33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου

Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο....οι κανόνες της τάξης μας!!!


Ήδη αποχαιρετίσαμε την πρώτη βδομάδα στο νηπιαγωγείο και ξεκινήσαμε για την επόμενη.
Όπως είναι φυσικό  παίξαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας, συνεργασίας και προσπαθήσαμε να μπούμε στην ρουτίνα της καθημερινότητας.

Παιχνίδια με μπαλόνια....




....πάνω στα οποία αφήσαμε το πρώτο μας σημαδάκι , φτιάχνοντας έτσι και την πρώτη μας κατασκευή για το σπίτι!!!






Σήμερα ήταν η μέρα που ορίσαμε τους κανόνες στην τάξη μας...απαραίτητοι για να περνάμε καλά!!!
Αρχικά τους καταγράψαμε στο χαρτί του μέτρου...



και μετά ζωγραφίσαμε τις φατσούλες μας...πως νοιώθουμε στο νηπιαγωγείο!



Δώσαμε όλοι  μαζί τα χέρια και υποσχεθήκαμε για την σωστή τήρηση τους.


Τώρα οι κανόνες και οι φατσούλες μας στολίζουν την πόρτα, υπενθυμίζοντας την υπόσχεση που δώσαμε!!!


Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2014

Οργανώνοντας το portfolio.


Μια πρώτη απόπειρα που είχα κάνει μερικά χρόνια πριν προκειμένου να οργανώσω τον φάκελο αξιολόγησης - portfolio των νηπίων. 
Εμένα προσωπικά με βοήθησε πολύ, κυρίως στο να οργανώσω την δουλειά μου και να μην χαθώ...από τις πρώτες κιόλας μέρες της σχολικής χρονιάς.
Το βιβλίο που συμβουλεύτηκα και ήταν η αφορμή για να οργανώσω το portfolio με αυτόν τον τρόπο είναι το εξής:

( θεωρώ ότι αξίζει να το διαβάσετε)

Φάκελος εργασιών ( Portfolio) 

Ο φάκελος εργασιών είναι μια συστηματική συλλογή, αντιπροσωπευτική του έργου του παιδιού, που συνδημιουργείται από την νηπιαγωγό και το παιδί, έτσι ώστε να παρέχει πληροφορίες για το στάδιο ετοιμότητας του παιδιού, το μαθησιακό του προφίλ, τα επιτεύγματα του και τη μαθησιακή του εξέλιξη σε βάθος χρόνου. 

Ο φάκελος μπορεί να αποτελείται από 3 μέρη. 

Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τη χρήση επαναλαμβανόμενων στόχων. Οι επαναλαμβανόμενοι στόχοι είναι οι εργασίες τις οποίες καλείται το παιδί να πραγματοποιήσει στην αρχή, στη μέση και στο τέλος της σχολικής χρονιάς ή  σε τακτά χρονικά διαστήματα που θα ορίσετε εσείς. Έτσι καταγράφεται το μαθησιακό επίπεδο της ανάπτυξης και τα επιτεύγματα του παιδιού. Πιο συγκεκριμένα: 

1)Αυτοπροσωπογραφία 

Το παιδί ζωγραφίζει τον εαυτό του. Η εργασία αυτή δείχνει την εξέλιξη της λεπτής κινητικότητας, της εικόνας του εαυτού του. 

2)Οικογενειακό πορτρέτο 

Το παιδί φτιάχνει μια εικόνα των μελών της οικογένειας του. Μέσα από αυτή την εικόνα φαίνεται η αντίληψη που έχει το παιδί για το άμεσο περιβάλλον του, η διάκριση της διαφοράς των μεγεθών, η ιεράρχηση και η γνώση της ατομικής ταυτότητας κάθε μέλους της οικογένειας. 

3)Το αποτύπωμα της παλάμης 

Το παιδί παράγει ένα δείγμα λεπτής κινητικότητας (συντονισμός ματιού και χεριού, χειρισμός ψαλιδιού) κάνοντας το περίγραμμα του χεριού του σε ένα χαρτί και κόβοντας το για να το κολλήσει σε ένα άλλο. 

4)Γράμματα – λέξεις που γνωρίζω 

Εδώ το παιδί συνθέτει δείγματα γραφής και αποτυπώνεται η μαθησιακή του εξέλιξη. 

5)Γεωμετρικά σχήματα 

Σε μια σελίδα Α4 την οποία έχουμε χωρίσει σε πολλά «τετραγωνάκια», ζητείται από το παιδί να ζωγραφίσει από ένα γεωμετρικό σχήμα που τυχόν γνωρίζει. Καταγράφεται έτσι ο αριθμός των σχημάτων που το παιδί έχει κατακτήσει. Σε προχωρημένο στάδιο μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να αριθμήσουν τα «τετραγωνάκια» και έτσι ευνοείται και η κατανόηση των αριθμών και η δεξιότητα προσανατολισμού. 

6) Εικονογραφημένη καταγραφή των ενδιαφερόντων του παιδιού. 

Συνδυάζεται έτσι η καλλιτεχνική έκφραση με την εξερεύνηση των ενδιαφερόντων από το ίδιο το παιδί. 

Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει εργασίες οι οποίες επιλέχθηκαν από τη νηπιαγωγό και το ίδιο το παιδί. 

Στο παιδί μπορούμε να θέτουμε διάφορα κριτήρια επιλογής εργασιών π.χ : 

Διάλεξε μια εργασία κατά την οποία: α) εργάστηκες προσεκτικά, β) συνεργάστηκες με τον φίλο σου, γ) ανακάλυψες κάτι νέο, δ) σου άρεσε όταν το έκανες αυτό!!! Και πολλά άλλα…. 

Η συμμετοχή των παιδιών στην διαδικασία επιλογής εργασιών ενισχύει την κριτική σκέψη και τον στοχασμό. 

Το τελευταίο τρίτο μέρος του φακέλου περιλαμβάνει φωτογραφίες από την καθημερινότητα στο νηπιαγωγείο, τις διάφορες δραστηριότητες και τις δράσεις του παιδιού.

Ελπίζω να σας φανούν χρήσιμα και να τα αξιοποιήσετε με τον δικό σας τρόπο στην τάξη σας, βάζοντας την προσωπική σας πινελιά!

Τρίτη, 2 Σεπτεμβρίου 2014

Επιστρέψαμε και οργανωνόμαστε για τη νέα σχολική χρονιά!!!

Η 1η Σεπτέμβρη έφθασε και τα σχολεία άνοιξαν!!!

Αλήθεια πόσο γρήγορα πέρασε το καλοκαιράκι;;;
 Ελπίζω όλοι μικροί και μεγάλοι να ξεκουραστήκατε, να πλατσουρίσατε στις θάλασσες, να το απολαύσατε!!!!
Και τώρα....κάθε κατεργάρης στο πάγκο του....και εμείς εδώ γιατί "Πάμε (ξανά) νηπιαγωγείο"....με φρέσκες ιδέες, με όρεξη και μεράκι!!!
Αρχίζουμε λοιπόν δειλά, δειλά να οργανωνόμαστε για να υποδεχθούμε τους νέους μας μαθητές.
Μια ιδέα για το παρουσιολόγιο της τάξης μας είναι τα παρακάτω παιδάκια.
Για τα αγοράκια....



και για τα κοριτσάκια!!!


Πάνω από το όνομα τους θα κολλήσουν τη φωτογραφία τους.

Ορίστε και τα πατρόν....




και σε ασπρόμαυρο...


Και μια ακόμη πρόταση, περίπου στο ίδιο θέμα. Μηλαράκια πολύχρωμα όπου μέσα κολλάμε την φωτογραφία των παιδιών και από κάτω το όνομα τους.














Το παρουσιολόγιο μας μπορεί να στολίζει την πόρτα και να είναι κάπως έτσι...



 Για τα συρταράκια σκέφθηκα να βρω παρόμοια καρτελάκια...


Και μια ταμπέλα που θα στολίζει τον χώρο για να υποδεχθούμε τα παιδιά μας!
Εύχομαι μια καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους!!!

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο....οι κανόνες της τάξης μας!!!


Ήδη αποχαιρετίσαμε την πρώτη βδομάδα στο νηπιαγωγείο και ξεκινήσαμε για την επόμενη.
Όπως είναι φυσικό  παίξαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας, συνεργασίας και προσπαθήσαμε να μπούμε στην ρουτίνα της καθημερινότητας.

Παιχνίδια με μπαλόνια....




....πάνω στα οποία αφήσαμε το πρώτο μας σημαδάκι , φτιάχνοντας έτσι και την πρώτη μας κατασκευή για το σπίτι!!!






Σήμερα ήταν η μέρα που ορίσαμε τους κανόνες στην τάξη μας...απαραίτητοι για να περνάμε καλά!!!
Αρχικά τους καταγράψαμε στο χαρτί του μέτρου...



και μετά ζωγραφίσαμε τις φατσούλες μας...πως νοιώθουμε στο νηπιαγωγείο!



Δώσαμε όλοι  μαζί τα χέρια και υποσχεθήκαμε για την σωστή τήρηση τους.


Τώρα οι κανόνες και οι φατσούλες μας στολίζουν την πόρτα, υπενθυμίζοντας την υπόσχεση που δώσαμε!!!


Οργανώνοντας το portfolio.


Μια πρώτη απόπειρα που είχα κάνει μερικά χρόνια πριν προκειμένου να οργανώσω τον φάκελο αξιολόγησης - portfolio των νηπίων. 
Εμένα προσωπικά με βοήθησε πολύ, κυρίως στο να οργανώσω την δουλειά μου και να μην χαθώ...από τις πρώτες κιόλας μέρες της σχολικής χρονιάς.
Το βιβλίο που συμβουλεύτηκα και ήταν η αφορμή για να οργανώσω το portfolio με αυτόν τον τρόπο είναι το εξής:

( θεωρώ ότι αξίζει να το διαβάσετε)

Φάκελος εργασιών ( Portfolio) 

Ο φάκελος εργασιών είναι μια συστηματική συλλογή, αντιπροσωπευτική του έργου του παιδιού, που συνδημιουργείται από την νηπιαγωγό και το παιδί, έτσι ώστε να παρέχει πληροφορίες για το στάδιο ετοιμότητας του παιδιού, το μαθησιακό του προφίλ, τα επιτεύγματα του και τη μαθησιακή του εξέλιξη σε βάθος χρόνου. 

Ο φάκελος μπορεί να αποτελείται από 3 μέρη. 

Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τη χρήση επαναλαμβανόμενων στόχων. Οι επαναλαμβανόμενοι στόχοι είναι οι εργασίες τις οποίες καλείται το παιδί να πραγματοποιήσει στην αρχή, στη μέση και στο τέλος της σχολικής χρονιάς ή  σε τακτά χρονικά διαστήματα που θα ορίσετε εσείς. Έτσι καταγράφεται το μαθησιακό επίπεδο της ανάπτυξης και τα επιτεύγματα του παιδιού. Πιο συγκεκριμένα: 

1)Αυτοπροσωπογραφία 

Το παιδί ζωγραφίζει τον εαυτό του. Η εργασία αυτή δείχνει την εξέλιξη της λεπτής κινητικότητας, της εικόνας του εαυτού του. 

2)Οικογενειακό πορτρέτο 

Το παιδί φτιάχνει μια εικόνα των μελών της οικογένειας του. Μέσα από αυτή την εικόνα φαίνεται η αντίληψη που έχει το παιδί για το άμεσο περιβάλλον του, η διάκριση της διαφοράς των μεγεθών, η ιεράρχηση και η γνώση της ατομικής ταυτότητας κάθε μέλους της οικογένειας. 

3)Το αποτύπωμα της παλάμης 

Το παιδί παράγει ένα δείγμα λεπτής κινητικότητας (συντονισμός ματιού και χεριού, χειρισμός ψαλιδιού) κάνοντας το περίγραμμα του χεριού του σε ένα χαρτί και κόβοντας το για να το κολλήσει σε ένα άλλο. 

4)Γράμματα – λέξεις που γνωρίζω 

Εδώ το παιδί συνθέτει δείγματα γραφής και αποτυπώνεται η μαθησιακή του εξέλιξη. 

5)Γεωμετρικά σχήματα 

Σε μια σελίδα Α4 την οποία έχουμε χωρίσει σε πολλά «τετραγωνάκια», ζητείται από το παιδί να ζωγραφίσει από ένα γεωμετρικό σχήμα που τυχόν γνωρίζει. Καταγράφεται έτσι ο αριθμός των σχημάτων που το παιδί έχει κατακτήσει. Σε προχωρημένο στάδιο μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να αριθμήσουν τα «τετραγωνάκια» και έτσι ευνοείται και η κατανόηση των αριθμών και η δεξιότητα προσανατολισμού. 

6) Εικονογραφημένη καταγραφή των ενδιαφερόντων του παιδιού. 

Συνδυάζεται έτσι η καλλιτεχνική έκφραση με την εξερεύνηση των ενδιαφερόντων από το ίδιο το παιδί. 

Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει εργασίες οι οποίες επιλέχθηκαν από τη νηπιαγωγό και το ίδιο το παιδί. 

Στο παιδί μπορούμε να θέτουμε διάφορα κριτήρια επιλογής εργασιών π.χ : 

Διάλεξε μια εργασία κατά την οποία: α) εργάστηκες προσεκτικά, β) συνεργάστηκες με τον φίλο σου, γ) ανακάλυψες κάτι νέο, δ) σου άρεσε όταν το έκανες αυτό!!! Και πολλά άλλα…. 

Η συμμετοχή των παιδιών στην διαδικασία επιλογής εργασιών ενισχύει την κριτική σκέψη και τον στοχασμό. 

Το τελευταίο τρίτο μέρος του φακέλου περιλαμβάνει φωτογραφίες από την καθημερινότητα στο νηπιαγωγείο, τις διάφορες δραστηριότητες και τις δράσεις του παιδιού.

Ελπίζω να σας φανούν χρήσιμα και να τα αξιοποιήσετε με τον δικό σας τρόπο στην τάξη σας, βάζοντας την προσωπική σας πινελιά!

Επιστρέψαμε και οργανωνόμαστε για τη νέα σχολική χρονιά!!!

Η 1η Σεπτέμβρη έφθασε και τα σχολεία άνοιξαν!!!

Αλήθεια πόσο γρήγορα πέρασε το καλοκαιράκι;;;
 Ελπίζω όλοι μικροί και μεγάλοι να ξεκουραστήκατε, να πλατσουρίσατε στις θάλασσες, να το απολαύσατε!!!!
Και τώρα....κάθε κατεργάρης στο πάγκο του....και εμείς εδώ γιατί "Πάμε (ξανά) νηπιαγωγείο"....με φρέσκες ιδέες, με όρεξη και μεράκι!!!
Αρχίζουμε λοιπόν δειλά, δειλά να οργανωνόμαστε για να υποδεχθούμε τους νέους μας μαθητές.
Μια ιδέα για το παρουσιολόγιο της τάξης μας είναι τα παρακάτω παιδάκια.
Για τα αγοράκια....



και για τα κοριτσάκια!!!


Πάνω από το όνομα τους θα κολλήσουν τη φωτογραφία τους.

Ορίστε και τα πατρόν....




και σε ασπρόμαυρο...


Και μια ακόμη πρόταση, περίπου στο ίδιο θέμα. Μηλαράκια πολύχρωμα όπου μέσα κολλάμε την φωτογραφία των παιδιών και από κάτω το όνομα τους.














Το παρουσιολόγιο μας μπορεί να στολίζει την πόρτα και να είναι κάπως έτσι...



 Για τα συρταράκια σκέφθηκα να βρω παρόμοια καρτελάκια...


Και μια ταμπέλα που θα στολίζει τον χώρο για να υποδεχθούμε τα παιδιά μας!
Εύχομαι μια καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους!!!