33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου

Σάββατο, 29 Μαρτίου 2014

Πασχαλιάτικες ιδέες

Μερικές ιδέες προηγούμενων χρόνων!!!


Κάρτα Πασχαλίτσα....



Κάρτα κοτοπουλάκι από το "χεράκι μας".....


Κι άλλες πασχαλίτσες από cup cakes....
(ιδέα από το pinterest)


Βάφουμε τα αυγά αφού τα έχουμε ζωγραφίσει με κηρομπογιά.


Κι ένας παραδοσιακός τρόπος βαφής αυγών που μ' αρέσει ιδιαίτερα....με φύλλα λουλουδιών!
Αφού πλένουμε καλά το αυγό τοποθετούμε το φύλλο λουλουδιού στο κέντρο και το στερεώνουμε τυλίγοντας το με ένα κομμάτι από  παλιό καλσόν.Το δένουμε σφιχτά με κλωστή και το βουτάμε στην βαφή...το αφήνουμε λίγο να στεγνώσει και αφαιρούμε το καλσόν και το φύλλο. Το αποτέλεσμα μοναδικό!!!


Καλαθάκια από χάρτινα πιάτα
(την ιδέα την βρήκα εδώ)


Σε κεραμίδες κολλάμε εικόνες από την Ανάσταση.
(ιδέα από το ίντερνετ)


Καλή ευκολία σε όλους μας!!!

Πέμπτη, 27 Μαρτίου 2014

Επίσκεψη στο Δημαρχείο και όχι μόνο....

Με αργά και σταθερά βήματα συνεχίζουμε το πρόγραμμα  μας με θέμα "Βιώσιμη Πόλη -Διαχείριση Απορριμάτων".



Αφού λοιπόν περπατήσαμε στην γειτονιά μας....καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας...χαρτογραφήσαμε το μονοπάτι που περπατήσαμε....και δημιουργήσαμε την μακέτα της γειτονιά μας...(δείτε εδώ).
Ήρθε η ώρα να δράσουμε!!!
Αρχικά, με βάση τις καταγραφές μας συζητήσαμε τα θετικά που θα θέλαμε να διατηρήσουμε στην γειτονιά μας και τα αρνητικά που θα θέλαμε να αλλάξουμε. Τα καταγράψαμε σε δυο στήλες και επιλέξαμε τα πιο σημαντικά για εμάς.


Κατόπιν, αναζητήσαμε τους φορείς και άλλα όργανα που ευθύνονται με αυτό που επιλέξαμε.
Θέσαμε δηλ. ερωτήματα στα παιδιά όπως...
"Ποιός ευθύνεται για την καθαριότητα στην γειτονιά μας;"
"Ποιός ποτίζει τα δέντρα;"
"Ποιός φροντίζει τα πάρκα;"
Ποιός αποφάσισε για τα έργα που είδαμε να γίνονται;"

Από τις απαντήσεις των παιδιών καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι την ευθύνη όλων των παραπάνω την έχει ο Δήμος και εμείς οι πολίτες που ζούμε σε αυτή τη γειτονιά.
Τι εννοούμε όμως όταν λέμε Δήμος;;;

Μια λέξη, ένας θεσμός  που δύσκολα σε αυτή την ηλικία τα παιδιά να τον κατανοήσουν.
Έτσι παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες και βγάλαμε μερικά συμπεράσματα.



Σε δεύτερο επίπεδο αποφασίσαμε να επισκεφθούμε το δημαρχείο μας, να ενημερωθούμε σχετικά και να καταθέσουμε τις προτάσεις μας για αυτά που θα θέλαμε να αλλάξουμε στην γειτονιά μας, αρχίζοντας από την αυλή του νηπιαγωγείου μας!
Αυτή είναι η επιστολή που ετοιμάσαμε με τα παιδιά όπως μου υπαγόρευσαν τα ίδια...
Και αφού την υπογράψαμε....


 ....ξεκινήσαμε!!!
Πρωί, πρωί ήρθε το λεωφορείο του δήμου για να μας μεταφέρει...


ΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!! Αυτή η πινακίδα κάτι μας θυμίζει....


Μέσα ο κύριος Παναγιώτης μας περίμενε...


Μας ξενάγησε πρώτα στην αίθουσα συσκέψεων του δημοτικού συμβουλίου!!!
Πω...πω... μεγάλα τραπέζια... πολλές θέσεις....μικρόφωνα....καρτελάκια με ονόματα....
'Όλα  μας εντυπωσίασαν!!!
Καθίσαμε κι εμείς στις θέσεις τους...πώς είναι άραγε να  συνεδριάζεις και να παίρνεις σοβαρές αποφάσεις;;;



Ενημερωθήκαμε επίσης για το πώς γίνεται η εκλογή του δημάρχου....μιλήσαμε για τις εκλογές...την ψηφοφορία...το παραβάν ...την κάλπη. 



Περιηγηθήκαμε σε όλους τους ορόφους...πολλά γραφεία...πολλές υπηρεσίες όπως πρασίνου, καθαριότητας, δημοτολόγιο, τεχνικών έργων κ.α.

   
Καταλήξαμε στο τμήμα παιδείας! Εκεί μας περίμενε η αντιδήμαρχος...


....στην οποία υποβάλαμε  τις προτάσεις μας για μια "Όμορφη Γειτονιά".


 ....ορίστε και η επιστολή!


Φεύγοντας κάποιο παιδί παρατήρησε το τηλεφωνικό κέντρο ....η υπεύθυνη μας εξήγησε πως λειτουργεί.
"Α!!! κυρία τώρα ξέρω όταν θα πάρω τηλέφωνο στον Δήμο ποιος θα το σηκώσει .....!!!"


Απέναντι από το δημαρχείο, στην πλατεία βρίσκεται η εκκλησία της Ευαγγελίστριας....γιόρταζε πρόσφατα...ευκαιρία να την επισκεφθούμε!!!


  
Κατεβήκαμε στην κατακόμβη και φάγαμε το πρωινό μας...πεινάσαμε αρκετά!



Αφού λοιπόν πήραμε δυνάμεις ανεβήκαμε στον κύριο ναό και προσκυνήσαμε την εικόνα του Ευαγγελισμού.


Ο πάτερ μας καλωσόρισε και μας μίλησε....προετοιμάζοντάς μας για το Πάσχα!!!



Μας έδειξε σχετικές αγιογραφίες...


...και πήραμε το δρόμο για το νηπιαγωγείο με τις ευλογίες του!


Κουρασμένοι πολύ....αλλά γεμάτοι με πολλές εικόνες, εμπειρίες και συναισθήματα...περιμένουμε το λεωφορείο!!!


Ήταν μια γεμάτη μέρα με πολλή δράση!!!

Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2014

Πάμε Μουσείο!!!

Θέλοντας να ολοκληρώσουμε την αναφορά μας στην παράδοση και την λαϊκή τέχνη (δείτε εδώ σχετική ανάρτηση), επισκεφθήκαμε σήμερα το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας - Θράκης.

 Το μουσείο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης μας, στην οδό Β. Όλγας 68  και αποτελεί ένα στολίδι για την περιοχή.
Το Λ.Ε.Μ.Μ.- Θ ερευνά και μελετά τον παραδοσιακό πολιτισμό  κυρίως της βόρειας Ελλάδας.
Στην συλλογή του υπάρχουν τοπικές φορεσιές, κοσμήματα, κεντήματα, εργαλεία, σκεύη κ.α από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων της περιοχής.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.

Καλώς σας βρήκαμε λοιπόν!!!



Το πρόγραμμα του μουσείου που παρακολουθήσαμε έχει τίτλο: "Μύλος είναι και μιλάει, φορεσιά και τραγουδάει"
Έτσι, μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε πολλές και διαφορετικές παραδοσιακές φορεσιές και  να πάρουμε χρήσιμες πληροφορίες....



Να παρατηρήσουμε εργαλεία....


Κοσμήματα...


Εργαλεία της νοικοκυράς ...


Μάθαμε ακόμη για τους νερόμυλους ....είδαμε από κοντά πως λειτουργούν με την δύναμη του νερού.


Κι άλλα εργαλεία για τις αγροτικές δουλειές...



Μάθαμε για το νεροπρίονο!!!



Και φυσικά είδαμε από κοντά την τέχνη της υφαντικής!
Με τον αργαλειό, την ρόκα....


...και το μαντάνι!
Μια ξύλινη μηχανή που κινείται επίσης με τη δύναμη του νερού για την επεξεργασία μάλλινων υφασμάτων.



Πραγματικά ταξιδέψαμε σε άλλες εποχές....μάθαμε τόσα πολλά!!!


Φεύγουμε με  τις καλύτερες εντυπώσεις...σας ευχαριστούμε θερμά για την υπέροχη φιλοξενία σας!!!

Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2014

Παραδοσιακή ποδιά και λαϊκή τέχνη.

Με αφορμή την γιορτή της 25ης Μαρτίου αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την παράδοση μας.


Παρατηρήσαμε εικόνες με παραδοσιακές φορεσιές διαφόρων περιοχών...υφαντά...ριχτάρια...σκεπάσματα...εργόχειρα και άλλα στρωσίδια του σπιτιού.





Μιλήσαμε για το πως γίνονταν όλα αυτά!!!
Για  τον παραδοσιακό τρόπο βαφής των νημάτων, μια διαδικασία ζηλευτή, που γινόταν από τις γυναίκες προκειμένου να τα υφάνουν στον αργαλειό.
Η ύφανση στον αργαλειό  ήταν μια μορφή έκφρασης και δημιουργίας!!!
Αναφερθήκαμε  ακόμη,  στα φυτά που χρησιμοποιούσαν για αυτό το σκοπό. 
Για το ξέσιμο και το γνέσιμο του μαλλιού.



Δοκιμάσαμε να υφάνουμε στον αργαλειό που έχουμε...


Πω, πω...θέλει μεγάλη προσοχή, συγκέντρωση και υπομονή. Απαιτείται χρόνος για να τελειώσει το εργόχειρο μας...


Μαζέψαμε διάφορα φυτά και φύλλα από την αυλή μας, φέραμε φλούδες κρεμμυδιών και με την βοήθεια της κυρίας Βάγιας προσπαθήσαμε να βάψουμε διάφορα νήματα.



Αρχικά  βράσαμε τα φύλλα και  τα φυτά ξεχωριστά...


τα παρατηρήσαμε....

 Κατόπιν πήραμε βαμβάκι και νήματα και  τα βουτήξαμε στο νερό που έβρασε αφού πρώτα το σουρώσαμε...


Το αποτέλεσμα...;;;;
 Παρατηρήσαμε τα χρώματα που βγήκαν...ανοιχτά και σκούρα.


Εντύπωση μας έκαναν τα μοτίβα στις ποδιές και για αυτό το λόγο δημιουργήσαμε μοτίβα αρχικά με οικοδομικό υλικό.
Με δυο στοιχεία...




αλλά και για να το δυσκολέψουμε με τρία στοιχεία.


Επίσης ζωγραφίσαμε μοτίβα και φτιάξαμε σχέδια σαν κι αυτά που είδαμε στις ποδιές...







Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ποδιές για τα κορίτσια και ζωνάρια για τα αγόρια. 
Για τα σχέδια που θα διακοσμούσαν τις δημιουργίες μας συμβουλευτήκαμε το παρακάτω βιβλίο.



Τα κορίτσια διάλεξαν  το περιστέρι ( το οποίο συνήθως κεντούσαν στις νυφικές ποδιές), του οποίου το περίγραμμα σχεδίασα εγώ πάνω στην ποδιά και τα παιδιά το χρωμάτισαν όπως ήθελαν.



Τις στόλισαν  με διάφορες δαντέλες.



Τα αγόρια για τα ζωνάρια διάλεξαν και χρωμάτισαν τον παρακάτω σταυρό.


 Όλα έτοιμα για να τα φορέσουμε στην γιορτή μας και να χορέψουμε.



Καμαρώστε μας!!!





(Ευχαριστούμε πολύ την μαμά της Χριστίνας μας που αφιέρωσε χρόνο για να κόψει τα υφάσματα, να ράψει το κορδόνι στις ποδιές και να μας βοηθήσει!!!)

Με τα κομμάτια από τις δαντέλες που περίσσεψαν φτιάξαμε και άλλες κατασκευές.
Ελεύθερες ζωγραφιές και κολάζ...





τσολιαδάκια και ελληνοπούλες για να στολίσουμε το σκηνικό μας!


Και μερικές ακόμη δραστηριότητες που κάναμε.

Κινητικά παιχνίδια με άσπρες και μπλε κορδέλες γκοφρέ...




στο τέλος τις ενώνουμε  σχηματίζοντας  την ελληνική σημαία....


και πάνω της τοποθετούμε τις συλλαβές "Ελευθερία ή Θάνατος"

  

Επανάσταση και τέχνη.

Παρατηρήσαμε το έργο του Θ. Βρυζάκη "Ελλάς η Ευγνωμονούσα" ...


και το αποδώσαμε με τον δικό μας τρόπο!!! 


Γνωρίσαμε επίσης τον  πίνακα του Ν. Γύζη "Το κρυφό σχολειό" ...


και σχολιάσαμε  για τα συναισθήματα των παιδιών της επανάστασης που προσπαθούσαν να μορφωθούν και να πάνε στο κρυφό σχολειό.
Συγκρίναμε με την σημερινή εποχή και τα παιδιά ζωγράφισαν "Πράγματα που δεν υπήρχαν στο κρυφό σχολειό αλλά εμείς σήμερα τα έχουμε"

Όπως...βιβλία και  αυλή για να παίζουν...


ειρήνη...


φως...


κήπο, λουλούδια...


ελευθερία...




ένα όμορφο σχολείο!!!


Αυτή είναι η γωνιά της παράδοσης που δημιουργήσαμε με όλα αυτά που μάθαμε!!!


Καλή επιτυχία στη γιορτούλα μας!
Καλή επιτυχία και στην δική σας!!!









































Πασχαλιάτικες ιδέες

Μερικές ιδέες προηγούμενων χρόνων!!!


Κάρτα Πασχαλίτσα....



Κάρτα κοτοπουλάκι από το "χεράκι μας".....


Κι άλλες πασχαλίτσες από cup cakes....
(ιδέα από το pinterest)


Βάφουμε τα αυγά αφού τα έχουμε ζωγραφίσει με κηρομπογιά.


Κι ένας παραδοσιακός τρόπος βαφής αυγών που μ' αρέσει ιδιαίτερα....με φύλλα λουλουδιών!
Αφού πλένουμε καλά το αυγό τοποθετούμε το φύλλο λουλουδιού στο κέντρο και το στερεώνουμε τυλίγοντας το με ένα κομμάτι από  παλιό καλσόν.Το δένουμε σφιχτά με κλωστή και το βουτάμε στην βαφή...το αφήνουμε λίγο να στεγνώσει και αφαιρούμε το καλσόν και το φύλλο. Το αποτέλεσμα μοναδικό!!!


Καλαθάκια από χάρτινα πιάτα
(την ιδέα την βρήκα εδώ)


Σε κεραμίδες κολλάμε εικόνες από την Ανάσταση.
(ιδέα από το ίντερνετ)


Καλή ευκολία σε όλους μας!!!

Επίσκεψη στο Δημαρχείο και όχι μόνο....

Με αργά και σταθερά βήματα συνεχίζουμε το πρόγραμμα  μας με θέμα "Βιώσιμη Πόλη -Διαχείριση Απορριμάτων".



Αφού λοιπόν περπατήσαμε στην γειτονιά μας....καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας...χαρτογραφήσαμε το μονοπάτι που περπατήσαμε....και δημιουργήσαμε την μακέτα της γειτονιά μας...(δείτε εδώ).
Ήρθε η ώρα να δράσουμε!!!
Αρχικά, με βάση τις καταγραφές μας συζητήσαμε τα θετικά που θα θέλαμε να διατηρήσουμε στην γειτονιά μας και τα αρνητικά που θα θέλαμε να αλλάξουμε. Τα καταγράψαμε σε δυο στήλες και επιλέξαμε τα πιο σημαντικά για εμάς.


Κατόπιν, αναζητήσαμε τους φορείς και άλλα όργανα που ευθύνονται με αυτό που επιλέξαμε.
Θέσαμε δηλ. ερωτήματα στα παιδιά όπως...
"Ποιός ευθύνεται για την καθαριότητα στην γειτονιά μας;"
"Ποιός ποτίζει τα δέντρα;"
"Ποιός φροντίζει τα πάρκα;"
Ποιός αποφάσισε για τα έργα που είδαμε να γίνονται;"

Από τις απαντήσεις των παιδιών καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι την ευθύνη όλων των παραπάνω την έχει ο Δήμος και εμείς οι πολίτες που ζούμε σε αυτή τη γειτονιά.
Τι εννοούμε όμως όταν λέμε Δήμος;;;

Μια λέξη, ένας θεσμός  που δύσκολα σε αυτή την ηλικία τα παιδιά να τον κατανοήσουν.
Έτσι παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες και βγάλαμε μερικά συμπεράσματα.



Σε δεύτερο επίπεδο αποφασίσαμε να επισκεφθούμε το δημαρχείο μας, να ενημερωθούμε σχετικά και να καταθέσουμε τις προτάσεις μας για αυτά που θα θέλαμε να αλλάξουμε στην γειτονιά μας, αρχίζοντας από την αυλή του νηπιαγωγείου μας!
Αυτή είναι η επιστολή που ετοιμάσαμε με τα παιδιά όπως μου υπαγόρευσαν τα ίδια...
Και αφού την υπογράψαμε....


 ....ξεκινήσαμε!!!
Πρωί, πρωί ήρθε το λεωφορείο του δήμου για να μας μεταφέρει...


ΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!! Αυτή η πινακίδα κάτι μας θυμίζει....


Μέσα ο κύριος Παναγιώτης μας περίμενε...


Μας ξενάγησε πρώτα στην αίθουσα συσκέψεων του δημοτικού συμβουλίου!!!
Πω...πω... μεγάλα τραπέζια... πολλές θέσεις....μικρόφωνα....καρτελάκια με ονόματα....
'Όλα  μας εντυπωσίασαν!!!
Καθίσαμε κι εμείς στις θέσεις τους...πώς είναι άραγε να  συνεδριάζεις και να παίρνεις σοβαρές αποφάσεις;;;



Ενημερωθήκαμε επίσης για το πώς γίνεται η εκλογή του δημάρχου....μιλήσαμε για τις εκλογές...την ψηφοφορία...το παραβάν ...την κάλπη. 



Περιηγηθήκαμε σε όλους τους ορόφους...πολλά γραφεία...πολλές υπηρεσίες όπως πρασίνου, καθαριότητας, δημοτολόγιο, τεχνικών έργων κ.α.

   
Καταλήξαμε στο τμήμα παιδείας! Εκεί μας περίμενε η αντιδήμαρχος...


....στην οποία υποβάλαμε  τις προτάσεις μας για μια "Όμορφη Γειτονιά".


 ....ορίστε και η επιστολή!


Φεύγοντας κάποιο παιδί παρατήρησε το τηλεφωνικό κέντρο ....η υπεύθυνη μας εξήγησε πως λειτουργεί.
"Α!!! κυρία τώρα ξέρω όταν θα πάρω τηλέφωνο στον Δήμο ποιος θα το σηκώσει .....!!!"


Απέναντι από το δημαρχείο, στην πλατεία βρίσκεται η εκκλησία της Ευαγγελίστριας....γιόρταζε πρόσφατα...ευκαιρία να την επισκεφθούμε!!!


  
Κατεβήκαμε στην κατακόμβη και φάγαμε το πρωινό μας...πεινάσαμε αρκετά!



Αφού λοιπόν πήραμε δυνάμεις ανεβήκαμε στον κύριο ναό και προσκυνήσαμε την εικόνα του Ευαγγελισμού.


Ο πάτερ μας καλωσόρισε και μας μίλησε....προετοιμάζοντάς μας για το Πάσχα!!!



Μας έδειξε σχετικές αγιογραφίες...


...και πήραμε το δρόμο για το νηπιαγωγείο με τις ευλογίες του!


Κουρασμένοι πολύ....αλλά γεμάτοι με πολλές εικόνες, εμπειρίες και συναισθήματα...περιμένουμε το λεωφορείο!!!


Ήταν μια γεμάτη μέρα με πολλή δράση!!!

Πάμε Μουσείο!!!

Θέλοντας να ολοκληρώσουμε την αναφορά μας στην παράδοση και την λαϊκή τέχνη (δείτε εδώ σχετική ανάρτηση), επισκεφθήκαμε σήμερα το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας - Θράκης.

 Το μουσείο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης μας, στην οδό Β. Όλγας 68  και αποτελεί ένα στολίδι για την περιοχή.
Το Λ.Ε.Μ.Μ.- Θ ερευνά και μελετά τον παραδοσιακό πολιτισμό  κυρίως της βόρειας Ελλάδας.
Στην συλλογή του υπάρχουν τοπικές φορεσιές, κοσμήματα, κεντήματα, εργαλεία, σκεύη κ.α από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων της περιοχής.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.

Καλώς σας βρήκαμε λοιπόν!!!



Το πρόγραμμα του μουσείου που παρακολουθήσαμε έχει τίτλο: "Μύλος είναι και μιλάει, φορεσιά και τραγουδάει"
Έτσι, μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε πολλές και διαφορετικές παραδοσιακές φορεσιές και  να πάρουμε χρήσιμες πληροφορίες....



Να παρατηρήσουμε εργαλεία....


Κοσμήματα...


Εργαλεία της νοικοκυράς ...


Μάθαμε ακόμη για τους νερόμυλους ....είδαμε από κοντά πως λειτουργούν με την δύναμη του νερού.


Κι άλλα εργαλεία για τις αγροτικές δουλειές...



Μάθαμε για το νεροπρίονο!!!



Και φυσικά είδαμε από κοντά την τέχνη της υφαντικής!
Με τον αργαλειό, την ρόκα....


...και το μαντάνι!
Μια ξύλινη μηχανή που κινείται επίσης με τη δύναμη του νερού για την επεξεργασία μάλλινων υφασμάτων.



Πραγματικά ταξιδέψαμε σε άλλες εποχές....μάθαμε τόσα πολλά!!!


Φεύγουμε με  τις καλύτερες εντυπώσεις...σας ευχαριστούμε θερμά για την υπέροχη φιλοξενία σας!!!

Παραδοσιακή ποδιά και λαϊκή τέχνη.

Με αφορμή την γιορτή της 25ης Μαρτίου αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την παράδοση μας.


Παρατηρήσαμε εικόνες με παραδοσιακές φορεσιές διαφόρων περιοχών...υφαντά...ριχτάρια...σκεπάσματα...εργόχειρα και άλλα στρωσίδια του σπιτιού.





Μιλήσαμε για το πως γίνονταν όλα αυτά!!!
Για  τον παραδοσιακό τρόπο βαφής των νημάτων, μια διαδικασία ζηλευτή, που γινόταν από τις γυναίκες προκειμένου να τα υφάνουν στον αργαλειό.
Η ύφανση στον αργαλειό  ήταν μια μορφή έκφρασης και δημιουργίας!!!
Αναφερθήκαμε  ακόμη,  στα φυτά που χρησιμοποιούσαν για αυτό το σκοπό. 
Για το ξέσιμο και το γνέσιμο του μαλλιού.



Δοκιμάσαμε να υφάνουμε στον αργαλειό που έχουμε...


Πω, πω...θέλει μεγάλη προσοχή, συγκέντρωση και υπομονή. Απαιτείται χρόνος για να τελειώσει το εργόχειρο μας...


Μαζέψαμε διάφορα φυτά και φύλλα από την αυλή μας, φέραμε φλούδες κρεμμυδιών και με την βοήθεια της κυρίας Βάγιας προσπαθήσαμε να βάψουμε διάφορα νήματα.



Αρχικά  βράσαμε τα φύλλα και  τα φυτά ξεχωριστά...


τα παρατηρήσαμε....

 Κατόπιν πήραμε βαμβάκι και νήματα και  τα βουτήξαμε στο νερό που έβρασε αφού πρώτα το σουρώσαμε...


Το αποτέλεσμα...;;;;
 Παρατηρήσαμε τα χρώματα που βγήκαν...ανοιχτά και σκούρα.


Εντύπωση μας έκαναν τα μοτίβα στις ποδιές και για αυτό το λόγο δημιουργήσαμε μοτίβα αρχικά με οικοδομικό υλικό.
Με δυο στοιχεία...




αλλά και για να το δυσκολέψουμε με τρία στοιχεία.


Επίσης ζωγραφίσαμε μοτίβα και φτιάξαμε σχέδια σαν κι αυτά που είδαμε στις ποδιές...







Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ποδιές για τα κορίτσια και ζωνάρια για τα αγόρια. 
Για τα σχέδια που θα διακοσμούσαν τις δημιουργίες μας συμβουλευτήκαμε το παρακάτω βιβλίο.



Τα κορίτσια διάλεξαν  το περιστέρι ( το οποίο συνήθως κεντούσαν στις νυφικές ποδιές), του οποίου το περίγραμμα σχεδίασα εγώ πάνω στην ποδιά και τα παιδιά το χρωμάτισαν όπως ήθελαν.



Τις στόλισαν  με διάφορες δαντέλες.



Τα αγόρια για τα ζωνάρια διάλεξαν και χρωμάτισαν τον παρακάτω σταυρό.


 Όλα έτοιμα για να τα φορέσουμε στην γιορτή μας και να χορέψουμε.



Καμαρώστε μας!!!





(Ευχαριστούμε πολύ την μαμά της Χριστίνας μας που αφιέρωσε χρόνο για να κόψει τα υφάσματα, να ράψει το κορδόνι στις ποδιές και να μας βοηθήσει!!!)

Με τα κομμάτια από τις δαντέλες που περίσσεψαν φτιάξαμε και άλλες κατασκευές.
Ελεύθερες ζωγραφιές και κολάζ...





τσολιαδάκια και ελληνοπούλες για να στολίσουμε το σκηνικό μας!


Και μερικές ακόμη δραστηριότητες που κάναμε.

Κινητικά παιχνίδια με άσπρες και μπλε κορδέλες γκοφρέ...




στο τέλος τις ενώνουμε  σχηματίζοντας  την ελληνική σημαία....


και πάνω της τοποθετούμε τις συλλαβές "Ελευθερία ή Θάνατος"

  

Επανάσταση και τέχνη.

Παρατηρήσαμε το έργο του Θ. Βρυζάκη "Ελλάς η Ευγνωμονούσα" ...


και το αποδώσαμε με τον δικό μας τρόπο!!! 


Γνωρίσαμε επίσης τον  πίνακα του Ν. Γύζη "Το κρυφό σχολειό" ...


και σχολιάσαμε  για τα συναισθήματα των παιδιών της επανάστασης που προσπαθούσαν να μορφωθούν και να πάνε στο κρυφό σχολειό.
Συγκρίναμε με την σημερινή εποχή και τα παιδιά ζωγράφισαν "Πράγματα που δεν υπήρχαν στο κρυφό σχολειό αλλά εμείς σήμερα τα έχουμε"

Όπως...βιβλία και  αυλή για να παίζουν...


ειρήνη...


φως...


κήπο, λουλούδια...


ελευθερία...




ένα όμορφο σχολείο!!!


Αυτή είναι η γωνιά της παράδοσης που δημιουργήσαμε με όλα αυτά που μάθαμε!!!


Καλή επιτυχία στη γιορτούλα μας!
Καλή επιτυχία και στην δική σας!!!