


Τον ζωγραφίσαμε.







Και σε παρτιτούρες δημιουργήσαμε με κολάζ τους δικούς μας μουσικούς!





Καλή συνέχεια...