33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου

Δευτέρα, 29 Φεβρουαρίου 2016

Οι νότες ... τρώνε υγιεινά!


Φέτος έχουμε την χαρά το νηπιαγωγείο μας να συμμετέχει στο Πρόγραμμα Σίτισης και Προώθησης Υγιεινής Διατροφής- Διατροφή. 


Το πρόγραμμα , υλοποιείται από το Ινστιτούτο Prolepsis, με την πρωτοβουλία και δωρεά του Μεγάλου Δωρητή Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος μαζί με τη σύμπραξη και άλλων δωρητών, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας. Απευθύνεται σε σχολεία κοινωνικοοικονομικά ευπαθών περιοχών όλης της χώρας με διττό στόχο να:
  • παρέχει σίτιση μέσα από ένα δωρεάν μικρό, υγιεινό γεύμα που μοιράζεται σε όλα τα παιδιά του κάθε σχολείου
  • προάγει την υγιεινή διατροφή ενθαρρύνοντας τους μαθητές και τις οικογένειές τους να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες που θα ακολουθούν σε όλη τους τη ζωή.
 Δείτε σχετικά εδώ.
Τα παιδιά μας καθημερινά περιμένουν το γεύμα με όρεξη και έτσι μας δόθηκε η αφορμή να ασχοληθούμε με την υγιεινή διατροφή. 
Σε συνεργασία με την κα Βάσω  του α΄ολοήμερου τμήματος διαχωρίσαμε τις τροφές που έφεραν τα παιδιά σε ομάδες και φτιάξαμε την πυραμίδα της διατροφής, αξιοποιώντας έτσι και τις χαρτόκουτες από τα φρούτα που λαμβάνουμε καθημερινά.


Κι επειδή η μουσική έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητα μας λόγω του προγράμματος  Ε-Τwinning "Μουσική Πινακοθήκη"σκέφθηκα ότι τελικά οι νότες είναι ένα καλός τρόπος να μας μυήσουν στην υγιεινό τρόπο  ζωής.
Έφτιαξα λοιπόν πρώτα τους πρωταγωνιστές δηλ. τις νότες επηρεασμένη από την Θεώνη Μπεντούλη.



Την επόμενη μέρα η κα  Μουσική στην γωνιά της μας περίμενε ....το σπίτι της άδειο που πήγαν οι νότες;;


( Σημ. Η κούκλα είναι φτιαγμένη από το Κουκλοθέάτρο Αναστασίας Ξηρομερίτου, κι έχει 3 επιπλέον φατσούλες συναισθημάτων...χαρά , λύπη, έκπληξη και θυμός. Εμείς την χρησιμοποιούμε συχνά στην τάξη μας-αλλάζει δηλ  συχνά το πρόσωπάκι της ανάλογα με τα συναισθήματα- και την προσαρμόσαμε στο πρόγραμμα της μουσικής. Σε επόμενη ανάρτηση θα σας δείξουμε...).


Μπήκαν κουκλοθέατρο....τι ζητάνε εκεί, κάτι θέλουν να μας πουν;;;


Κα Μουσική:


με βιολιά και με κιθάρες που έχουνε ξεχωριστές τι χάρες!Τόση τρέλα και χαρά δεν ξανάδα πουθενά…Σαν άρχισε η μουσική το γλέντησαν πολύ!Μα σαν πέρασε η ώρα οι κοιλίτσες γουργουρίζουνΚαι οι νότες μουρμουρίζουν…


 Νότες


«Πω, πω πείνα που μας βασανίζει.Νηστικές δεν χορεύουμε…τι άραγε να μαγειρέψουμε;;Ας φτιάξουμε ένα πλήρες γεύμα για να δυναμώσει και το πνευμα!»


 Κα μουσική


Κι έτσι μπήκαν όλες στη σειρά και στρωθήκαν στη δουλειά!


 Ντο


Ντομάτα ζουμερή στην σαλάτα σαν θα μπειΣου προσφέρει νοστιμιά με μια μόνο μπουκιά.Παρέα κ’άνει με το άγγούρι, την πράσινη την πιπεριάτο κρεμμύδι και το ξύδι.Μια φορά κι έναν καιρό οι νότες στήσανε χορόΤα συστατικά της όλα βοηθάνε τα παιδιά ποτέ να μην αρρωστήσουν και δύναμη να αποκτήσουν.


 Ρε


Ρεβύθια και φακές την κοιλίτσα σαν  γεμίζουν δύναμη πολλή χαρίζουν.‘Οσπρια τα λένε κι όλα με μια φωνή ζητάνεσε βαθιά πιάτα να πάνε.


 Μι

Μήλα κόκκινα μεγάλα και ζουμερά τα πορτοκάλιαΕίναι φρούτα που μας δίνουνΒιταμίνες νοστιμιά και γλυκές πορτοκάλάδεςΠου μας φτιάχνει η μαμά.Ακούστε και μια συμβουλή«Ένα φρούτο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα»


 Φα-σολ-λα


Τρείς νότε στη σειρά κάναμε μια αγκαλιάΚαι βουτήξαμε στην κατσαρόλαΦα-σολ-λά-δα για να φτιάξουν!Γιατί όπως λέει και η μαμά…«Η τρομερή μας φασολάδα μεγαλώνει τη Ελλάδα» Λα


Λάχανο και κουνουπίδι, μπρόκολο και μαρουλάκιΠλούσια σε βιταμίνες!Δίνουνε σε όλους μας υγεία, δύναμη , μακροζωία.Ειίτε ωμά , είτε βρασμένα συνοδευουν κάθε γεύμα!

Σι


Σι…σι..σι τώρα που το έμαθες κι εσύΑς φωνάξουμε όλοι μαζί:« Οσπρια, λαχανικά, και φρούτα ζουμεράΒάζουμε καημερινά στα πιάτα μας παιδιά.Αρχισε λοιπόν κι εσύ την υγιεινή διατροφή!»


 Κα μουσική


ΚΙ έτσι οι νότες μας παιδιά ξαναρχίσαν τον χορόΚαι σαν χόρεψαν καλά…κουνήσαν όλες την ουρά!


 Τραγούδι- όλες οι νότες μαζί!

 Ντο ρε μι οι νότες όλες μαζίΜας μάθανε παιδιά να τρώμε υγειινάΦα σολ λα βάζω και το δα Και φτιάχνω φασολάδα να φάει η Ελλάδα!!!!!!!!!!!

(Μια πρώτη απόπειρα να γράψω κουκλοθέατρο παίζοντας με τις λέξεις).



Κι αφού απολαυσαμε τις νότες και την τρομερή φα-σολ-λά δα που έφτιαξαν ...χαχαχαχα παίξαμε στην παρεούλα και κάναμε αντιστοίχιση ανάμεσα στις νότες και στις τροφές.
Ντο-ντομάτα
Ρε-ρεβύθια
Μι -μήλο
Φα-φασολάκια
Σολ-σολωμός
Λα-λάχανικά
Σι-σπανάκι




Τέλος, ετοίμασα το παρακάτω φύλλο εργασίας... 


...στο οποίο τα παιδιά δεν δυσκολεύτηκαν καθόλου.


Οι νότες, λοιπόν ....τρώνε υγιεινά!

Κυριακή, 14 Φεβρουαρίου 2016

Νότες...συνέχεια!


Συνεχίζοντας κι αυτή τη βδομάδα την ενασχόληση μας με τις νότες....


στο πλαίσιο του προγράμματος E-Twinning "Μουσική Πινακοθήκη" (δείτε εδώ), παίξαμε με τις κάρτες από το παιχνίδι Mουσικό Finale που προμηθευτήκαμε από την Θεώνη Μπεντούλη. Το παιχνίδι προσφέρεται για πολλές ιδέες και δραστηριότητες και μπορείτε να το δείτε εδώ.
Εμείς, σαν πρώτο παιχνίδι, πήραμε μερικές κάρτες μέσα από το κουτί και τις χρησιμοποιήσαμε ως κάρτες memory. Τις αναποδογυρίσαμε λοιπόν και προσπαθούσαμε να βρούμε το ζευγαράκι της.



Εδώ μας δίνεται η δυνατότητα να "διαβάσουμε" τις λέξεις.
Στην συνέχεια ακούσαμε το τραγούδι "Ο κιθαρίστας" της Μ. Κωχ και το ζωγραφίσαμε...











Μας άρεσε πολύ ο κιθαρίστας...τον τραγουδήσαμε και πήραμε κι εμείς μια κιθάρα...
Μόνο που έλειπαν οι χορδές της...θα της βάλουμε;;;
 Εύκολο....θα μας βοηθήσει ένα ζάρι!


Ρίχνουμε...μετράμε και τοποθετούμε τον σωστό αριθμό χορδών!


Το ίδιο το κάναμε ατομικά σε φύλλο εργασίας.





Κι άλλα μαθηματικά...






Τέλος φτιάξαμε πεντάγραμμο κ νότες από κουμπιά!








Μοναδικά ε;;

Καλή  βδομάδα!!!

Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2016

Φτιάχνουμε μουσική....και την ζωγραφίζουμε!

Φτιάχνουμε μουσική...;;;


Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης σχετικά με την ενασχόληση μας με τις νότες, την μουσική και το πεντάγραμμο (δείτε εδώ) και ενθουσιασμένοι  με το παιχνίδι στο πεντάγραμμο προχωρήσαμε σε νέες δραστηριότητες.

Ξεκινήσαμε με το μεταλλόφωνο...παίξαμε και γράψαμε τις νότες πάνω του.


Σε νότες από χαρτί έγραψα πάνω την ονομασία τους και  προσπαθήσαμε να τις αναγνωρίσουμε...τις διαβάσαμε και στην συνέχεια τα παιδιά διάλεξαν από μια νότα και....


πήραμε τις θέσεις μας στο πεντάγραμμο!


Ο μαέστρος παίρνει θέση και το παιχνίδι αρχίζει  ή καλύτερα....η μουσική!!!
Με τυχαία σειρά υποδεικνύει τα παιδιά - νότες και αυτά φωνάζουν την νότα που είναι...αν κάποιος ξεχάσει την νότα του συμβουλεύεται το χαρτί του.


Το παιχνίδι τελειώνει όταν όλα τα παιδιά φωνάξουν την νότα τους.
Όσο το παιχνίδι διαρκεί εγώ σημειώνω με την σειρά τις νότες που ακούγονται.....επιστρέφουμε λοιπόν στην παρεούλα και αποφασίζουμε να παίξουμε στο μεταλλόφωνο την μουσική που μόλις δημιουργήσαμε!
Τα παιδιά "διαβάζουν" τις νότες στο χαρτί και προσπαθούν  να τις βρουν και να τις χτυπήσουν στο μεταλλόφωνο.


Πόσο μας εντυπωσίασε το αποτέλεσμα και το παιχνίδι δεν περιγράφεται...η εκπληξη να ακούσουμε την μουσική που δημιουργήσαμε ήταν μεγάλη!!!
Για να ακούσουμε καλύτερα την σύνθεση μας την ηχογράφησα.
Στην συνέχεια χρησιμοποιώντας πάλι τις χάρτινες νότες γίναμε ζευγαράκια...οι ίδιες νότες ενώθηκαν!




Και ήρθε η ώρα να αποδώσουμε εικαστικά την σύνθεσή μας. 
Αφού την ακούσαμε αρκετές φορές και σχολιάσαμε κάποια στοιχεία όπως την ένταση, την διάρκεια, σχολιάσαμε τις εικόνες που μας φέρνει στο μυαλό!
Τα ζευγάρια παίρνουν χρώματα και ονειρεύονται  στο άκουσμα της μουσικής τους...εκφράζουν συναισθήματα που ένιωσαν και δίνουν τίτλο στον πίνακα που δημιούργησαν.





Οι ομάδες παρουσιάζουν την δουλειά τους...ανακοινώνουν τον τίτλο τησ ζωγραφιάς τους και σχολιάζουν την μεταξύ τους συνεργασία.









Εδώ μπορείτε να ακούσετε την μουσική μας σύνθεση!



Συνεχίζουμε.....
























Οι νότες ... τρώνε υγιεινά!


Φέτος έχουμε την χαρά το νηπιαγωγείο μας να συμμετέχει στο Πρόγραμμα Σίτισης και Προώθησης Υγιεινής Διατροφής- Διατροφή. 


Το πρόγραμμα , υλοποιείται από το Ινστιτούτο Prolepsis, με την πρωτοβουλία και δωρεά του Μεγάλου Δωρητή Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος μαζί με τη σύμπραξη και άλλων δωρητών, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας. Απευθύνεται σε σχολεία κοινωνικοοικονομικά ευπαθών περιοχών όλης της χώρας με διττό στόχο να:
  • παρέχει σίτιση μέσα από ένα δωρεάν μικρό, υγιεινό γεύμα που μοιράζεται σε όλα τα παιδιά του κάθε σχολείου
  • προάγει την υγιεινή διατροφή ενθαρρύνοντας τους μαθητές και τις οικογένειές τους να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες που θα ακολουθούν σε όλη τους τη ζωή.
 Δείτε σχετικά εδώ.
Τα παιδιά μας καθημερινά περιμένουν το γεύμα με όρεξη και έτσι μας δόθηκε η αφορμή να ασχοληθούμε με την υγιεινή διατροφή. 
Σε συνεργασία με την κα Βάσω  του α΄ολοήμερου τμήματος διαχωρίσαμε τις τροφές που έφεραν τα παιδιά σε ομάδες και φτιάξαμε την πυραμίδα της διατροφής, αξιοποιώντας έτσι και τις χαρτόκουτες από τα φρούτα που λαμβάνουμε καθημερινά.


Κι επειδή η μουσική έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητα μας λόγω του προγράμματος  Ε-Τwinning "Μουσική Πινακοθήκη"σκέφθηκα ότι τελικά οι νότες είναι ένα καλός τρόπος να μας μυήσουν στην υγιεινό τρόπο  ζωής.
Έφτιαξα λοιπόν πρώτα τους πρωταγωνιστές δηλ. τις νότες επηρεασμένη από την Θεώνη Μπεντούλη.



Την επόμενη μέρα η κα  Μουσική στην γωνιά της μας περίμενε ....το σπίτι της άδειο που πήγαν οι νότες;;


( Σημ. Η κούκλα είναι φτιαγμένη από το Κουκλοθέάτρο Αναστασίας Ξηρομερίτου, κι έχει 3 επιπλέον φατσούλες συναισθημάτων...χαρά , λύπη, έκπληξη και θυμός. Εμείς την χρησιμοποιούμε συχνά στην τάξη μας-αλλάζει δηλ  συχνά το πρόσωπάκι της ανάλογα με τα συναισθήματα- και την προσαρμόσαμε στο πρόγραμμα της μουσικής. Σε επόμενη ανάρτηση θα σας δείξουμε...).


Μπήκαν κουκλοθέατρο....τι ζητάνε εκεί, κάτι θέλουν να μας πουν;;;


Κα Μουσική:


με βιολιά και με κιθάρες που έχουνε ξεχωριστές τι χάρες!Τόση τρέλα και χαρά δεν ξανάδα πουθενά…Σαν άρχισε η μουσική το γλέντησαν πολύ!Μα σαν πέρασε η ώρα οι κοιλίτσες γουργουρίζουνΚαι οι νότες μουρμουρίζουν…


 Νότες


«Πω, πω πείνα που μας βασανίζει.Νηστικές δεν χορεύουμε…τι άραγε να μαγειρέψουμε;;Ας φτιάξουμε ένα πλήρες γεύμα για να δυναμώσει και το πνευμα!»


 Κα μουσική


Κι έτσι μπήκαν όλες στη σειρά και στρωθήκαν στη δουλειά!


 Ντο


Ντομάτα ζουμερή στην σαλάτα σαν θα μπειΣου προσφέρει νοστιμιά με μια μόνο μπουκιά.Παρέα κ’άνει με το άγγούρι, την πράσινη την πιπεριάτο κρεμμύδι και το ξύδι.Μια φορά κι έναν καιρό οι νότες στήσανε χορόΤα συστατικά της όλα βοηθάνε τα παιδιά ποτέ να μην αρρωστήσουν και δύναμη να αποκτήσουν.


 Ρε


Ρεβύθια και φακές την κοιλίτσα σαν  γεμίζουν δύναμη πολλή χαρίζουν.‘Οσπρια τα λένε κι όλα με μια φωνή ζητάνεσε βαθιά πιάτα να πάνε.


 Μι

Μήλα κόκκινα μεγάλα και ζουμερά τα πορτοκάλιαΕίναι φρούτα που μας δίνουνΒιταμίνες νοστιμιά και γλυκές πορτοκάλάδεςΠου μας φτιάχνει η μαμά.Ακούστε και μια συμβουλή«Ένα φρούτο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα»


 Φα-σολ-λα


Τρείς νότε στη σειρά κάναμε μια αγκαλιάΚαι βουτήξαμε στην κατσαρόλαΦα-σολ-λά-δα για να φτιάξουν!Γιατί όπως λέει και η μαμά…«Η τρομερή μας φασολάδα μεγαλώνει τη Ελλάδα» Λα


Λάχανο και κουνουπίδι, μπρόκολο και μαρουλάκιΠλούσια σε βιταμίνες!Δίνουνε σε όλους μας υγεία, δύναμη , μακροζωία.Ειίτε ωμά , είτε βρασμένα συνοδευουν κάθε γεύμα!

Σι


Σι…σι..σι τώρα που το έμαθες κι εσύΑς φωνάξουμε όλοι μαζί:« Οσπρια, λαχανικά, και φρούτα ζουμεράΒάζουμε καημερινά στα πιάτα μας παιδιά.Αρχισε λοιπόν κι εσύ την υγιεινή διατροφή!»


 Κα μουσική


ΚΙ έτσι οι νότες μας παιδιά ξαναρχίσαν τον χορόΚαι σαν χόρεψαν καλά…κουνήσαν όλες την ουρά!


 Τραγούδι- όλες οι νότες μαζί!

 Ντο ρε μι οι νότες όλες μαζίΜας μάθανε παιδιά να τρώμε υγειινάΦα σολ λα βάζω και το δα Και φτιάχνω φασολάδα να φάει η Ελλάδα!!!!!!!!!!!

(Μια πρώτη απόπειρα να γράψω κουκλοθέατρο παίζοντας με τις λέξεις).



Κι αφού απολαυσαμε τις νότες και την τρομερή φα-σολ-λά δα που έφτιαξαν ...χαχαχαχα παίξαμε στην παρεούλα και κάναμε αντιστοίχιση ανάμεσα στις νότες και στις τροφές.
Ντο-ντομάτα
Ρε-ρεβύθια
Μι -μήλο
Φα-φασολάκια
Σολ-σολωμός
Λα-λάχανικά
Σι-σπανάκι




Τέλος, ετοίμασα το παρακάτω φύλλο εργασίας... 


...στο οποίο τα παιδιά δεν δυσκολεύτηκαν καθόλου.


Οι νότες, λοιπόν ....τρώνε υγιεινά!

Νότες...συνέχεια!


Συνεχίζοντας κι αυτή τη βδομάδα την ενασχόληση μας με τις νότες....


στο πλαίσιο του προγράμματος E-Twinning "Μουσική Πινακοθήκη" (δείτε εδώ), παίξαμε με τις κάρτες από το παιχνίδι Mουσικό Finale που προμηθευτήκαμε από την Θεώνη Μπεντούλη. Το παιχνίδι προσφέρεται για πολλές ιδέες και δραστηριότητες και μπορείτε να το δείτε εδώ.
Εμείς, σαν πρώτο παιχνίδι, πήραμε μερικές κάρτες μέσα από το κουτί και τις χρησιμοποιήσαμε ως κάρτες memory. Τις αναποδογυρίσαμε λοιπόν και προσπαθούσαμε να βρούμε το ζευγαράκι της.



Εδώ μας δίνεται η δυνατότητα να "διαβάσουμε" τις λέξεις.
Στην συνέχεια ακούσαμε το τραγούδι "Ο κιθαρίστας" της Μ. Κωχ και το ζωγραφίσαμε...











Μας άρεσε πολύ ο κιθαρίστας...τον τραγουδήσαμε και πήραμε κι εμείς μια κιθάρα...
Μόνο που έλειπαν οι χορδές της...θα της βάλουμε;;;
 Εύκολο....θα μας βοηθήσει ένα ζάρι!


Ρίχνουμε...μετράμε και τοποθετούμε τον σωστό αριθμό χορδών!


Το ίδιο το κάναμε ατομικά σε φύλλο εργασίας.





Κι άλλα μαθηματικά...






Τέλος φτιάξαμε πεντάγραμμο κ νότες από κουμπιά!








Μοναδικά ε;;

Καλή  βδομάδα!!!

Φτιάχνουμε μουσική....και την ζωγραφίζουμε!

Φτιάχνουμε μουσική...;;;


Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης σχετικά με την ενασχόληση μας με τις νότες, την μουσική και το πεντάγραμμο (δείτε εδώ) και ενθουσιασμένοι  με το παιχνίδι στο πεντάγραμμο προχωρήσαμε σε νέες δραστηριότητες.

Ξεκινήσαμε με το μεταλλόφωνο...παίξαμε και γράψαμε τις νότες πάνω του.


Σε νότες από χαρτί έγραψα πάνω την ονομασία τους και  προσπαθήσαμε να τις αναγνωρίσουμε...τις διαβάσαμε και στην συνέχεια τα παιδιά διάλεξαν από μια νότα και....


πήραμε τις θέσεις μας στο πεντάγραμμο!


Ο μαέστρος παίρνει θέση και το παιχνίδι αρχίζει  ή καλύτερα....η μουσική!!!
Με τυχαία σειρά υποδεικνύει τα παιδιά - νότες και αυτά φωνάζουν την νότα που είναι...αν κάποιος ξεχάσει την νότα του συμβουλεύεται το χαρτί του.


Το παιχνίδι τελειώνει όταν όλα τα παιδιά φωνάξουν την νότα τους.
Όσο το παιχνίδι διαρκεί εγώ σημειώνω με την σειρά τις νότες που ακούγονται.....επιστρέφουμε λοιπόν στην παρεούλα και αποφασίζουμε να παίξουμε στο μεταλλόφωνο την μουσική που μόλις δημιουργήσαμε!
Τα παιδιά "διαβάζουν" τις νότες στο χαρτί και προσπαθούν  να τις βρουν και να τις χτυπήσουν στο μεταλλόφωνο.


Πόσο μας εντυπωσίασε το αποτέλεσμα και το παιχνίδι δεν περιγράφεται...η εκπληξη να ακούσουμε την μουσική που δημιουργήσαμε ήταν μεγάλη!!!
Για να ακούσουμε καλύτερα την σύνθεση μας την ηχογράφησα.
Στην συνέχεια χρησιμοποιώντας πάλι τις χάρτινες νότες γίναμε ζευγαράκια...οι ίδιες νότες ενώθηκαν!




Και ήρθε η ώρα να αποδώσουμε εικαστικά την σύνθεσή μας. 
Αφού την ακούσαμε αρκετές φορές και σχολιάσαμε κάποια στοιχεία όπως την ένταση, την διάρκεια, σχολιάσαμε τις εικόνες που μας φέρνει στο μυαλό!
Τα ζευγάρια παίρνουν χρώματα και ονειρεύονται  στο άκουσμα της μουσικής τους...εκφράζουν συναισθήματα που ένιωσαν και δίνουν τίτλο στον πίνακα που δημιούργησαν.





Οι ομάδες παρουσιάζουν την δουλειά τους...ανακοινώνουν τον τίτλο τησ ζωγραφιάς τους και σχολιάζουν την μεταξύ τους συνεργασία.









Εδώ μπορείτε να ακούσετε την μουσική μας σύνθεση!



Συνεχίζουμε.....